Undrans hur det går för den stackars hundägaren månntro??
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
http://www.expressen.se/index......p?a=430226
http://www.stonline.se/nyheter.....;id=495448
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Gueno wrote: "Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿
Sen kan man ju bara för att vara snäll sätta en borr i ögonen på fanskapet.
Killen skulle ju ha medalj för att han städar i skogen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 28, 2002
Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.
Det är väl själva fan att han inte ska få skjuta en varg utan att det blir en massa gnäll!
Samma sak när det sitter någon nisse någonstans lååååååååångt ner i Stockholm och pekar ut vart vi får och inte får köra skoter eller vad ni nu hittar på...
Varför kan inte republiken få vara ifred!?
October 31, 2003
Hundar som håller till i skog med varg bör väl rimligtvis kunna försvara sig själva, annars kan man väl likaväl ha katt. Och folk som hänger här vet att jag anser att katter hör hemma i jutesäckar på ett eller annat vis. Så, nu har man retat jägare, västernorrlänningar och kattägare. Nu förtjänar man lite sömn.
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Gueno]"Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿
Dom sista idioterna är visst inte födda än. :arg:
Man kan väl bara hoppas att deras gener inte sprids vidare alltför mycket...
March 11, 2003
obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=Gueno]"Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿
Dom sista idioterna är visst inte födda än. :arg:
Man kan väl bara hoppas att deras gener inte sprids vidare alltför mycket...
Man skulle kanske kunna införa idiotlicens? 10k, och man får skjuta en vargjägare, 5k om det är inom jaktsäsongen. Skulle kanske vara en ny folksport, och jag kunde få någon nytta av bössorna igen...:)
February 21, 2003
alltid lika kul att se "norrlänningar" håna stockholmare för att vi dumma 08or inte fattar hur OTROLIGT farliga vargarna är mot oss människor
för vi har ju minst lika många dödsfall per år som vi har av getingar? eller nej förlåt... getingar dödar ca 100-200% mer människor än vad vargar gör per år... (typ 1-2 personer om året dör av getingstick)
"Viktigt att påpeka är dock att inga dödsfall i modern tid har ägt rum i Sverige."
det är inte vargen som bosatt sig runt oss, utan vi som bosatt oss hos dem...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 27, 2003
Vargen höll på att döda hans jakthund? Skulle inte ni skjuta den då om ni hade en bössa i handen? Jag klandrar varken vargen eller jägaren. Men nått straff ska han inte ha (om det nu visar sig att vargen faktiskt attackerade hunden). Annars är väl våldtäkt med trubbig grävskopa ett alternativ.
August 23, 2001
Hauk wrote: Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.
Det är väl själva fan att han inte ska få skjuta en varg utan att det blir en massa gnäll!
Samma sak när det sitter någon nisse någonstans lååååååååångt ner i Stockholm och pekar ut vart vi får och inte får köra skoter eller vad ni nu hittar på...
word!!
får man fråga vilken republik du pratar om?
November 9, 2002
ja, vi rensar skogarna från alla vilt levande djur i de norrländska skogarna. varg, björn, älg, lodjur och all annan bröte som bara ställer till "besvär". Vi kan ju utrota alla djur i hela sverige, så är vi av med eventuella framtida "problem" också.
Väljer man att befinna sig i skogen, så får man fan banne mig räkna med att de finns andra djur där (trodde att ni norrlänningar var mer naturmänniskor och förstod detta, men jag hade visst fel)
December 13, 2003
släpper man hunden lös i vargens revir så får man väl skylla sig själv
låt vargarna vara, det finns värre djur, kollar ni er i spegeln så hittar ni säkert ett
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
Bjornsson wrote: [quote=Hauk]Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.
word!!
får man fråga vilken republik du pratar om?
Torde vara Jamtland han menar..
RobB wrote: släpper man hunden lös i vargens revir så får man väl skylla sig själv
låt vargarna vara, det finns värre djur, kollar ni er i spegeln så hittar ni säkert ett
Har inte funnits varg här de senaste hundra åren, dom dök upp först för ett par år sen..
Så markerna är nog att betrakta som människans " revir"..
Hugge wrote: Vargen höll på att döda hans jakthund? Skulle inte ni skjuta den då om ni hade en bössa i handen? Jag klandrar varken vargen eller jägaren. Men nått straff ska han inte ha (om det nu visar sig att vargen faktiskt attackerade hunden). Annars är väl våldtäkt med trubbig grävskopa ett alternativ.
Och hur vanligt kan det tänkas vara att man kontaktar polisen själv om man "nöjesskjutit" en varg??
Den här killen gjorde det.
Personligen skulle jag nog bara dumpat vargeländet i nått surhål och hållit käften...
August 2, 2001
Jag förstår mig inte på jägare. Dom går ut i vår natur med avsikt att döda. Har ni programet "Jakt och fiske" på TV4+? Där snackade dom om att man skulle skjuta grävlingar. Inte för att man kunde ha varken kötet eller pälsen till något utan för att det var "bra träning för hunden och ett spännande jaktsätt".
Heja vargen!
Kunde han inte skrämt bort den med ett varningsskott istället föresten?
nXsty wrote: Jag förstår mig inte på jägare. Dom går ut i vår natur med avsikt att döda. Har ni programet "Jakt och fiske" på TV4+? Där snackade dom om att man skulle skjuta grävlingar. Inte för att man kunde ha varken kötet eller pälsen till något utan för att det var "bra träning för hunden och ett spännande jaktsätt".
Heja vargen!
Kunde han inte skrämt bort den med ett varningsskott istället föresten?
Nja, grävlingar skjuter man oftast ifall dom börjar husera nära byggnationer..
Ett jäkla otyg är det när dom börjar riva ur soptunnor och gräver in sej in underhusgrunder..
Men så länge dom håller sej ifrån bebyggelse så kan dom ju få fortsätta finnas.
Tror knappast vargen flyr för ett skrämskott..
3 Guest(s)