November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
Hmmm...en snabb titt i manualen ver 1.1:2 säger att cykeln självklart måste vändas men att hänsyn bör tagas för rådande infallvinkel som därav kommer att ske motsols.
Beror ju helt på om du befinner norr eller söder om polcirkeln och hur sol står i största allmänhet, när bagarbosse senast klippte sig och vad Nils på pizzerian åt till frukost.
Vi får inte glömma sektion 163.5.10 som säger att inget mekande får ske alls om:
Grannen nyss klippt gräset
Damen man tänkt impa nyligen färgat håret
Morsan lagat någon form av korvrätt den senaste veckan
Farsan är full
Syrran är full
Lillebror är full
Mor är nykter
Det är dock helt ok om mekanikern är full och/eller nykter.
Nästa paragraf säger mig dock att detta är fullständigt bullshit såvida det är måndag, man har en blå keps på sig och man kan dansa hambo.
Vinklingen blir dessutom dubbel, dvs 30°, om man skulle vara längre än 1.25m.
//Andreas
May 19, 2003
Delph1 wrote: [quote=skiroy][quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
Hmmm...en snabb titt i manualen ver 1.1:2 säger att cykeln självklart måste vändas men att hänsyn bör tagas för rådande infallvinkel som därav kommer att ske motsols.
*massa text*
Hmm, har för mig att dom tog bort den paragrafen iom fabriksfel, men jag kan ha missförstått. Ska kolla upp det :bok:
September 12, 2001
Vamp wrote: [quote=Delph1][quote=skiroy][quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
*massa text*
Hmm, har för mig att dom tog bort den paragrafen iom fabriksfel, men jag kan ha missförstått. Ska kolla upp det :bok:
Jag kan genast ge ett svar på detta.
Då handboken tydligen skrev i ett rus av alkoholhaltiga drycker så kan vi strunta i vad dessa paragrafer säger. Vad som däremot är det viktiga är detta.
Delph1 wrote: Beror ju helt på om du befinner norr eller söder om polcirkeln
Jag glömde dessvärre av den lilla detaljen då jag bor klart närmare polcirkeln än merparten av folk i detta forum varav mot och medsol kan lämnas därhän.
March 11, 2003
Den här tråden fick mig att tänka på en fin historia från studentkorridoren. Det fanns en tjej där som ansåg att kvinnor hade all anledning att vara feminister. De kunde minsann allt som killar kunde, och det fanns inga undantag. En dag kom hon hem och berättade att hon hade punktering. Jag sade att antingen kunde hon ju lämna in den, eller så kunde jag laga den åt henne. Nädu, det skulle hon minsann göra själv. Sure. Hon fick låna verktyg och försvann iväg i någon timme. Sen kom hon tillbaka, och såg lite så där lagom frustrerad ut.
-"Mange, hur får man av hjulet."
-"Man lossar muttrarna som håller axeln på plats, skruven till bromsstaget och sedan lyfter man ur hjulet."
Hon försvann en timme till, och kom sedan tillbaka, ännu mer frustrerad.
-"Det lossnar inte, det är bara pakethållaren som trillar av...."
Fan, jag kunde inte sluta garva på 10 minuter!:D
January 13, 2003
skiroy wrote: [quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
Har för mig jag läste något i manualen om att ifall man är 40+ så måste motorn flyttas ca 40cm bakom pakethållaren för att kompensera vikten av förarens 25års öldrickande som satt sig på framsidan.
March 27, 2003
denstore wrote: Den här tråden fick mig att tänka på en fin historia från studentkorridoren. Det fanns en tjej där som ansåg att kvinnor hade all anledning att vara feminister. De kunde minsann allt som killar kunde, och det fanns inga undantag. En dag kom hon hem och berättade att hon hade punktering. Jag sade att antingen kunde hon ju lämna in den, eller så kunde jag laga den åt henne. Nädu, det skulle hon minsann göra själv. Sure. Hon fick låna verktyg och försvann iväg i någon timme. Sen kom hon tillbaka, och såg lite så där lagom frustrerad ut.
-"Man lossar muttrarna som håller axeln på plats, skruven till bromsstaget och sedan lyfter man ur hjulet."
