July 13, 2004
Måste bara skiva av mig lite.
Kvällen börjar kanska bra med att jag och en polare bestämmer oss för att planka in på parken, som alltid. Precis när vi ska gå in i hålet så kommer det 3 st skit heta brudar fram och vill följa med. Det är klart dom får det.
Vi frågar hur gammla dom är och dom säger 16-17. Helt okej enligt mig.
Efter att vi kommit in går vi till baren. Jag en en av tjejerna delar på en cider, hon ville inte ha en hel.
Efter detta så tar vakten tjejen som jag satt med. Vakten ringer föräldrarna som en halvtimme senare kommer och hämtar alla 3 tjejer. Precis när dom kommit så berättar tjejen hur gammal hon verkligen är. Mitt hjärta stannade när hon sa det, hon va 13. Men ser helt klart ut som 16-17.
Vad jag vill ha sagt är väll igentligen. Går det bara ner i åldrarna när det gäller att gå på krogen eller vad händer??
Notera att det aldrig hände något mellan oss. Då hade jag hängt mig direkt!!!!
February 10, 2005
Gubben, du e fan inte den enda som blir helt paff av det där asså. Förutom att dem ser flera år äldre ut än vad dem verkligen e (o i den ålder gör faktist 1 år rätt stor skillnad) så verkar det gå helt åt helevete när det gäller alkoholkonsumtion o hela krogmentaliteten.
asså man funderar på om motboken (heter väll så?) bör införas igen....
May 1, 2005
shit asså! de va riktigt läskigt detta ju, faktiskt. Läskigt också att de bara kryper så långt ner i åldrarna. Min fassa, eller min mamma har iaf koll på mig, låter mig inte springa vartsomhelst. Dricker gör jag inte heller (räknar inte champangen på nyårsafton eller den gömda cidern på polares födelsedagar som att dricka). Undrar hur de tjejerna kände sig när föräldrarna kom och hämtade dom? Hur sent på kvällen var detta förresten?
July 13, 2004
Black_light wrote: shit asså! de va riktigt läskigt detta ju, faktiskt. Läskigt också att de bara kryper så långt ner i åldrarna. Min fassa, eller min mamma har iaf koll på mig, låter mig inte springa vartsomhelst. Dricker gör jag inte heller (räknar inte champangen på nyårsafton eller den gömda cidern på polares födelsedagar som att dricka). Undrar hur de tjejerna kände sig när föräldrarna kom och hämtade dom? Hur sent på kvällen var detta förresten?
Jadu. Det kan väll varit vid halv 1, ett ungefär. Hennes farsa ringde ju tidigare på kväöllen och sa: "Va inte ute för länge". Men han sa ingen max tid eller vad man ska säga!
January 17, 2002
Hade det hänt nått och du trott att hon varit 16-17 hade det ju inte varit så farligt? Tjejen var ju uppenbarligen mogen för sin ålder. 13 är såklart för ungt i de flesta fall, men om hon nu sett 3-4 år äldre ut så kan man ju inte klandra nån om du inte visste hennes ålder innan, du skulle inte ha klandrat dig själv heller.
EDIT: I know i wouldnt
July 29, 2003
Black_light wrote: shit asså! de va riktigt läskigt detta ju, faktiskt. Läskigt också att de bara kryper så långt ner i åldrarna. Min fassa, eller min mamma har iaf koll på mig, låter mig inte springa vartsomhelst. Dricker gör jag inte heller (räknar inte champangen på nyårsafton eller den gömda cidern på polares födelsedagar som att dricka). Undrar hur de tjejerna kände sig när föräldrarna kom och hämtade dom? Hur sent på kvällen var detta förresten?
Jopp, det är dagens ungdomar. Människorna här börjar väl dricka vid 12-13årsålder.
Alla utom jag dvs.. :bgrin:
February 3, 2003
Mitt förra ex var precis fyllda 14 när vi blev ihop (2 år sedan nu tror jag det blir), hade redan D kupor och såg ut till att vara runt 18.
För ett par månader sedan så var vi på en fest tillsammans, och min kompis som är 29 trodde hon var 20.
Ganska bisarrt hur tjejerna utvecklas idag. Om jag ska ut och börja ragga igen så ska jag fan kräva att få se Leg 😉
June 3, 2001
Appropå att visa legg.
På svenska förkortar man ju ofta legitimation till "leg" [uttalas legg] men den beteckningen är inte internationellt gångbar, vilket många ungdomar lärt sig under sin första utlandsvistelse. Fraser som ...
"Do I have to show my leg to get in here?"
"Yes, I am 18. Do you want to see my leg?"
"I forgot my leg in the car..."
... tycks vara legio.
April 8, 2003
.ToL wrote: [quote=L0rden]Hur gammal är du? Visst ibland kan det vara svårt att se åldrar men man borde ju se skillnad på en 17åring och en 13åring.
Jag är 18, fyller 19.
Och ja man borde se skillnad på en 13 åring och en 17 åring. Men denna gång så va det inte så!
Får man gissa på att du var packad som en kamel och händelsevis tänkte med en annan del av anatomin än just hjärnan?
March 10, 2002
LorD_Kvadd wrote: Mitt förra ex var precis fyllda 14 när vi blev ihop (2 år sedan nu tror jag det blir), hade redan D kupor och såg ut till att vara runt 18.
För ett par månader sedan så var vi på en fest tillsammans, och min kompis som är 29 trodde hon var 20.
Ganska bisarrt hur tjejerna utvecklas idag. Om jag ska ut och börja ragga igen så ska jag fan kräva att få se Leg 😉
Ganska bisarrt att din kompis som är 10 år äldre än dig följer med på fest. 😉
4 Guest(s)