Hemmabio/ vad ska man ha?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hemmabio/ vad ska man ha?
Matsen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
sp_UserOfflineSmall Offline
440905
October 21, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

varken billigt eller prisvärt - men jävligt snyggt och maffigt....

Man kan köpa 100st ELTAX-system för de pengarna....

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
440913
October 21, 2003 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Matsen: Då kan ju du köpa det där hemmabiopaketet. Dock så kan du få jäkligt bra ljud för bara en fjärdedel av det där priset, och det skulle jag onekligen valt.

PS. Projektor framför TV! DS. wink

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
440915
October 21, 2003 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Hifiklubben.se verkar kunna ta betalt... 10k för ett tv bord om kostar ca 500 på Tylins? Vad mer kan man säga?

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
440917
October 21, 2003 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Hifiklubben.se verkar kunna ta betalt... 10k för ett tv bord om kostar ca 500 på Tylins? Vad mer kan man säga?

Mmm, precis. Fast vissa grejer de har är ju bra.. eller ja, de flesta grejer är väl bra, men jag syftade på priset.

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
441469
October 22, 2003 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Ska gå igenom lite saker snabbt....

Köper man ett Hemmbio 5.1 el 6.1 paket för ca 2000kr och sen ett lika paket för ca 6000kr....

I dags läge så klarar billiga och dyra DvD spelare typ alla format. Dom dyrare har oftast HQ testade komponenter och det är de som drar iväg i pris....

Högtalare dyra som billiga låter typ lika till en viss volym nivå.... Det ända som kan vara dåligt i ett billigt system är att basen inte har nå tryck men de kan lätt fixas igenom att ha lite betong i botten på lådan så att få den stabilare och mindre.... Dyrare bas lådor kan vara av samma typ som dom billiga men är mer uträknad och därför kostar mer....

Sateliterna i billiga system klarar oftast mer än förstärkaren klarar så det är bara och össsa. Sateliter i dyrare system är uträknade och HQ testade osv och de gör också att priset är högre....

Förstärkaren i billiga system är oftast inköpta av nåt annat universal företag. När dom köper så köper dom många så dom får sätta sitt eget namn på dom.... Dom brukar vara bra gjorda men oftas lite för svaga men de går =) Dyrare förstärkare är ju oftast lite strömstarkare =)

Skulle vi testa dom hära systemen på en normal volym så skulle de låta lika men höjer vi lite så skulle de dyrare systemet ta övertaget....

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
441470
October 22, 2003 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=Metz]Sluta spela dum Gueno du vet väl ffs va det är för skillnad på 4 och 8

Nej.. :arg:

ok Gueno du bör seriöst överväga att börja om skolan lr ta lite mattelektioner på nån lokal sexårsverksamhet 😀

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
441630
October 22, 2003 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Men köp för guds skull inte Centrum eller något annat sådant skitmärke.

Bättre att skippa köpa hemmabio paket och nöjja sig med ett par fräscha frontar och en vanlig förstärkare då.

Kolla på Proson grejjer på http://www.fyndborsen.se ifall du vill ha en billigare prisklass.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
441633
October 22, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Gueno][quote=Metz]Sluta spela dum Gueno du vet väl ffs va det är för skillnad på 4 och 8

Nej.. :arg:

ok Gueno du bör seriöst överväga att börja om skolan lr ta lite mattelektioner på nån lokal sexårsverksamhet 😀

Men.. Urban..

Klart jag ser skillnad på 4 och 8.
Dum e jag inte.

Det är ohmen jag inte begriper mig på.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
441697
October 22, 2003 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Men köp för guds skull inte Centrum eller något annat sådant skitmärke.

Bättre att skippa köpa hemmabio paket och nöjja sig med ett par fräscha frontar och en vanlig förstärkare då.

Kolla på Proson grejjer på http://www.fyndborsen.se ifall du vill ha en billigare prisklass.

Ne jag tror på Centrum. Ska ge dem en chans om jag inte hittar nå bättre inom en månad..

Jag älskar mitt Sverige...

Matsen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
441742
October 22, 2003 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Matsen: Då kan ju du köpa det där hemmabiopaketet. Dock så kan du få jäkligt bra ljud för bara en fjärdedel av det där priset, och det skulle jag onekligen valt.

PS. Projektor framför TV! DS. wink

Visst kan man få jäkligt bra ljud för mindre pengar än 160 000:- men jag drömde bara lite....

Och än så länge har jag inte sett en enda projektor som spöar Loewes TV-apparater ingen annan tv-apparat heller för den delen - Loewe är helt enkelt bäst på TV. Det svarta med en projektor blir inte svart utan mer jävligt mörkgrått... Men det blir stort!!! 😮 Ska du ha en projje som kommer i närheten av bildkvaliteten som som Loewes 40" TV får du nog lägga dryga 100 000:- bara för projjen... :cy:

Tror jag har sagt det förr - men det tåls att sägas igen... Alla har olika önskemål och smak - är man inte audiofil så fungar det billigaste hemmabiosystemet säkert rätt bra - det ger ju dock bättre bild än den gamla VHS:en och man får ju surroundljud, vilket ändå är hela grejen med hammabio. Men det är klart som fan att ett allt-i-ett-system för under 2000:- inte pallar att ge kvalitativt ljud vid hög volym!
Men allvarligt, hur många sitter hemma å krämar på högsta volym när man kollar på film??? Men ska man även ha den som partystereo - då kan vi börja snacka behov av strömstarkare stärkare och lite kralligare högtalare!!!

Köp, prova, skicka tillbaks och bli audiofil å bara dröm om de grejer man aldrig kan få råd till....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 329
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL