Hellre engelska?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hellre engelska?
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 4, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Vore bättre om man hade engelska som modersmål här i Sverige, alltså bort med svenskan. wink
Jag ogillar inte språket men man hade haft så mycket bättre med engelska, eftersom man utvecklar det på ett helt annorlunda sätt. Visst lär vi oss ju engelska här i Sverige ändå men vi hade kunnat läsa ett annat valfritt språk istället för det.

Vad tycker ni? 😀

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
711353
September 4, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår inte riktigt vad du säger. Antagligen för att jag är trött men jag skulle aldrig byta ut Svenska spåket. Vad menar du med att man utveckklar Engelska spåket mycket mer?

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
711356
September 4, 2004 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa vore nog om hela världen pratade svenska 😉

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
711360
September 4, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

absolut! och du får ju redan välja minst två egna språk.

Callister
Member
Medlem
711365
September 4, 2004 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: Jag förstår inte riktigt vad du säger. Antagligen för att jag är trött men jag skulle aldrig byta ut Svenska spåket. Vad menar du med att man utveckklar Engelska spåket mycket mer?

Om vi skulle prata Engelska i Sverige skulle vi varit så mycket bättre på det. Det är inte många idag som läser Engelska tillräckligt så att de kommer in på avancerad nivå, enligt mig är det rätt odugligt att ha en "duglig" Engelska, hellre BRA Engelska och "duglig" Tyska/Franska. :bgrin:

Ps Jag är förskyld

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
711367
September 4, 2004 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=.ToL]Jag förstår inte riktigt vad du säger. Antagligen för att jag är trött men jag skulle aldrig byta ut Svenska spåket. Vad menar du med att man utveckklar Engelska spåket mycket mer?

Om vi skulle prata Engelska i Sverige skulle vi varit så mycket bättre på det. Det är inte många idag som läser Engelska tillräckligt så att de kommer in på avancerad nivå, enligt mig är det rätt odugligt att ha en "duglig" Engelska, hellre BRA Engelska och "duglig" Tyska/Franska. :bgrin:

Ps Jag är förskyld

Fast egentligen så kan vi väl lika gärna skippa tyskan och franskan och införa engelska där också då?

Callister
Member
Medlem
711369
September 4, 2004 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: [quote=Callister][quote=.ToL]Jag förstår inte riktigt vad du säger. Antagligen för att jag är trött men jag skulle aldrig byta ut Svenska spåket. Vad menar du med att man utveckklar Engelska spåket mycket mer?

Ps Jag är förskyld

Fast egentligen så kan vi väl lika gärna skippa tyskan och franskan och införa engelska där också då?

Vad menar du, om vi bara har Engelska som modersmål och läser det som vi läser svenska idag blir vi ju UBER på Engelska. 🙂

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
711372
September 4, 2004 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=sPaZz][quote=Callister][quote=.ToL]Jag förstår inte riktigt vad du säger. Antagligen för att jag är trött men jag skulle aldrig byta ut Svenska spåket. Vad menar du med att man utveckklar Engelska spåket mycket mer?

Ps Jag är förskyld

Vad menar du, om vi bara har Engelska som modersmål och läser det som vi läser svenska idag blir vi ju UBER på Engelska. 🙂

Vad jag menar är att det är väl lika bra att skippa de flesta språk och ersätta dem med engelska istället?

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
711373
September 4, 2004 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade gärna haft Engelska som modersmål.
Fast jag tycker att alla på hela jorden ska snacka engelska isåfall.

Callister
Member
Medlem
711374
September 4, 2004 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Jag hade gärna haft Engelska som modersmål.
Fast jag tycker att alla på hela jorden ska snacka engelska isåfall.

Nästan alla kan ju Engelska, men alla är ju inte bra på det. Men du klarar dig ju lätt på det om du inte ska besöka forntida stammar i Alwqesadada i Nord Afrika..

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
711378
September 4, 2004 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte riktigt vad du menar, men om man nu vill bli överjävlig på engelska så finns det ju alla möjligheter att bli det. Det beror ju helt på vilka val man gör, vill man läsa engelska kurser enbart så är det ju fullt möjligt, senare i livet.

Vill man bli bra på en sak är det ju i princip bara att lägga ner mycket arbete på det. Vill du bli bra i engelska så är det ju bara att börja plugga. :bok:

Stupid Ass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 994
711385
September 4, 2004 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

d kommer...

har ni inte sett på alla filmer där dom stöter på en okänd utomjordisk livsform... dom snackar engelska....

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
711406
September 4, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska vi inte ta bort alla land och skapa ett stort land som heter New America också
människor behöver grupptillhörighet (skumt ord 😛 )

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
711444
September 4, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Då tycker jag att alla människor börjar snacka esperanto istället då det språket inte är förknippat med en viss nation, etnicitet eller kultur. Det är ju ett konstruerat språk med mer logisk och lättinlärd grammatik och meningsuppbyggnad (kan inte esperanto själv, men det är vad jag hört).

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
711507
September 4, 2004 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade sett att vi hade Finska som modersmål. 🙂

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
711512
September 4, 2004 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Engelska är ett grymt språk 🙂 Fast det kan nog också kännas ganska bra och ha ett EGET modersmål. Men visst skulle inte ha något emot det för man skulle ju kunna göra sig hörd i de flesta länderna.

EDIT: lite offtopic. Men vilket är det smartaste språket ? Jag menar det bästa vore ju det som tar kortast tid och säga.

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
711515
September 4, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Svenskan ska finnas kvar. Men Engelskan kunde varit med obligatorisk, säg att alla var tvungna att läsa Eng A-D eller något.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
711549
September 4, 2004 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Svenska ska självklart va kvar. De är ju skönt att ha ett ganska litet språk och jag gillar svenska mycket..
Tex när man är utomlands. Stå och snacka skit om folk precis breve.. Inte så stor chans att de kan svenska. De är mycket kul..

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
711562
September 4, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

JuLmUnD wrote: Tex när man är utomlands. Stå och snacka skit om folk precis breve.. Inte så stor chans att de kan svenska. De är mycket kul..

Hehe när du säger så tänker jag på en sak som jag gjorde i somras när jag jobbade... Det stod 2 st bakom mig i matkön, de båda snackade amerikanska. Då sa jag till min polare vilka jävla puckon dem bakom oss är. Sen lite senare visade det säg att den ena kunde svenska 🙂 då var det inte lika kul haha...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
711638
September 4, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

vafan skulle vi börja prata engelska här för?

vill man vara grym på det är det ju bara att ge sig fan på det. typ plugga

tycker man ska bevara det svenska språket 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 171
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL