June 17, 2005
godag!
denna vecka var jag hemma från jobbet på onsdag, torsdag och fredag. var lite snorig och hade lätt feber samt ont i halsen.
så på fredag kände jag mig nästan helt okej, hade börjat hosta upp slem och snoret hade börjar krypit ut ur bihålorna som när man börjar bli frisk!
så på lördag morgon vaknade jag och var lite snorig och hade mer ont i halsen men det försvann under dagen nästan helt.
sen hände det jag blev hes först "alkis hes" och sen frammåt kvällskvisten så försvann rösten nästan helt.
nu på söndag morgon kan jag endast viska, så farsan ringde upp vårdcentralen åt mig så jag har fått en tid där kl 12.20.
får se vad dom säger, sjukt jobbigt att vara hes, dessutom känns det som jag har feber och jag fryser men jag har endast ca 36 grader temp? helunderligt!
får ringa min förman och säga att jag e hemma måndag och tisdag oxå...om jag inte får läkarintyg på att jag skall vara hemma längre. blir ju inte bättre av att migränen ligger och myser en bit bort i min skalle, jobbigt när den slår till med full kraft ikväll!
har ni några tips på att hjälpa mig bli av med hes heten eller är det bara vila rösten?
June 17, 2005
var hos akuten nu och dom sa det ni sagt att jag bara skall vara så tyst som möjligt, helst inte viska eller prata alls. viska var värre än att prata sa hon oxå.
var det inte bättre imorgon kväll så tyckte hon att jag skulle boka en ny tid för att kunna förlänga min sjukskrivning!
EDIT: glömde skriva att det var något stämbands virus som gick nu...sen hur är det med smittorisken?
August 11, 2005
Oftast så är det så att man är smittsam innan man får symtomen och några dagar efter det. Men när immunförsvaret sättter in (vilket oftast orsakar symtomen) så brukar man inte vara smittsam. Men det finns även sådana virus som smitter hela tiden, och eftersom jag inte vet vad det rör sig om så skulle jag föreslå hångelförbud i några dagar.
2 Guest(s)