May 17, 2002
Jag tycker att alla göteborgare borde läsa denna ironiska berättelse om en resa till Hisingen. Alla från andra delar av Sverige får också läsa men jag misstänker att många av alla småttingar här inte fattar skämten.
http://bloggfrossa.blogspot.co.....gen-2.html
Jaha, då har man sett helvetet i vitögat. Det är sant. Jag och min bror Peter tog oss över till andra sidan. Det var annorlunda än jag hade föreställt mig. Det var inte särskilt varmt, inte kallt heller för den delen. Där var fullt av människor men ändå kändes det kusligt tomt och öde. Förfallet. Göteborgs svar på Tjetjenien. Hisingen tror jag bestämt att det heter.
October 28, 2002
Vi befinner oss i hjärtat av Hisingen. En hållplats från centrum. På mindre än två timmar har vi upplevt en odyssé av missbruk, elände och galenskap. Det är sommarens soligaste dag men istället för att åka till stranden gör vi ett studiebesök i helvetet. Påfrestande men lärorikt. Man lär sig att uppskatta sitt liv för hur jobbigt livet än kan kännas i perioder så kan man alltid tänka: "Det kunde ha varit värre, jag kunde ha bott på Hisingen."
Denna underbara läsning har fått mig att för 48939483948394 gången lova mig själv att aldrig flytta söderöver.
FYYYYYYYFFAAN!
Underbart skrivet förresten 🙂
October 28, 2002
Det är nog lite av anledningen till att jag inte vill bo på ngt sådant ställe.
Visst, ni kanske har 7/11 runt hörnet etc men vem fan vill gå beväpnad för att kunna köpa mjölk? Då drar jag hellre på mig en rejäl jacka och tar skotern till Statoil på 20 min 😀
Var i Sthlm förra veckan och var ut till Skärholmens Centrum. Seriöst, jag trodde jag var i Bosnien eller något Stora, gråa betongkomplex och särskilt "svenskt" i övrigt var det ju inte om man säger så... Nerslitet och jävligt, klotter överallt. Ställena man åker förbi på väg ditut... hemskt.
Göteborg var det länge sedan jag var i, men jag antar väl att det är samma lika.
Igentligen skulle jag visst kunna flytta, men då vill jag först och främst ha råd med att bo i något av de vackra områdena. Östermalm eller Norrmalm t ex. Men då kostar det snor och jag antar att det är samma sak med centralt i Göteborg.
March 1, 2001
har bott ytterst tillfälligt något kvarter från de platser han beskriver och känner igen mig 🙂 klockrent
´mestadels sunkfolk, willys på wieselgrensplatsen är största samlingspunkten för pensionärer, araber som spelar dragspel och allmänt whitetrash-folk i adidas byxor. men dom har iaf billig och god tjeckisk folköl där..:)
1 Guest(s)