November 26, 2002
Jag sa inte att det var ett faktum, jag sa att det var så jag hade blivit uppfostrad.
När jag pratar om en annan människa försöker jag låta bli att göra skillnad på utseende och härkomst och liknande överhuvudtaget.
Sen om jag har en kompis som jag känner väl, så kan jag skoja med honom. Bara jag vet att han inte tar illa upp.
October 27, 2001
Det är inget fult att kalla någon annan för neger. Att gå runt att flagga med vår svenska flagga är ingen rasistisk handling heller.
Det är bara det att det finns vissa som gillar att våldta innebörden av vissa ord och ting. Och som svenskar anpassar vi oss efter detta och tiger.
October 27, 2001
Öwall wrote: Jag sa inte att det var ett faktum, jag sa att det var så jag hade blivit uppfostrad.
När jag pratar om en annan människa försöker jag låta bli att göra skillnad på utseende och härkomst och liknande överhuvudtaget.Sen om jag har en kompis som jag känner väl, så kan jag skoja med honom. Bara jag vet att han inte tar illa upp.
Skoja med honom? Så du ser alltså 'neger' som en beskrivning av något dåligt/fult?
Det är en beskrivning av en människa som är väldigt mörkhyad.
Ena sekunden säger du att du blivit uppfostrad att inte säga det för att vara på säkra sidan. Det finns ju folk som har missuppfattat ordet neger. Sen helt plötsligt är du en av dem som har missuppfattat det, hmm.
Öwall, du ger bort dig själv alldeles för lätt.
October 27, 2001
Öwall wrote: [quote=PaiN]Det är inget fult att kalla någon annan för neger.
Jo, om personen ifråga tar illa upp.
Det finns personer som kan ta illa upp om man kallar dem plastboll eller kanske tilltalar dem med deras riktiga namn.
Vi lever i ett väldigt känsligt läge i Sverige, ingen vågar säga något, eftersom det finns risk för att få en stämpel på sig. Om vi ska integrera invandrarna måste detta upphöra, alla ska behandlas lika.
October 27, 2001
Hauk wrote: Pain be nice...han gjorde ett litet misstag... vi kan jue kalla honom rasse öwall resten av livet! räcker inte det?! :bgrin:
¨
Förlåt, det är dendär oranga mössan som får mig att gå ingång (alternativt den störande felstavningen i signen) 😛
Om vi går efter Öwalls "lagar" så har nog rasse och neger samma betydelser, eftersom han ser skillnader på hudfärgen och härkomsten av folk och tycker att neger är en "ful" beskrivning av mörkhyade.
EDIT: alternativ nr 2 🙂
November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=Hauk]Pain be nice...han gjorde ett litet misstag... vi kan jue kalla honom rasse öwall resten av livet! räcker inte det?! :bgrin:
¨
Förlåt, det är dendär oranga mössan som får mig att gå ingång 😛
Om vi går efter Öwalls "lagar" så har nog rasse och neger samma betydelser, eftersom han ser skillnader på hudfärgen och härkomsten av folk och tycker att neger är en "ful" beskrivning av mörkhyade.
va?
Jag undviker att använda det ordet, för jag vet att många tar illa upp om jag gör det..
May 29, 2001
nu blir det väl livat...men men, tycker det hela har blivit så känsligt och infekterat pga vissa människor som ska vara så jävla politiskt korrekta hela tiden (behöver väl inte säga vilken politisk inriktning dom har), helt ärligt jag orkar inte bry mig. Arab, Iranier, Kurd, Palistinier..orkar inte hålla koll på vem som kommer vartifrån, så jag säger turkar kort och gott. Men jag kan hålla med att neger har blivit ett nedlåtande skällsord så jag tar det lite lugnt med det.
Men om någon kallar mig för svenne eller säger svennefitta, så får jag inte säga turk/turkjävel tillbaka för då blir det ett jävla liv, men det är nog för att våra mentaliteter skiljer sig åt och jag vetefan vad man ska gör åt det. Personligen så tycker jag det där svenne snacket och din morsa mm låter totalt IQ befriat och patetisk så jag tar det inte på så stort allvar 🙂
October 27, 2001
Öwall wrote: [quote=PaiN][quote=Hauk]Pain be nice...han gjorde ett litet misstag... vi kan jue kalla honom rasse öwall resten av livet! räcker inte det?! :bgrin:
¨
Förlåt, det är dendär oranga mössan som får mig att gå ingång 😛
va?
Jag undviker att använda det ordet, för jag vet att många tar illa upp om jag gör det..
Du undviker att säga det till färgade, men till kompisar går det bra, men bara på skoj?
Om du hade lämnat ute det där med kompisarna så hade jag lämnat dig i fred, men du verkar ha en mycke förvrängd syn på ordet "neger".
November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=Öwall] va?
Du undviker att säga det till färgade, men till kompisar går det bra, men bara på skoj?
Om du hade lämnat ute det där med kompisarna så hade jag lämnat dig i fred, men du verkar ha en mycke förvrängd syn på ordet "neger".
jag menade inte just 'neger', utan mest skällsord generellt.
dessutom.. jag går och lägger mig nu.. så du får nog lämna mig ifred iallafall =)
1 Guest(s)