January 12, 2004
abishai wrote: [quote=Gueno]Antar att det är fler människor som blir skadade/dödade av hundar än av Vargar.
Dvs hundar är farligare än Vargar.
Räkna matten hur många hundar och hur många vargar man springer på varje dag.
Men det handlar egentligen inte om att döda vargar eller inte, förstörs min egendom vill jag göra något åt det vare sig det är varg, tamhund eller människa som gör det.
Och var kommer den egna skylla sig själv klausulen in?
Eller är det så att man alltid har rätt?
obelix wrote: [quote=Quarzi]Hörde just att han som skjöt kan komma att få 6 månaders fängelse, då blev jag glad, kommer fira med en bärs......
Jag nöjer mig med att dom tar hans vapen, då finns det en beväpnad idiot mindre i skogarna. :pidu:
Det verkar finnas "idioter" i din hemstad också..Om än mindre sofistikerade..
Djur slogs ihjäl i Borås Djurpark
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65786916_852__,00.html
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=Quarzi]Hörde just att han som skjöt kan komma att få 6 månaders fängelse, då blev jag glad, kommer fira med en bärs......
Jag nöjer mig med att dom tar hans vapen, då finns det en beväpnad idiot mindre i skogarna. :pidu:
Det verkar finnas "idioter" i din hemstad också..Om än mindre sofistikerade..
Djur slogs ihjäl i Borås Djurpark
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65786916_852__,00.html
Och vari ligger det roliga?
March 11, 2003
obelix wrote:
Och vari ligger det roliga?
Jag tror ilg@dd försöker bevisa för oss att man inte måste vara från norrland för att vara en idiot som gillar att döda djur utan anledning.
denstore wrote: [quote=ilg@dd] Det verkar finnas "idioter" i din hemstad också..Om än mindre sofistikerade..
Vad är mindre sofistikerat i den idiotin? Samma mentalitet hos båda.
Jag lär inte vara ensam som tycker att "slå ihjäl" är mer barbariskt än att "skjuta ihjäl" även om resultatet blir det samma för offret.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
dree wrote: Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
Tänk om bushmännen i Australien gick redneck rampage i träsken.
Så jag som född och uppvuxen i glesbygd ska inte få klaga om det från att ha varit björn/vargfritt i min omgivning börjar poppa upp björn/varg här då??
[Image Can Not Be Found]
Att bo i stadsmiljö ser jag som ett straff för ett brott ingen begått.
August 7, 2001
ilg@dd wrote: [quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
Så jag som född och uppvuxen i glesbygd ska inte få klaga om det från att ha varit björn/vargfritt i min omgivning börjar poppa upp björn/varg här då??
Vad vet du om mina vildmarkskunskaper och vart jag är uppväxt?
March 11, 2003
ilg@dd wrote: [quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
Du får klaga bäst du vill, men du får inte skjuta dem i alla fall.
Det tragiska är ju att du tycker det är din rättighet att få döda dessa djuren, helt utan anledning.
dree wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
[Image Can Not Be Found]
Vad vet du om mina vildmarkskunskaper och vart jag är uppväxt?
Har ingen aning, och har därför inte kommenterat det..
denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
Du får klaga bäst du vill, men du får inte skjuta dem i alla fall.
Det tragiska är ju att du tycker det är din rättighet att få döda dessa djuren, helt utan anledning.
Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
March 11, 2003
ilg@dd wrote:
Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
Har jag aldrig påstått att man får heller. Jag tog mitt straff, och sedan var det inte mer med det.
Jag tycker inte att det är OK att köra för fort. Jag skulle aldrig propagera för det. Om jag skulle vilja ha högre hastighetsbegränsningar, så hade jag engagerat mig politiskt i de frågorna.
Men för att vända på argumentet, tycker du att det skall vara fritt fram att skjuta fartsyndare? Eller kanske motorcyklister? Varför inte jänkebilsägare?
September 30, 2004
denstore wrote: [quote=ilg@dd] Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
Har jag aldrig påstått att man får heller. Jag tog mitt straff, och sedan var det inte mer med det.
Jag tycker inte att det är OK att köra för fort. Jag skulle aldrig propagera för det. Om jag skulle vilja ha högre hastighetsbegränsningar, så hade jag engagerat mig politiskt i de frågorna.
Men för att vända på argumentet, tycker du att det skall vara fritt fram att skjuta fartsyndare? Eller kanske motorcyklister? Varför inte jänkebilsägare?
ja men ta å lägg ner och Dra upp Foten ur DY HÅLET
denstore wrote: [quote=ilg@dd] Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..
Så där behövs ingen avskjutning..
Otroligt vilken låg nivå denna tråd hamnat på..
Kanske dags att låsa den nu..
March 11, 2003
ilg@dd wrote:
Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..
Den började på botten, så då kunde vi ju lika gärna låst den direkt....
denstore wrote: [quote=ilg@dd] Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..
Den började på botten, så då kunde vi ju lika gärna låst den direkt....
Det är din åsikt, och den har du full rätt att ha..
Jag är för demokrati, vilket för mej innebär att folket som det berör fattar besluten..
Jag lägger mej heller inte i frågor som rör folk i andra landsändar, vilket du däremot gör..
obelix wrote: [quote=ilg@dd]
INte?
Alla älgar som blir ihjälkörda då?
Räknas inte dom?
Dom hamnar oftast helt eller delvis i frysboxar i vilket fall..
Älg är mat på 4 ben..
*Edit*
kan möjligvis tänka mej en viss avskjutning på 08'or på väg till fjällen, eller åtminstone beslagtagning av deras bilar eftersom de ändå är både odugliga och oansvariga bilförare..(OBS! Grov generalisering)
Otaliga är dom gånger man sett fläskiga Mercedesar,BMW och andra statusbilar stå i dikena med breda sommardäck och ägare med solbrillor och förvånade ansiktsuttryck står bredvid och "Jag trodde inte det var sååå halt, saltar ni inte här?"....
#-o
1 Guest(s)