Hemma från Nurburgring (VARNING STORA BILDER)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hemma från Nurburgring (VARNING STORA BILDER)
pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
sp_UserOfflineSmall Offline
1190882
April 29, 2008 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför är vägen så nerkladdad?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1190951
April 30, 2008 - 2:34 am
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Varför är vägen så nerkladdad?

En del är "hälsningar" till folk som dött/skadads på bana och en del är från krascher.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1190980
April 30, 2008 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

..och en hel del tramms också. Synd tycker jag. Det är skönt att man hedrar de som gått bort på ringen / kraschat men att folk skriver "ich liebe disch ana" är lite sådär. Då försvinner liksom de namnen man är tänkt att se 🙁

Fisken: Åker du ner i imprezan eller trailar ni ner?

Nästa gång flyger jag ner och kör hyrbil. 325€ för en dag i en RWD Alfa Romeo med bur och semi-r däck. Per dag dvs. Sen pröjsar man bensin och varv själv. Lär definitivt vara bättre upplevelse än att köra en bil man vet ska köras 130 mil hem 🙁

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1190988
April 30, 2008 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: ..och en hel del tramms också. Synd tycker jag. Det är skönt att man hedrar de som gått bort på ringen / kraschat men att folk skriver "ich liebe disch ana" är lite sådär. Då försvinner liksom de namnen man är tänkt att se 🙁

Fisken: Åker du ner i imprezan eller trailar ni ner?

Nästa gång flyger jag ner och kör hyrbil. 325€ för en dag i en RWD Alfa Romeo med bur och semi-r däck. Per dag dvs. Sen pröjsar man bensin och varv själv. Lär definitivt vara bättre upplevelse än att köra en bil man vet ska köras 130 mil hem 🙁

Blir att rulla ner för egen maskin. Kommer inte bli någon attack att tala om heller. Åker ner på gatdäck och kommer köra "några varv", mestadels åker jag ner för att ha varit där. Min bil är förövrigt inte optimal för snabba banor pga låg utväxling. Teoretisk toppfart på 238km/h vid 8k rpm.

Är klassik vecka när vi är ner på GP-banan, var fri entré sist dom var nere. Kan vara kul att se lite klassiska bilar åka. Kommer troligvis vara lite mer tryck på Nordslingan också. Men då får man köra lite mer på måndagen och tisdagen istället.

Fast dom som varit ner och kört åker ju ner igen. Sägs vara som att tatuera sig, början man så kan man inte sluta. 🙂

325€ var inte så farligt heller för hyffsad bil med vettig däck. Samt att veta att man inte ska hjula hem efteråt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL