July 8, 2003
Jag tror det går en hemlös katt här utanför studenthemmet. Den har varit där i en dag nu, någon har gett den mat och lite att dricka. Men iaf. Vad ska man göra, det är en norsk skogskatt utan märkning eller halsband. Typ bara skinn och ben.
Vad göra?
Djurens vänner har inte öppet idag, ska man ringa djursjukhuset eller?
March 10, 2002
CoLiC wrote: [quote=Dehman][quote=CoLiC][quote=Dehman]Skjuta den.
Om vi nu ska vara drastiska...
Gillar inte katter.
Sen den som gav den mat var ju bara dum. Då sticker katten aldrig därifrån.
Katter är de bästa husdjur du kan ha
Nej, det bästa är att inte ha något husdjur överhuvudtaget.
March 10, 2002
WiCHeR wrote: Jag skulle råda dig att ta in den och ha den över under natten , sen ringer du dit i morgon och frågar hur du ska göra med den. Om dom inte vet eller vad man ska säga så har du ju 2 val , behålla den eller släppa ut den och låta den gå sin väg.
Finns ett val till, som jag skrev längre upp... Hade det varit i Skåne så känner jag en som skjuter katter.
May 17, 2002
caged wrote: Jag tror det går en hemlös katt här utanför studenthemmet. Den har varit där i en dag nu, någon har gett den mat och lite att dricka. Men iaf. Vad ska man göra, det är en norsk skogskatt utan märkning eller halsband. Typ bara skinn och ben.
Vad göra?
Djurens vänner har inte öppet idag, ska man ringa djursjukhuset eller?
vänta ett par dagar med att lämna in den. katter kan ibland ta veckoturer hemmifrån. katter hittar alltid hem. och tillsist, Dehman du verkar ju kunna allt om katter. varför inte skriva en bok
July 8, 2003
CoLiC wrote: Behålla kanske?
EDIT: Jag har en norsk skogskatt själv, är en sådan mager så är det nått fel, ta hand om den tills du får tag på nån som kan sköta om den, eller så behåller du den själv
Jag får inte. Jag bor i studenthem och vi får inte ha husdjur. Annars hade jag behållt den....
October 13, 2001
Djurensvänner är inte djurensvänner!
Vi hittade en katt, tog hem den o så ringde vi dem.. Lämnade den till djurensvänner o sa åt dem om dem inte hittar ägaren eller någon som kan ta katten så gör vi det gärna. Men efter någon månad så dödade dem den. Och jag tycker inte det är djurensvänner direkt.
Kommer inte ihåg vad morsan gjorde ringde o skulle stämma dem eller nåt men avsaknad på bevis elle rnåt så gick d ej.
July 8, 2003
Pierre C wrote: hmm. jag vill inte låta helt elak eller så... men varför ens bry sig? det är bara en katt! OK att bry sig om det var ens egen katt men det är det ju inte.
Därför att jag har en katt hemma hos päronen. Och man tänker ju på den när en annan katt har det dåligt.
1 Guest(s)