August 11, 2001
Köpte en bil idag där det följde med en bilstereo av märket Marquant
Marquant 610038 heter den...Skräp antagligen, men den funkar så den får sitta kvar så länge.
Jag behöver dock manualen, och tänkte ifall någon här är så klurig att ni kan lista ut vem som tillverkar den och var man kan ladda ner en manual/alt beställa manual.
Googlade lite men hittade bara lite auktioner från tradera samt länk till Jula Postorder??
Så dags för lite detektivarbete 😉
October 4, 2004
Holetaker wrote: Mitt problem är ju att jag inte vet var jag ska maila.
Hittar ingen generalagent för det märket på google.Ska prova att ringa Julas kundtjänst på måndag. Kanske dom kan hjälpa till.
Har provat letat på både asiatiska språk och tyska nu.
Hittar inge vidare. Jag misstänker att det är nått mindre märke i nått större märke eller dyl.
Så jag förslår också du ringar Jula.
Sen har jag för mig jag sett flera postordrar på nätet som säljer det märke.
Tror tillochmed Ljudia säljer det?
August 11, 2001
whak wrote: Jula säljer dessa skit stereos, släng upp en bild på den så kan jag se om det var en sån jag hade, har manualen kvar tror jag.
Denna var det!
http://www.jula.se/Butik/defau....._id=SE-610
Dom som kopplade in den har missat att koppla in memorykabel, samt kopplat den till tändningen. Störande som fan att man inte kan lyssna med tändningen avslagen, samt att radiokanalerna försvinner. Gött däremot att den spelar mp3.
Kanske whak kan berätta hur man får ur stereon i bilen?. Det kom inte med några monteringsdetaljer direkt.
August 11, 2001
Marcan- wrote: Jag sitter lite i samma sits, köpte bil igår men fick ingen manual till stereon. Min är dock av ett kändare märke men verkar vara svårt som tusan ändå. Stereon är en "JVC KD-G202".
July 13, 2004
Marcan- wrote: Jag sitter lite i samma sits, köpte bil igår men fick ingen manual till stereon. Min är dock av ett kändare märke men verkar vara svårt som tusan ändå. Stereon är en "JVC KD-G202".
Här har du en manual till din iaf.
http://se.jvc-service.net/publ.....el=KD-G202
August 11, 2001
Marcan- wrote: Tack. Märkte själv att det gick att få fram bara man letade lite 😉
Ja, tänk så bra google kan va, hehe 😉
Jag gjorde en rövare och ringde förra ägaren. Han hade den inte, men fick namn och nummer till ägaren innan. Han hade minsann manualen kvar, så jag åker och hämtar den i eftermiddag.
Tack iaf till er som försökt hjälpa!
November 29, 2003
Holetaker wrote:
Kanske whak kan berätta hur man får ur stereon i bilen?. Det kom inte med några monteringsdetaljer direkt.
Jag vet inte om jag har mina "nycklar" kvar som jag fick med till stereon, tror Rune fick dom eftersom han köpte steron av mig. Jag hade exakt den du länkade till.
August 11, 2001
Allt har löst sig.
Jula skickade en bruksanvisning via mail, samt att förra ägarna hade den gamla kvar. Dock inga detaljer för att lossa den, men dom berättade att efter ett inbrott så sitter den löst.
Den var bara att dra ut...:)
Nu har jag ett annat problem..Jag vågar inte köra stereon utan att starta motorn, då jag kopplat in fett slutsteg och dubbla 10" basar....*ler*
June 28, 2001
beta wrote: [quote=Holetaker]Nu har jag ett annat problem..Jag vågar inte köra stereon utan att starta motorn, då jag kopplat in fett slutsteg och dubbla 10" basar....*ler*
Det är inget problem, det löser man med ett extra batteri och en diod 🙂
Diod ? vad gör den i sammanhanget ?
1 Guest(s)