Hipp hipp hurra, en vargjäkel mindre i kommun..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hipp hipp hurra, en vargjäkel mindre i kommun..
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 2, 2005 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
945373
September 2, 2005 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

"Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿

Sen kan man ju bara för att vara snäll sätta en borr i ögonen på fanskapet.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945374
September 2, 2005 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: "Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿

Killen skulle ju ha medalj för att han städar i skogen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
945376
September 2, 2005 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.

Det är väl själva fan att han inte ska få skjuta en varg utan att det blir en massa gnäll!

Samma sak när det sitter någon nisse någonstans lååååååååångt ner i Stockholm och pekar ut vart vi får och inte får köra skoter eller vad ni nu hittar på...

Varför kan inte republiken få vara ifred!?

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
945378
September 2, 2005 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

orkar man ens diskutera saken efter hauks inlägg?
svar: nej

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
945381
September 2, 2005 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vargar är fridlysta, skjut dem som skjuter dem utan anledning istället (Efter man vaxat pungen på dem)

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
945382
September 3, 2005 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Hundar som håller till i skog med varg bör väl rimligtvis kunna försvara sig själva, annars kan man väl likaväl ha katt. Och folk som hänger här vet att jag anser att katter hör hemma i jutesäckar på ett eller annat vis. Så, nu har man retat jägare, västernorrlänningar och kattägare. Nu förtjänar man lite sömn.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
945386
September 3, 2005 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Gueno]"Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿

Dom sista idioterna är visst inte födda än. :arg:

Man kan väl bara hoppas att deras gener inte sprids vidare alltför mycket...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
945392
September 3, 2005 - 3:00 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=Gueno]"Den stackars hundägaren" borde kjedas mellan 2 traktorer och få pungen vaxad. 😡 :arg: 👿

Dom sista idioterna är visst inte födda än. :arg:

Man kan väl bara hoppas att deras gener inte sprids vidare alltför mycket...

Man skulle kanske kunna införa idiotlicens? 10k, och man får skjuta en vargjägare, 5k om det är inom jaktsäsongen. Skulle kanske vara en ny folksport, och jag kunde få någon nytta av bössorna igen...:)

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
945394
September 3, 2005 - 6:01 am
sp_Permalink sp_Print

alltid lika kul att se "norrlänningar" håna stockholmare för att vi dumma 08or inte fattar hur OTROLIGT farliga vargarna är mot oss människor

för vi har ju minst lika många dödsfall per år som vi har av getingar? eller nej förlåt... getingar dödar ca 100-200% mer människor än vad vargar gör per år... (typ 1-2 personer om året dör av getingstick)

"Viktigt att påpeka är dock att inga dödsfall i modern tid har ägt rum i Sverige."

det är inte vargen som bosatt sig runt oss, utan vi som bosatt oss hos dem...

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
945396
September 3, 2005 - 6:27 am
sp_Permalink sp_Print

Vargen höll på att döda hans jakthund? Skulle inte ni skjuta den då om ni hade en bössa i handen? Jag klandrar varken vargen eller jägaren. Men nått straff ska han inte ha (om det nu visar sig att vargen faktiskt attackerade hunden). Annars är väl våldtäkt med trubbig grävskopa ett alternativ.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
945402
September 3, 2005 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.

Det är väl själva fan att han inte ska få skjuta en varg utan att det blir en massa gnäll!

Samma sak när det sitter någon nisse någonstans lååååååååångt ner i Stockholm och pekar ut vart vi får och inte får köra skoter eller vad ni nu hittar på...

word!!

får man fråga vilken republik du pratar om?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
945404
September 3, 2005 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Vargar bara ställer till en massa elände.
River får här och där, har ihjäl en hund här och där.
Det var inte mer än rätt det han gjorde.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
945405
September 3, 2005 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

ja, vi rensar skogarna från alla vilt levande djur i de norrländska skogarna. varg, björn, älg, lodjur och all annan bröte som bara ställer till "besvär". Vi kan ju utrota alla djur i hela sverige, så är vi av med eventuella framtida "problem" också.

Väljer man att befinna sig i skogen, så får man fan banne mig räkna med att de finns andra djur där (trodde att ni norrlänningar var mer naturmänniskor och förstod detta, men jag hade visst fel)

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
945406
September 3, 2005 - 7:23 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Vargar är fridlysta, skjut dem som skjuter dem utan anledning istället (Efter man vaxat pungen på dem)

Nu snackar vi!. Vad jag vet så har vargen varit fridlyst i bra många år nu. Konsigt att alla inte vet det vid det här laget!!!

RobB
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
945407
September 3, 2005 - 7:23 am
sp_Permalink sp_Print

släpper man hunden lös i vargens revir så får man väl skylla sig själv

låt vargarna vara, det finns värre djur, kollar ni er i spegeln så hittar ni säkert ett

Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945408
September 3, 2005 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornsson wrote: [quote=Hauk]Typiskt stockholmare att sitta och tycka till om vad man får och inte får göra i våra norrländska skogar.

word!!

får man fråga vilken republik du pratar om?

Torde vara Jamtland han menar..
wink

RobB wrote: släpper man hunden lös i vargens revir så får man väl skylla sig själv

låt vargarna vara, det finns värre djur, kollar ni er i spegeln så hittar ni säkert ett

Har inte funnits varg här de senaste hundra åren, dom dök upp först för ett par år sen..
Så markerna är nog att betrakta som människans " revir"..

Hugge wrote: Vargen höll på att döda hans jakthund? Skulle inte ni skjuta den då om ni hade en bössa i handen? Jag klandrar varken vargen eller jägaren. Men nått straff ska han inte ha (om det nu visar sig att vargen faktiskt attackerade hunden). Annars är väl våldtäkt med trubbig grävskopa ett alternativ.

Och hur vanligt kan det tänkas vara att man kontaktar polisen själv om man "nöjesskjutit" en varg??
Den här killen gjorde det.
Personligen skulle jag nog bara dumpat vargeländet i nått surhål och hållit käften...

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
945410
September 3, 2005 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Torde vara Jamtland han menar..
wink

hehe, jo jag misstänkte väl nästan det 😎

jamtland jamtlan jamt o standut....... wink

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
945412
September 3, 2005 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår mig inte på jägare. Dom går ut i vår natur med avsikt att döda. Har ni programet "Jakt och fiske" på TV4+? Där snackade dom om att man skulle skjuta grävlingar. Inte för att man kunde ha varken kötet eller pälsen till något utan för att det var "bra träning för hunden och ett spännande jaktsätt".

Heja vargen!

Kunde han inte skrämt bort den med ett varningsskott istället föresten?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945414
September 3, 2005 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Jag förstår mig inte på jägare. Dom går ut i vår natur med avsikt att döda. Har ni programet "Jakt och fiske" på TV4+? Där snackade dom om att man skulle skjuta grävlingar. Inte för att man kunde ha varken kötet eller pälsen till något utan för att det var "bra träning för hunden och ett spännande jaktsätt".

Heja vargen!

Kunde han inte skrämt bort den med ett varningsskott istället föresten?

Nja, grävlingar skjuter man oftast ifall dom börjar husera nära byggnationer..
Ett jäkla otyg är det när dom börjar riva ur soptunnor och gräver in sej in underhusgrunder..
Men så länge dom håller sej ifrån bebyggelse så kan dom ju få fortsätta finnas.
Tror knappast vargen flyr för ett skrämskott..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL