January 17, 2004
March 11, 2003
Per$$oN wrote: Katter är rovdjur, även om dom har varit innekatter under en längre tid.. Så det är bara att låta den vara, den klarar sig alltid..
Det är en myt. Tamkatter klarar sig inte utan hjälp från människor. De är domesticerade rovdjur, och precis som hundar är deras instinkter så avtrubbade att de inte kan överleva särskilt länge i det vilda.
July 8, 2003
denstore wrote: [quote=Per$$oN]Katter är rovdjur, även om dom har varit innekatter under en längre tid.. Så det är bara att låta den vara, den klarar sig alltid..
Det är en myt. Tamkatter klarar sig inte utan hjälp från människor. De är domesticerade rovdjur, och precis som hundar är deras instinkter så avtrubbade att de inte kan överleva särskilt länge i det vilda.
Nåja, katten är inte kvar idag i källaren. Troligtvis såg jag den gå omkring ute på vägen och är den där imorgon så ska jag kontakta djurens vänner. Pratade med dem idag.
February 21, 2003
denstore wrote: [quote=Per$$oN]Katter är rovdjur, även om dom har varit innekatter under en längre tid.. Så det är bara att låta den vara, den klarar sig alltid..
Precis! Det är ingen slump att djurskötare, som släpper ut zoo-födda ut i vildmarken, tränar djuren i månader för att de ska klara sig när de släpps fria. T ex en apa som bara behöver leta bananer får de träna.
July 8, 2003
macrus wrote: Katter klarar sig alltid några dagar utan hjälp utav människan.
Men om den är kvar och den inte fått nån mat kanske du borde ge den lite mat?
Men katter kan ju också vara hemmifrån länge och klara sig bra ändå.
Två tjejer i korridoren ställde nyss ut mat. Fast katten var inte där för tillfället. Men men, den borde klara sig tills imorgon om den är hemlös och är den där då så får Djurens Vänner ta hand om den.
Hade gärna vilja haft den söta stackarn hos mig men det får jag juh inte... =(
2 Guest(s)