-"Det lossnar inte, det är bara pakethållaren som trillar av...."Fan, jag kunde inte sluta garva på 10 minuter!:D
Varför händer sånt aldrig mej? Va hysteriskt kul man skulle ha (och va hysteriskt elak jag skulle va :P)
September 12, 2001
beta wrote: [quote=skiroy][quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
Har för mig jag läste något i manualen om att ifall man är 40+ så måste motorn flyttas ca 40cm bakom pakethållaren för att kompensera vikten av förarens 25års öldrickande som satt sig på framsidan.
Manualen säger tvärtom !
Vikten måste dessvärre centreras då rådande lilla instruktion i manualen kan orsaka tråkiga biverkningar i form av snedbelastning och stress i materialet.
January 13, 2003
skiroy wrote: [quote=beta][quote=skiroy][quote=beta]Då får man vända cyklen innan man meckar.
Manualen säger tvärtom !
Vikten måste dessvärre centreras då rådande lilla instruktion i manualen kan orsaka tråkiga biverkningar i form av snedbelastning och stress i materialet.
Oj, jag läste i "köra på bakjulet"-manualen
May 7, 2004
Om du ska montera motorn så måste den hålla samma vinkel som på klipparen, annat resulterar i att oljan rinner genom luftfiltret in i förgasare, förstör membra och sedan in i cylinder och motorn sackar ihop, lutar du åt andra hållet rinner det ut genom ljuddämparen, för att oljan inte ska rinnaut måste tändstiftet vara uppåt, och i det läget bör du inte starta motorn.
March 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Adam]+
[Image Can Not Be Found] +
[Image Can Not Be Found] =
[Image Can Not Be Found]
Gräsklipparmotorn !
För bövelen...du glömde gräsklipparmotorn ju.
Nej, det var ju en fortsättning på dreamweavers inlägg... (Jag inledde ju med +)
Vart är världen på väg? Admins begår grova tjänstefel... :cy:
EDIT:
Visserligen går det att bygga utan både motor och cykel... Men då ska king_jimmy istället använda en:
[Image Can Not Be Found]
hoppas hoppas... :bgrin:
September 12, 2001
Adam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam]+
[Image Can Not Be Found] +
[Image Can Not Be Found] =
[Image Can Not Be Found]
Gräsklipparmotorn !
För bövelen...du glömde gräsklipparmotorn ju.
Nej, det var ju en fortsättning på dreamweavers inlägg... (Jag inledde ju med +)
Vart är världen på väg? Admins begår grova tjänstefel... :cy:
Tjänstefel ?
Vadå tjänstefel...förklara dig ögonaböj. :va:
October 2, 2005
denstore wrote: Den här tråden fick mig att tänka på en fin historia från studentkorridoren. Det fanns en tjej där som ansåg att kvinnor hade all anledning att vara feminister. De kunde minsann allt som killar kunde, och det fanns inga undantag. En dag kom hon hem och berättade att hon hade punktering. Jag sade att antingen kunde hon ju lämna in den, eller så kunde jag laga den åt henne. Nädu, det skulle hon minsann göra själv. Sure. Hon fick låna verktyg och försvann iväg i någon timme. Sen kom hon tillbaka, och såg lite så där lagom frustrerad ut.
-"Det lossnar inte, det är bara pakethållaren som trillar av...."Fan, jag kunde inte sluta garva på 10 minuter!:D
sånt där kan man ju göra i sömnen! :)R :)R
March 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Adam] Vart är världen på väg? Admins begår grova tjänstefel... :cy:
Tjänstefel ?
Ja, ni som tjänar stora pengar på att spamma här hela dagarna har minnsan inte rätt att göra sånna grova tolkningsfel av en simpel bildrebus...
September 12, 2001
Adam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam] Vart är världen på väg? Admins begår grova tjänstefel... :cy:
Tjänstefel ?
Ja, ni som tjänar stora pengar på att spamma här hela dagarna har minnsan inte rätt att göra sånna grova tolkningsfel av en simpel bildrebus...
Stora pengar ?
För bövelen...sluta genast yra nu pojkvasker. 😀
Jag betalar för att vara admin mer eller mindre. 😀
August 20, 2001
skiroy wrote: [quote=Adam][quote=skiroy][quote=Adam] Vart är världen på väg? Admins begår grova tjänstefel... :cy:
Tjänstefel ?
Stora pengar ?
För bövelen...sluta genast yra nu pojkvasker. 😀
Jag betalar för att vara admin mer eller mindre. 😀
Han betalar med blodet av tusentals bannlysta NH-medlemmar!
1 Guest(s)