June 20, 2002
Shinji wrote: Harkrankar :cy:
Finns det något värre?- Själv brukar jag utrota kräken i mitt rum med hårspray. De "stelnar" allteftersom man spreyar på dem. Till slut ligger de på golvet och rycker och försöker ta sig ur "kletet". Då ber jag mor min plocka bort dem 😉
Härmed utnämner jag dig till "NH´s Karlakarl"...
Måste säga att du verkligen är karl för din hatt... 😉
September 16, 2002
Snorch wrote: [quote=Kizo]Här där jag befinner mig (Västernorrland) är allt fortfarande fryst eller fortfarande inte vid liv.
Om jag hittar något bo någonstans där de sover, ska jag se till att de vaknar upp döda!
hmm kan man vakna upp död? 🙄
Man kan väl inte direkt märka att man är död medan man sover, eller hur?
March 14, 2001
Kizo wrote: [quote=Snorch][quote=Kizo]Här där jag befinner mig (Västernorrland) är allt fortfarande fryst eller fortfarande inte vid liv.
Om jag hittar något bo någonstans där de sover, ska jag se till att de vaknar upp döda!
hmm kan man vakna upp död? 🙄
Man kan väl inte direkt märka att man är död medan man sover, eller hur?
Ne men då kan man inte vakna död heller..
ironi
January 15, 2004
cool_poe wrote: Eller så är man så häftig och köper polsk insektsspray.. fungerar helt underbart på spindlar, flugor..
hehehe, så j**la gött när man bara sprayar lite mot dom och bara efter nån sekund så ligger dom och sprattlar
Jag vill inte se dom sprattla mer än nödvändigt.
Vissa säger att det inte skulle vara bra att utrota alla spindlar eftersom dom äter flugorna. Ok, men då kan man ju utrota flugorna också, vad händer då? Inga flugor som dekorerar hundbajset? Det kan jag leva med.
Vad är det värsta som kan hända? vilken kedja av djur skulle dö ut om det inte skulle finnas några flygande insekter?
March 12, 2002
Detta är ett mycket bra tips för dem som vill bli av med myror!
Detta gjorde jag för ett par år sedan. Vaknade en morgon en varm sommardag och gick ut i vardags rummet, på golvet där låg miljontals myror och sprang över allt. Så var det i några dagar på mornarna.
Så jag fick en ide, skar upp en 33cl cola burk och hällde upp lite cola i en lång smal sträng och la den andra halvan av burken flera meter utanför altanen. Några timmar senare så syntes inte en ända myra. Jag fyllde en flaska med vatten och sprutade bort cola strängen och på så sätt såg inte en enda myra i mitt hem sedan dess.
3 Guest(s)