February 13, 2001
Ska gå igenom lite saker snabbt....
Köper man ett Hemmbio 5.1 el 6.1 paket för ca 2000kr och sen ett lika paket för ca 6000kr....
I dags läge så klarar billiga och dyra DvD spelare typ alla format. Dom dyrare har oftast HQ testade komponenter och det är de som drar iväg i pris....
Högtalare dyra som billiga låter typ lika till en viss volym nivå.... Det ända som kan vara dåligt i ett billigt system är att basen inte har nå tryck men de kan lätt fixas igenom att ha lite betong i botten på lådan så att få den stabilare och mindre.... Dyrare bas lådor kan vara av samma typ som dom billiga men är mer uträknad och därför kostar mer....
Sateliterna i billiga system klarar oftast mer än förstärkaren klarar så det är bara och össsa. Sateliter i dyrare system är uträknade och HQ testade osv och de gör också att priset är högre....
Förstärkaren i billiga system är oftast inköpta av nåt annat universal företag. När dom köper så köper dom många så dom får sätta sitt eget namn på dom.... Dom brukar vara bra gjorda men oftas lite för svaga men de går =) Dyrare förstärkare är ju oftast lite strömstarkare =)
Skulle vi testa dom hära systemen på en normal volym så skulle de låta lika men höjer vi lite så skulle de dyrare systemet ta övertaget....
January 4, 2001
Men köp för guds skull inte Centrum eller något annat sådant skitmärke.
Bättre att skippa köpa hemmabio paket och nöjja sig med ett par fräscha frontar och en vanlig förstärkare då.
Kolla på Proson grejjer på http://www.fyndborsen.se ifall du vill ha en billigare prisklass.
June 3, 2001
Metz wrote: [quote=Gueno][quote=Metz]Sluta spela dum Gueno du vet väl ffs va det är för skillnad på 4 och 8
Nej.. :arg:
ok Gueno du bör seriöst överväga att börja om skolan lr ta lite mattelektioner på nån lokal sexårsverksamhet 😀
Men.. Urban..
Klart jag ser skillnad på 4 och 8.
Dum e jag inte.
Det är ohmen jag inte begriper mig på.
February 12, 2002
Coore wrote: Men köp för guds skull inte Centrum eller något annat sådant skitmärke.
Bättre att skippa köpa hemmabio paket och nöjja sig med ett par fräscha frontar och en vanlig förstärkare då.
Kolla på Proson grejjer på http://www.fyndborsen.se ifall du vill ha en billigare prisklass.
Ne jag tror på Centrum. Ska ge dem en chans om jag inte hittar nå bättre inom en månad..
Jag älskar mitt Sverige...
January 30, 2003
Jiggly wrote: Matsen: Då kan ju du köpa det där hemmabiopaketet. Dock så kan du få jäkligt bra ljud för bara en fjärdedel av det där priset, och det skulle jag onekligen valt.
PS. Projektor framför TV! DS.
Visst kan man få jäkligt bra ljud för mindre pengar än 160 000:- men jag drömde bara lite....
Och än så länge har jag inte sett en enda projektor som spöar Loewes TV-apparater ingen annan tv-apparat heller för den delen - Loewe är helt enkelt bäst på TV. Det svarta med en projektor blir inte svart utan mer jävligt mörkgrått... Men det blir stort!!! 😮 Ska du ha en projje som kommer i närheten av bildkvaliteten som som Loewes 40" TV får du nog lägga dryga 100 000:- bara för projjen... :cy:
Tror jag har sagt det förr - men det tåls att sägas igen... Alla har olika önskemål och smak - är man inte audiofil så fungar det billigaste hemmabiosystemet säkert rätt bra - det ger ju dock bättre bild än den gamla VHS:en och man får ju surroundljud, vilket ändå är hela grejen med hammabio. Men det är klart som fan att ett allt-i-ett-system för under 2000:- inte pallar att ge kvalitativt ljud vid hög volym!
Men allvarligt, hur många sitter hemma å krämar på högsta volym när man kollar på film??? Men ska man även ha den som partystereo - då kan vi börja snacka behov av strömstarkare stärkare och lite kralligare högtalare!!!
Köp, prova, skicka tillbaks och bli audiofil å bara dröm om de grejer man aldrig kan få råd till....
1 Guest(s)