October 25, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html
Nån som har mer info om detta, och hur vägarna är markerade??
har sett en del konstiga pilar här i gävle... 😉
September 12, 2001
Jag är inte imponerad över dom där marodörerna.
En olycka händer så lätt med följder som inte är att leka med.
Se bara här hur det kan gå.
May 1, 2003
skiroy wrote: Jag är inte imponerad över dom där marodörerna.
En olycka händer så lätt med följder som inte är att leka med.
Se bara här hur det kan gå.
Så sant!
Hoppa verkligen att de inte kör rattfulla också! 😕
January 14, 2002
ManicBlue wrote: Bortskämda ynglingar som verkligen inte har på vägarna att göra. För att sno lite från en annan tråd så kan jag säga att dessa människor verkligen inte förtjänar någon respekt what so ever! 👿
kan ju meddela att det inte bara är ynglingar som kör sådana "rejs" mestadels äldre gubbar med en jäklans massa pengar som inte ynglingar har 😉
January 14, 2002
ManicBlue wrote: Ja kanske de, men de som jag mest stöter på i trafiken, och som kör som puckon är oftast en ung grabb som lånat farsans sportbil.
du ska se min morfar på 83 år i sin opel tigra :bgrin: ingen vågar åka med honom 😛
men som sagt ute i trafiken en helt vanlig dag utan stora rejs som gumball rally etc så är det ju till 80% ungdomar som far omkring som mähän 😛
December 15, 2002
Quarzi wrote:
du ska se min morfar på 83 år i sin opel tigra :bgrin: ingen vågar åka med honom 😛
men som sagt ute i trafiken en helt vanlig dag utan stora rejs som gumball rally etc så är det ju till 80% ungdomar som far omkring som mähän 😛
Jo de äldre är farliga på sitt sätt också. Ett nytt förarprov efter en viss ålder och fler poliser på vägarna kanske skulle göra lite skillnad i alla fall.
October 22, 2002
HerrPutte wrote: Jo det är sant, varför inte "ta körkortet" på nytt var tionde år så man kan fräscha upp kunskaperna.
Skulle vara som det är på dom tyngre behörigheterna att vid 45 års ålder och sen med en intervall på 10 år så behöver man göra en fullständig läkarundersökning som visar att man är frisk för att behålla dom bokstäverna.
Det jobbiga i det hela att det står på körkortet att 2028 så måste jag förnya mitt körkort första gången 😀
March 21, 2003
fisken wrote: [quote=HerrPutte]Jo det är sant, varför inte "ta körkortet" på nytt var tionde år så man kan fräscha upp kunskaperna.
Skulle vara som det är på dom tyngre behörigheterna att vid 45 års ålder och sen med en intervall på 10 år så behöver man göra en fullständig läkarundersökning som visar att man är frisk för att behålla dom bokstäverna.
Det jobbiga i det hela att det står på körkortet att 2028 så måste jag förnya mitt körkort första gången 😀
Håller med fisken ;P Att gubbar på 90 år får köra bil e juh faan livsfarligt för allmänheten...(Nån som sett avsnittet i south park när de gammla kör ner hela stan typ också kommer det 85åriga soldater typ o hjälper dem....ass kul )
2 Guest(s)