Hipp hipp hurra, en vargjäkel mindre i kommun..|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hipp hipp hurra, en vargjäkel mindre i kommun..
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
945733
September 4, 2005 - 1:34 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Gueno]Antar att det är fler människor som blir skadade/dödade av hundar än av Vargar.
Dvs hundar är farligare än Vargar.

Räkna matten hur många hundar och hur många vargar man springer på varje dag.

Men det handlar egentligen inte om att döda vargar eller inte, förstörs min egendom vill jag göra något åt det vare sig det är varg, tamhund eller människa som gör det.

Och var kommer den egna skylla sig själv klausulen in?

Eller är det så att man alltid har rätt?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
945745
September 4, 2005 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Grundproblemet här är att vi breder ut oss för mycket.

Skaffa inga barn. :blink:

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
945756
September 4, 2005 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Grundproblemet här är att vi breder ut oss för mycket.

Skaffa inga barn. :blink:

Det har ju inte så mycket med barnanskaffandet att göra. Det handlar om att vi ensvisas med att hålla på våra revir.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
945862
September 4, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Quarzi]Hörde just att han som skjöt kan komma att få 6 månaders fängelse, då blev jag glad, kommer fira med en bärs......

Jag nöjer mig med att dom tar hans vapen, då finns det en beväpnad idiot mindre i skogarna. :pidu:

Det verkar finnas "idioter" i din hemstad också..Om än mindre sofistikerade..
Djur slogs ihjäl i Borås Djurpark
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65786916_852__,00.html
laugh

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
945864
September 4, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Vad är mindre sofistikerat i den idiotin? Samma mentalitet hos båda.

obelix
Member
Medlem
945866
September 4, 2005 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=Quarzi]Hörde just att han som skjöt kan komma att få 6 månaders fängelse, då blev jag glad, kommer fira med en bärs......

Jag nöjer mig med att dom tar hans vapen, då finns det en beväpnad idiot mindre i skogarna. :pidu:

Djur slogs ihjäl i Borås Djurpark
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65786916_852__,00.html
laugh

Och vari ligger det roliga?

denstore
Member
Medlem
945868
September 4, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote:
Och vari ligger det roliga?

Jag tror ilg@dd försöker bevisa för oss att man inte måste vara från norrland för att vara en idiot som gillar att döda djur utan anledning.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945873
September 4, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Det verkar finnas "idioter" i din hemstad också..Om än mindre sofistikerade..

Vad är mindre sofistikerat i den idiotin? Samma mentalitet hos båda.

Jag lär inte vara ensam som tycker att "slå ihjäl" är mer barbariskt än att "skjuta ihjäl" även om resultatet blir det samma för offret.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
945877
September 4, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.
Tänk om bushmännen i Australien gick redneck rampage i träsken.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945884
September 4, 2005 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.

Så jag som född och uppvuxen i glesbygd ska inte få klaga om det från att ha varit björn/vargfritt i min omgivning börjar poppa upp björn/varg här då??
[Image Can Not Be Found] Att bo i stadsmiljö ser jag som ett straff för ett brott ingen begått.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
945888
September 4, 2005 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.

Så jag som född och uppvuxen i glesbygd ska inte få klaga om det från att ha varit björn/vargfritt i min omgivning börjar poppa upp björn/varg här då??

Att bo i stadsmiljö ser jag som ett straff för ett brott ingen begått.

Vad vet du om mina vildmarkskunskaper och vart jag är uppväxt?

denstore
Member
Medlem
945889
September 4, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.

Du får klaga bäst du vill, men du får inte skjuta dem i alla fall.
Det tragiska är ju att du tycker det är din rättighet att få döda dessa djuren, helt utan anledning.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945891
September 4, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.

[Image Can Not Be Found] Att bo i stadsmiljö ser jag som ett straff för ett brott ingen begått.

Vad vet du om mina vildmarkskunskaper och vart jag är uppväxt?

Har ingen aning, och har därför inte kommenterat det..

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945892
September 4, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree]Man ska inte bo på landet om man inte kan acceptera djurlivet.

Du får klaga bäst du vill, men du får inte skjuta dem i alla fall.
Det tragiska är ju att du tycker det är din rättighet att få döda dessa djuren, helt utan anledning.

Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
wink

denstore
Member
Medlem
945894
September 4, 2005 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
wink

Har jag aldrig påstått att man får heller. Jag tog mitt straff, och sedan var det inte mer med det.
Jag tycker inte att det är OK att köra för fort. Jag skulle aldrig propagera för det. Om jag skulle vilja ha högre hastighetsbegränsningar, så hade jag engagerat mig politiskt i de frågorna.

Men för att vända på argumentet, tycker du att det skall vara fritt fram att skjuta fartsyndare? Eller kanske motorcyklister? Varför inte jänkebilsägare?

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
945898
September 4, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
wink

Har jag aldrig påstått att man får heller. Jag tog mitt straff, och sedan var det inte mer med det.
Jag tycker inte att det är OK att köra för fort. Jag skulle aldrig propagera för det. Om jag skulle vilja ha högre hastighetsbegränsningar, så hade jag engagerat mig politiskt i de frågorna.

Men för att vända på argumentet, tycker du att det skall vara fritt fram att skjuta fartsyndare? Eller kanske motorcyklister? Varför inte jänkebilsägare?

ja men ta å lägg ner och Dra upp Foten ur DY HÅLET

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945899
September 4, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Man får inte överskrida hastighetsgränserna per MC heller..
wink

Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..
Så där behövs ingen avskjutning..
Otroligt vilken låg nivå denna tråd hamnat på..
Kanske dags att låsa den nu..

denstore
Member
Medlem
945903
September 4, 2005 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..

Den började på botten, så då kunde vi ju lika gärna låst den direkt....

obelix
Member
Medlem
945908
September 4, 2005 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

INte?

Alla älgar som blir ihjälkörda då?
Räknas inte dom?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
945913
September 4, 2005 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Tycker nog inte att dom utgör någon större fara för tamboskap, Älg och Rådjur mm..

Den började på botten, så då kunde vi ju lika gärna låst den direkt....

Det är din åsikt, och den har du full rätt att ha..
Jag är för demokrati, vilket för mej innebär att folket som det berör fattar besluten..
Jag lägger mej heller inte i frågor som rör folk i andra landsändar, vilket du däremot gör..

obelix wrote: [quote=ilg@dd]

INte?

Alla älgar som blir ihjälkörda då?
Räknas inte dom?

Dom hamnar oftast helt eller delvis i frysboxar i vilket fall..
Älg är mat på 4 ben..

*Edit*
kan möjligvis tänka mej en viss avskjutning på 08'or på väg till fjällen, eller åtminstone beslagtagning av deras bilar eftersom de ändå är både odugliga och oansvariga bilförare..(OBS! Grov generalisering)
Otaliga är dom gånger man sett fläskiga Mercedesar,BMW och andra statusbilar stå i dikena med breda sommardäck och ägare med solbrillor och förvånade ansiktsuttryck står bredvid och "Jag trodde inte det var sååå halt, saltar ni inte här?"....
#-o

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL