February 10, 2004
Helliuu!!
Jo nu ere så här... Det är dags att söka ny lägenhet då min bror tänker sälja sin lägenhet där jag bor för tillfället...
Tänkte att jag skulle söka lite på nätet efter någon sida men kunde inte finna någon bra... har för mig att det fans nån sida som hette typ: "hittabostad.se" eller liknande men det var galet.
Så, är det någon här som vet var man kan söka efter lägenheter på nätet? hällst huddinge 😉
Aja tacksam för SERIÖSA svar! 😛
September 17, 2003
ring istället för att maila å skit!
Jag mailade och fick iof en lägenhet efter 9mån. En ruggig en som renoveras nu. Min flickvän ringde runt bland några mindre hyresföreningar och fin en lägenhet på två veckor.
Ibland tror man inte att man kommit in i tvåtusentalet än. 🙂
January 4, 2001
SoulBurn wrote: föreningssparbanken har väll lite? kolla annonssidor som blocket och annonsguiden också.
Jepp.
http://www.fastighetsbyra.fore.....rbanken.se
Köpte min lägenhet där.. 🙂
November 26, 2002
Ska du hyra så är det att signa upp sig hos alla hyresvärdar i närheten, det finns även en bok att köpa med alla registrerade hyresvärdar i stockholm. Minns inte var jag fick tag i min tyvärr. Ska du köpa lya så är det bara att börja åka runt på visningar, och givetvis skaffa dig DN på söndagar. Ska du hyra i 2:a hand så är det DN's websida som gäller. Jag ställde mig i kö hos Sollentunahem och det tog 3 år så det gick rätt fort, men jag har hört att kön är över 5 år idag...
February 10, 2004
Coore wrote: [quote=macrus]Har du fett med cash eller? Annars kan det la bli svårt att få en bostad?
Man kan ju göra som resten av befolkningen och låna pengar.. 🙂
Finns inget brudarna gillar mer än när man har skulder på en halv miljon...
Hehe, nä inte direkt. Är en doking däringa "knegare" di kallart 😉
Håller me dig, Låna är det ändå som gäller lixom =)
February 10, 2004
Smirnoff wrote: Om du ska köpa en lägenhet låt sig en 2a någonstans i stockholmsförorter så får du räkna med att punga ut 5-600 tusen svenska dinarer. Lån lär inte vara några större problem då alla lånar pengar.
Desto värre är kontantinsatsen ligger på ca 10-15% av köpessumman 🙂 .
Nä då... finns massa fina lägenheter typ 1er å 2er i huddinge/stuvsta med mellan 2- & 4000kr/mån.... å kontant är lixom No probs. vettu 😉
March 1, 2003
om du pluggar i sthlm (universitet eller högskola)
http://www.sssb.se
du kan få lägenhet samma dag...
2 Guest(s)