January 2, 2003
Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀
Vi har än så länge tejpat fast musen till biovärdinnans dator med stark mattejp samt tejpat upp hennes telefon i taket (hon är rätt kort)
Vi har även lindat drygt 300m gladpack + kartonger runt biovärdinnans medarbetares bil :bgrin:
Jag jobbar på ett hotell i åre under Fastighets avdelningen vilket ger mig och mina kolegor ett litet försprång iom att vi har tillträde överallt och har tillgång till en hel del verktyg. Vi är beredd att starta krig mot alla andra avdelingar då vi så här i lågsäsong inte har så mycket att göra att vi inte hinner med lite annat emellanåt, lite regler finns ändå, inget som förstör något dyrt eller vållar personskador (rätt uppenbart), sen får det ju såklart inte drabba någon gäst heller..
så kom igen, GE FÖRSLAG!!
November 5, 2001
Måla med genomskinligt nagellack på optiska råttor. Syns mindre än tejp men kan vara lite pilligt att få bort.
Spänn gladpack över dassstolen. Måste vara riktigt spänt så att det verkligen inte syns. Bara och hoppas att det är en kille som ska på toaletten efter sen.
Sätt fast allt som är löst med buntband, tejp eller häftklammrar.
Hoppas du inte jobbar där jag ska bo nästa vecka bara 😉
May 29, 2001
Editera hosts filen så att http://www.aftonbladet.se pekar till någon porr sajt eller jehovas 🙂
September 12, 2001
Freekarn wrote: Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀
Vi har än så länge tejpat fast musen till biovärdinnans dator med stark mattejp samt tejpat upp hennes telefon i taket (hon är rätt kort)
Vi har även lindat drygt 300m gladpack + kartonger runt biovärdinnans medarbetares bil :bgrin:Jag jobbar på ett hotell i åre under Fastighets avdelningen vilket ger mig och mina kolegor ett litet försprång iom att vi har tillträde överallt och har tillgång till en hel del verktyg. Vi är beredd att starta krig mot alla andra avdelingar då vi så här i lågsäsong inte har så mycket att göra att vi inte hinner med lite annat emellanåt, lite regler finns ändå, inget som förstör något dyrt eller vållar personskador (rätt uppenbart), sen får det ju såklart inte drabba någon gäst heller..
Jag kirrade ett litet hyss åt en kompis en gång.
-15 grader ute och drog en trädgårdsslang med en så där sprinkler man vattnar gräsmattor med och bara liiiite vatten på. Men på några timmar blev det en redig isskorpa över bilen man inte direkt skrapar bort med en vanlig isskrapa. 😀
Jag behöver väl inte säga att han blev redigt svettig i hans tappra försök att göra bilen isfri.
Självklart så drog jag ut motorvärmarsladden före. 😀
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=Freekarn]Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀
Vi har även lindat drygt 300m gladpack + kartonger runt biovärdinnans medarbetares bil :bgrin:Jag jobbar på ett hotell i åre under Fastighets avdelningen vilket ger mig och mina kolegor ett litet försprång iom att vi har tillträde överallt och har tillgång till en hel del verktyg. Vi är beredd att starta krig mot alla andra avdelingar då vi så här i lågsäsong inte har så mycket att göra att vi inte hinner med lite annat emellanåt, lite regler finns ändå, inget som förstör något dyrt eller vållar personskador (rätt uppenbart), sen får det ju såklart inte drabba någon gäst heller..
Jag kirrade ett litet hyss åt en kompis en gång.
-15 grader ute och drog en trädgårdsslang med en så där sprinkler man vattnar gräsmattor med och bara liiiite vatten på. Men på några timmar blev det en redig isskorpa över bilen man inte direkt skrapar bort med en vanlig isskrapa. 😀
Jag behöver väl inte säga att han blev redigt svettig i hans tappra försök att göra bilen isfri.
Självklart så drog jag ut motorvärmarsladden före. 😀
:)R :pray:
synd att du inte jobbar inom restaurangbranschen.
där finns det ett roligt hyss, man häller i en väldig massa flytande diskmedel i diskmaskinen, och står sedan och tittar på när diskaren förvånat ser en jävla massa skum som forsar ur maskinen.
December 22, 2000
Jag och en polare gick och köpte 10 liter filmjölk och dränkte en annan kompis bil i, klockan 3 på natten. När han skulle upp och jobba på morgonen så visste han inte om han skulle ta isskrapan och skrapan bort filmjölken eller om han skulle ta en fönsterskrapa 😛
Många och långa skratt fick vi, för och inte tala om vad hans kollegor lär fått när han anlände till jobbet i sin Peugot 206 Filmjölk Edition 😛
Kom på vad vi gjorde på gymnasiet oxå. Där provade vi det som nämndes här tidigare med gladpack över toasitsen, blev en succé 😛 Sen tog vi oxå en ost, en stor ost, och la uppe i taket, sånt skoltak med plattor som man kan lyfta av. Där låg den i över ett halvår på tjejernas toalett. Kan ju säga att det inte luktade liljekonvalj där efter dem månaderna 😛
Haha sen det bästa var när vi skulle hetsa läraren, som för övrigt hade ett temprament som inte var av denna värld. Jag gick Restaurangprogrammet, så vi tog ett flak med ägg och stoppade in i frysen. Dagen efter satte vi in dom i kylen så att dom skulle gå åt först. Hur det gick för "fröken" när hon skulle skala, steka och koka ägg kan ni nog sjävla räkna ut 😛
Sen är det ju en klassiker att gå förbi en gryta med typ 1 liter sås och råka tappa i en näve maizenamjöl. För er som inte står i köket så ofta så kan jag tala om att gör man det så kan man mer eller mindre skära såsen i bitar 😛
Edit: man kan ju oxå "hjälpa" till lite med kaffekokningen och hälla på lite extra vatten, ca. 1½ liter. Så har man efter ett tag en full kanna kaffe och 3 liter på golvet 😀
En sak som var ganska irriterande var när man t.ex. hade gjort en tårta och precis spritsat på grädde på toppen. Så går man iväg i 1 min. Så kommer man tillbaka och ser två feta fingrar som har gått rätt genom all grädde 😛
May 7, 2004
Ta någons dator och kör "prinscreen" på skrivbordet, lägg sedan denna bild som skrivbordsbakgrund, tryck på ctrl-alt-del och stäng ner "explorer.exe". Nu kommer alla ikoner e.t.c bara bakgrunden kommer vara kvar, sen är det bara att skratta när dem klickar som getter och skratta.
ctrl-alt-del arkiv->kör "explorer.exe" för att återställa.
October 28, 2002
En kul grej att göra över helgen är att lägga böngroddar i någonstangentbord. Lägg dit lite vatten etc också och låt det växa...
Tror det var sådanna vi använde, små korn iaf som blev till grässtrån typ. Såg ut som en gräsmatta ner chefen kom tillbaka efter 5 dagars konferens, mkt mkt roligt.
May 17, 2003
October 17, 2004
loool.
Mera mera!
Annrs är det alltid lika roligt att paktera någons arbetsplats i tidningspapper, alternativt julklappspapper. Man ska gärna använda mycket tejp också för bästa effekt.
Glöm bara inte att stänga av eventuell dator osv innan du skapar ett lufttätt paket =P
3 Guest(s)