July 13, 2004
Nu är den fan min tur att skriva av mig lite!
Ska berätta vad som hänt mig i helgen lite.
För en vecka sedan så bestämde jag och några kompisar att vi skulle åka till Borlänge och gå på krogen på i lördags(28/10-06) för att vi skulle fira en kompis som fyllde 21. Vi skulle ta min fars bil som är en Cheva van så vi trycker in 10 personer i bilen(får bara vara 5 igentligen), jag kör. Vägen till Borlänge är ganska kul med hög musik och allt som hör där till. När vi kommer fram så parkerar jag bilen och vi går alla till krogen vid namn Flamingo. Alla har kul utom en som blir utslängd kl 24:00. Kl 01:30 så går jag och 5 till bilen och sätter sig i den med tomgång och musik på. En av personerna har ett baseboll trä med sig som en anna går ut och slår på marken med i 30 sekunder. 5 minuter senare så är vi omringade av 4 polis bilar som säger att dom ska göra en husrannsakan i bilen. Allt går bra men det slutar med en anmälning, "brott mot knivlagen". Dock inte på mig utan på han som hade med sig "baseboll trät".
En halvtimme senare så blir bilen påbackad av en Vit volvo v70 och dom bara smiter från platsen. När jag ringer polisen och ska anmäla det så har dom inga poliser i borlänge...
Detta är säkert ludigt skriver men så gick det till iaf. Några frågor.
Detta hände alltså i närheten av Sveagatan och på en parkeringsplats.
February 21, 2003
skulle inte heller lägga ner 1 minut på en idiot man tidigare under kvällen tagit ett baseballträ ifrån...
protection... grow up gdamnit
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 11, 2003
Alla tillhyggen som medbringas i uppenbart uppsåt av att brukas för slagsmål brukar hamna under knivlagen.
Att överhuvudtaget ta med bollträt är så korkat att man bara vill gapskratta. 10 killar i en Cheva-van, med hög musik och allmänt hög grad av fylla. Vilka signaler sänder det ut?
July 13, 2004
Jag visste inte änns att han hade det med sig innan jag såg att någon gick ut med det ur bilen.
Ja jag undrar oxå hur det kommer sig att det inte fanns poliser när dom behövdes.
Och att han hade det med sig som skydd är bara skit snack. Han är inte den som slås med folk. Inte änns på fyllan!!
March 7, 2004
.ToL wrote: Jag visste inte änns att han hade det med sig innan jag såg att någon gick ut med det ur bilen.
Ja jag undrar oxå hur det kommer sig att det inte fanns poliser när dom behövdes.
Och att han hade det med sig som skydd är bara skit snack. Han är inte den som slås med folk. Inte änns på fyllan!!
gör ju saken ännu konstigare 😛 varför i helvete hade han med sig slagträt? skulle ni spela brännboll? :S
October 11, 2006
ZIre wrote: [quote=.ToL]Jag visste inte änns att han hade det med sig innan jag såg att någon gick ut med det ur bilen.
gör ju saken ännu konstigare 😛 varför i h*****e hade han med sig slagträt? skulle ni spela brännboll? :S
Det skulle dom säkert.
June 23, 2002
D3mpa wrote: Vem skulle köra? det verkar som om ingen var nykter nog för att vara vettig
Vart står det att alla söp? Vart står det att de skulle åka hem samma kväll?
Basebollträt hade han väl för att vara tuff eller självförsvar. Dock kan jag undra vad man ska ha det till när man är 10 grabbar i en bil...
March 14, 2001
Varför står man och slår på marken med ett baseball-trä? Aggressioner?
July 13, 2004
Det var jag som körde. Men om ni har körkort och har varit chaffis någongång så kanske ni vet att man inte orkar hålla reda på alla hela tiden.
När jag frågade ägaren till klubban idag om varför han hade det med sig så sa han: "vet inte" och ger ifrån sig ett leende. Har ni aldrig varit så onyktra att ni gjort något dumt? Detta va hans dumhet, om ni förstår vad jag menar.
1 Guest(s)