December 24, 2002
Hauk wrote: Skumt! trodde jag svarade på detta förut ;S måste stängt utan att posta..
iaf.
Mörkhyad låter som man e rädd typ, sådär äckligt politiskt korrekt. man vågar inte kalla folk för det dom är, folk hör på en att man väljer sina ord noga och verkligen aktar sig när man säger "mörkhyad" eller "person av utländskhärkomst". Det låter tillgjort bara.
Sen kan en "mörkhyad" lika gärna vara en solbränd svensk.
Neger it is.
Eller som jag, jag säger kort och gott turk. alla fattar vad man menar, EXAKT vad man menar.
Why sugar coat it?
Ja men turk, svensk eller nått.. det låter inte lika fel.. som att säga NEGER eller GULING eller varför inte SVENNE
PaiN wrote: [quote=jonte_power]Okej.. bra.. Nu kanske du kan svara på frågan oxå..
Alltså. Vad är det för fel på att använda ordet mörkhyad istället för neger osv.?
Då tar vi det en gång till: "Det är inget fel på det, men det är längre och kräver två stavelser"
Folk är lata by nature, de gör allt för att göra så lite som möjligt.
Förlåt, men det där var det sämsta argumentet hittills..
För du kallar ju Asiater för gulingar, rätta mig om jag har fel men det e lika många stavelser i asiat som guling.. alltså EN!
Aja.. skit samma.. orkar inte argumentera mera..
Det ända jag inte förstår är varför inte kunna respektera folk som man själv vill bli respekterad.. Du vill inte bli kallad svenne.. men du har rätt till att säga neger, guling osv..
Ser du dig själv som mer värd än andra eller?
December 22, 2000
PaiN wrote: Det är inget fult att kalla någon annan för neger. Att gå runt att flagga med vår svenska flagga är ingen rasistisk handling heller.
Det är bara det att det finns vissa som gillar att våldta innebörden av vissa ord och ting. Och som svenskar anpassar vi oss efter detta och tiger.
Ska inte börja snacka i denna tråden, men jag vill bara göra en liten notis här. För ett par månader sen (närmare ett halvår) så blev en polis anmäld i stockholmstrakten för att han hade sytt på en liten flagga på bröstet på sin uniform. Fråga mig inte va den anmälan hette eller under vilken kategori den gick under, för hets mot folkgrupp har jag svårt o tro att den gick under.
Bara en liten notis om de här med flaggan.
Slut för mig.
December 24, 2002
Linuz wrote: [quote=jonte_power]rätta mig om jag har fel men det e lika många stavelser i asiat som guling.. alltså EN!
A-SI-A-TER
4 stavelser
GU-LING
2 stavelser
har jag fattat fel?
vet ej.. det jag menade med det var att det är lika lätt att säga asiat som guling.. eller asiater som gulingar..
ps. tro det är a-si-at =3 och gu-ling =2 men jag skrev stavelser eftersom det var det ordet Pain använde.. o han sa att det var 2 stavelser i mörkhyad.. han kanske medade ord.. alltså mörk-hyad = 2 ord
o då menade jag
asiat = 1 ord
guling = 1 ord
October 27, 2001
Förlåt mig igen, jag menade 3st stavelser. Eller så är det 4a, orka 😛
Det är iaf krångligare än att säga neger, men jag som är ung och har mycket energi säger jag mörkhyad istället om jag blir tvungen att beskriva någon. 🙂
Om jag hade menat ord hade jag sagt det. 😉
Mörkhyad är ett ord.
March 17, 2002
Hauk wrote: Det är just det man blir tvnigad att göra, dra alla över en kam för att vara på den säkra sidan. Skulle alldrig i h*****e stanna och fråga en invandrare efter vägen, rädd o bli rånad och nerslagen. Håller mig undan.
Men du skulle däremot kunna fråga vilken svensk som helst?
Jag håller med om att vissa invandrare måste lära sig anpassa sig bättre till Sverige, men det är knappast inte bara dom som är rötägg...tvärtom, jag har varit i bråk fler gånger med svenskar än invandrare.
Senast med en rasist, just för att jag INTE var rasist...efter ett sånt påhopp är man mer eller mindre rädd för alla som man träffar på när man är själv!
Och att inte våga fråga efter vägen...
Dom flesta invandrare jag träffat på är väldigt hjälpsamma och jättetrevliga, som dom flesta svenskar, men det finns somsagt rötägg bland alla!
Att fråga efter vägen hos en okänd person är alltid ett lika riskfylt kort som man får dra, och det är nått vi alla måste hjälpas åt med för att få ett slut på!
Oldschool member since 2002.
August 25, 2001
Hauk wrote: Nu missade du hela innebörden med tråden, invandrare får kalla oss svennar, men vi får inte säga turk osv..
Svenne j**el, turk j**el, det har blivit enorm skillnad på det av någon anledning.
säger nån svennejävel till mig så blir jag förbannad, och om någon då säger att jag inte får säga turkjävel tillbaka så är dom bara politiskt korrekta fittor
men ni överdriver problemet så in i helvete, invandrare går inte runt och säger "svennejävel" så fort dom får syn på en kille som kommer från sverige
October 28, 2002
Det är verkligen inte överdrivet Linuz. Sådana som du som inte ser något problem alls i det utan snällt anpassar sig blir vår undergång.
Megatöntpojk, Tror du att jag skulle stanna och fråga nassen hektor om vägen eller? En vanlig svensson skulle jag stanna att fråga, visst det blir lottning, men man kan jue förbättra "vinstchanserna" oerhört genom att "satsa på rätt hästar" 😉
March 17, 2002
Hauk wrote: Megatöntpojk, Tror du att jag skulle stanna och fråga nassen hektor om vägen eller? En vanlig svensson skulle jag stanna att fråga, visst det blir lottning, men man kan jue förbättra "vinstchanserna" oerhört genom att "satsa på rätt hästar" 😉
Tror du att jag valde att prata med han?
Nej!
Dessutom kletade han av sig massor med blod när han tog tag i mig...
Oldschool member since 2002.
March 10, 2002
Hauk iwill. 😀
Men där är en liten neger som springer runt och är uppkäftiga mot alla så säger "stick neger" eller något liknande, så går han till sina vänner, "eyy den svennen kallad mig neger, pryla rassen" o.s.v. Men jag satte honom på plats en gång så han slutade vara uppkäftig mot mig. 😀
2 Guest(s)