August 20, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag vill bara hålla mig så långt borta som möjligt. 😕
Nån som sett Patrioten med Mel Gibson (stavning) när ett par killar får sina ben kapade av en kanonkula. Blir det så på riktigt eller slits man med? :cy:
Borde väl bero på en del olika faktorer faktiskt tror jag...
August 20, 2001
An undead soul, possessed and sent out of the grave to thrive upon the flesh of the living.
After a dead body rots underground for a time, it may come to life, first its eyes will reopen, and fingers will begin twitching. The thumping of the heart may return, unless the heart has been removed. This is the rebirth of a human, the birth of a zombie.
Deteriorating, fallen apart and reaking of the foul stench of death, a zombie will raise from the grave by smashing through the coffin and lifting an arm out of the ground, in the normal zombie style. The zombie will proceed to lift itself out of the soil and moan, usually moaning anything like 'Yaaarghhh...' or 'BRAINS!'
If you fall victim to the zombie's feasting of your flesh and brain, you will become a zombie, forever walking, undead.
Ganska bra definition!
Så nu förstår du att jag inte menar hur de flesta är på morgonen 😉
February 12, 2002
DiDi wrote:
An undead soul, possessed and sent out of the grave to thrive upon the flesh of the living.
After a dead body rots underground for a time, it may come to life, first its eyes will reopen, and fingers will begin twitching. The thumping of the heart may return, unless the heart has been removed. This is the rebirth of a human, the birth of a zombie.
Deteriorating, fallen apart and reaking of the foul stench of death, a zombie will raise from the grave by smashing through the coffin and lifting an arm out of the ground, in the normal zombie style. The zombie will proceed to lift itself out of the soil and moan, usually moaning anything like 'Yaaarghhh...' or 'BRAINS!'
If you fall victim to the zombie's feasting of your flesh and brain, you will become a zombie, forever walking, undead.
Ganska bra definition!
Så nu förstår du att jag inte menar hur de flesta är på morgonen 😉
Vissa delar av det där låter onekligen bakant.. men efter dryga 5000 år så har jag fortfarande inte ruttnat och jag mår faktiskt ganska bra. Inte alls sugen på att äta hjärnor. Iofs så blev jag lite sugen för ett tag sedan när jag såg nått program på tv där de skulle kappäta hjärnor ( såg ut som sladdriga kykling filer). En liten tanig kines vann, han åt drygt 7 kilo hjärnor. Hans mage var alldeles rund efteråt..
Men nee jag är nog ingen zombie då..
Men hur blev det med kanonkulorna då? Benet borde i alla fall krossas dock så vet jag inte om det ska slitas lös..
Hoppas i alla fall jag slipper få veta det på det otrevliga sättet.
December 4, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag vill bara hålla mig så långt borta som möjligt. 😕
Nån som sett Patrioten med Mel Gibson (stavning) när ett par killar får sina ben kapade av en kanonkula. Blir det så på riktigt eller slits man med? :cy:
Helt klart "bäst" när huvudet flyger med..
February 12, 2002
Vampis wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Jag vill bara hålla mig så långt borta som möjligt. 😕
Helt klart "bäst" när huvudet flyger med..
Jo den där kanonkulan som flyger mot tv'n och som in i bilden när de hastigt byter och man ser den kapa huvet på en kille.
Önskar bara att jag haft hemabiosystemet jag tänker köpa då..
Som det är nu så nästan duckade jag av rädsla då hade jag väl pissat ner mig..
August 20, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men hur blev det med kanonkulorna då? Benet borde i alla fall krossas dock så vet jag inte om det ska slitas lös..
Om man är en zombie borde tex ett ben onekligen slitas lös direkt... Om man är en människa beror det väl lite på var kulan träffar och vilken båge den går i... Sedan kan man ju börja diskutera om det är en explosiv kula eller om den bara dunsar ner 😉
February 12, 2002
DiDi wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men hur blev det med kanonkulorna då? Benet borde i alla fall krossas dock så vet jag inte om det ska slitas lös..
Om man är en zombie borde tex ett ben onekligen slitas lös direkt... Om man är en människa beror det väl lite på var kulan träffar och vilken båge den går i... Sedan kan man ju börja diskutera om det är en explosiv kula eller om den bara dunsar ner 😉
Den kommer "stuttsande" efter backen och träffar just under knät.
August 20, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Den kommer "stuttsande" efter backen och träffar just under knät.
Hmmm... om vi tänker oss att den har ganska hög hastighet trots att den har stutsat några gånger, så borde delen strax under knäet krsossas samtidigt som delen under delen under knäet slungas bakåt...
Det borde alltså bero lite på vart kulan träffar... 😉
June 13, 2001
som vanligt ... gå in på http://buzz.bazooka.se/
kolla under måndagen 2003-10-06
titel : Krut, bowlingklot och ett avloppsrör
kan ni inte bara säga : - kolla dagens Buzz ..eller gör en speciell Buzz tråd..
August 20, 2001
kottetrance wrote: som vanligt ... gå in på http://buzz.bazooka.se/
kolla under måndagen 2003-10-06
titel : Krut, bowlingklot och ett avloppsrörkan ni inte bara säga : - kolla dagens Buzz ..eller gör en speciell Buzz tråd..
För det första har jag inte sett den på Buzz!
För det andra kan du ju sluta skriva sådana kommentarer och kolla på den från Buzz istället!
För det tredje tyckte jag det var en kul sak och ville visa länken för andra på NH forumet... Jag ska genast sluta posta...
:arg:
1 Guest(s)