January 12, 2004
på era djur, hur går den?
när det gäller Cavall så var han Kung Arthurs trogna strids/jakthund
March 31, 2002
November 27, 2003
Hundar:
Pliggen - Maskot till fars bowlingklubb
Lisa - Var för liten för att komma ihåg varför.
Lisen - Inte vi som döpte henne
Wilma - ^
Katter:
Missan - kattmamma #1 (Röd honkatt för övrigt)
-> Nisse - (Åsa-Nnisse
-> Tiger - Tandig
Simba - Lejonkungen (inte lik Simba, bara min lillebrors favoritfilm då)
Mamma kisse - En honkatt som vi trodde var hankatt. Hon hette Gustaf först, efter katten Gustaf, men vi kom inte på något bra namn sen så hon fick heta Mamma kissen sen.
-> Tudor - batteriet
-> Favvis - lillasysters favorit
Det är lite kul att jag haft två röda honkatter, när röda honkatter egentligen inte existerar 😉
Mindre kul för mor som tog båda katterna till veterinären för att ta bort testiklarna på dom :bgrin:
//Andreas
August 16, 2005
Har tre katter:
Inez - Feldöpt hankatt, "uppfödaren" visste tydligen inte vart könsorganet satt på djur.
Ozzy - Feldöpt honkatt, samma anledning som ovan.
Zelda - Honkatt... döpt efter The Legend of Zelda-serien på Nintendokonsoller... flickvännen, inte jag, som valde namnet.
Ozzy har fått en kull kattungar och efter några veckor såg jag utan närmare inspektion vad det var för kön på alla fyra... jag förstår inte hur man kan se fel på en sådan sak.
October 31, 2003
Silverfiskar och Dammråttor brukar man inte döpa....
Men jag hade ett akvarium men en paronhaj och en mal, Werner och Gunnar. Werner är döpt efter raketforskaren Werner von Braun, varför behöver jag väl inte säga. Gunnar hade redan sitt namn så det var bara att gilla läget.
December 29, 2004
Våran hund: Gino, efter Gino Odjick, en slagskämpe i hockey (sportgalning i familjen).
Våran katt heter för övrigt Nala, Simbas flickvän eller nått, och hennes brorsa hette Simba, resten vet jag inte vad dom heter.
Och våran båt som heter Domi, efter Tai Domi, en till slagskämpe.
December 29, 2004
Ikaros var väl son till nån uppfinnare, som bla uppfann nån labyrinten, minns inte vad den hette med det fanns människa med get skalle i den, och dom var nån typ fångar till kungen där, och en dag uppfann han vingar av fjädrar och vax och flydde med sin son (Ikaros), som dock råkade flyga för högt och vaxen smältes av solens värme.
July 18, 2001
Snorch wrote: Hmm haft en fisk som hette Sand-Arne..
Hette egentligen Arne från början men när vi spelade golf en dag så landade det cirkus 1 kilo sand i akvariet efter ett utslag, så då blev det Sand-Arne..
Han blev f.ö. 2 veckor gammal..
spelar du golf inomhus eller har du akvariet i bunkern? :-k
1 Guest(s)