Hitta på hyss med medarbetare :)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hitta på hyss med medarbetare :)
Freekarn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 20, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀
Vi har än så länge tejpat fast musen till biovärdinnans dator med stark mattejp samt tejpat upp hennes telefon i taket (hon är rätt kort)
Vi har även lindat drygt 300m gladpack + kartonger runt biovärdinnans medarbetares bil :bgrin:

Jag jobbar på ett hotell i åre under Fastighets avdelningen vilket ger mig och mina kolegor ett litet försprång iom att vi har tillträde överallt och har tillgång till en hel del verktyg. Vi är beredd att starta krig mot alla andra avdelingar då vi så här i lågsäsong inte har så mycket att göra att vi inte hinner med lite annat emellanåt, lite regler finns ändå, inget som förstör något dyrt eller vållar personskador (rätt uppenbart), sen får det ju såklart inte drabba någon gäst heller..

så kom igen, GE FÖRSLAG!!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
1005828
January 20, 2006 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite folje i telefonluren brukar göra susen.

Sätt lite tejp under datormusen.
Gjorde det en gång på jobbet.
Funka lite för bra, dom slängde musen. :bgrin:

Sätt gladpack över toastolen.
Det är roligt men lite äckligt.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1005830
January 20, 2006 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Laxeringsmedel i kaffet samt ta bort toalletrullarna på toan.. 🙂

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1005858
January 20, 2006 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Skaffa såna där smällare som har två snören man drar i så dom smälls och sätt på dörrar överallt där.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1005871
January 20, 2006 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Måla med genomskinligt nagellack på optiska råttor. Syns mindre än tejp men kan vara lite pilligt att få bort.

Spänn gladpack över dassstolen. Måste vara riktigt spänt så att det verkligen inte syns. Bara och hoppas att det är en kille som ska på toaletten efter sen.

Sätt fast allt som är löst med buntband, tejp eller häftklammrar.

Hoppas du inte jobbar där jag ska bo nästa vecka bara 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1005877
January 20, 2006 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ordna om tangenterna på tangentbordet...

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
1005884
January 20, 2006 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Editera hosts filen så att http://www.aftonbladet.se pekar till någon porr sajt eller jehovas 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
1005888
January 20, 2006 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Tryck på insert.
Många som inte vet va dom ska göra.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1005905
January 20, 2006 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Freekarn wrote: Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀
Vi har än så länge tejpat fast musen till biovärdinnans dator med stark mattejp samt tejpat upp hennes telefon i taket (hon är rätt kort)
Vi har även lindat drygt 300m gladpack + kartonger runt biovärdinnans medarbetares bil :bgrin:

Jag jobbar på ett hotell i åre under Fastighets avdelningen vilket ger mig och mina kolegor ett litet försprång iom att vi har tillträde överallt och har tillgång till en hel del verktyg. Vi är beredd att starta krig mot alla andra avdelingar då vi så här i lågsäsong inte har så mycket att göra att vi inte hinner med lite annat emellanåt, lite regler finns ändå, inget som förstör något dyrt eller vållar personskador (rätt uppenbart), sen får det ju såklart inte drabba någon gäst heller..

Jag kirrade ett litet hyss åt en kompis en gång.

-15 grader ute och drog en trädgårdsslang med en så där sprinkler man vattnar gräsmattor med och bara liiiite vatten på. Men på några timmar blev det en redig isskorpa över bilen man inte direkt skrapar bort med en vanlig isskrapa. 😀
Jag behöver väl inte säga att han blev redigt svettig i hans tappra försök att göra bilen isfri.
Självklart så drog jag ut motorvärmarsladden före. 😀

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1005913
January 20, 2006 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Freekarn]Skulle behöva lite ideer om vad man kan hitta på för att "busa" med sina koleger på jobbet 😀

Jag kirrade ett litet hyss åt en kompis en gång.

-15 grader ute och drog en trädgårdsslang med en så där sprinkler man vattnar gräsmattor med och bara liiiite vatten på. Men på några timmar blev det en redig isskorpa över bilen man inte direkt skrapar bort med en vanlig isskrapa. 😀
Jag behöver väl inte säga att han blev redigt svettig i hans tappra försök att göra bilen isfri.
Självklart så drog jag ut motorvärmarsladden före. 😀

:)R :pray:

synd att du inte jobbar inom restaurangbranschen.

där finns det ett roligt hyss, man häller i en väldig massa flytande diskmedel i diskmaskinen, och står sedan och tittar på när diskaren förvånat ser en jävla massa skum som forsar ur maskinen.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
1006025
January 21, 2006 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och en polare gick och köpte 10 liter filmjölk och dränkte en annan kompis bil i, klockan 3 på natten. När han skulle upp och jobba på morgonen så visste han inte om han skulle ta isskrapan och skrapan bort filmjölken eller om han skulle ta en fönsterskrapa 😛
Många och långa skratt fick vi, för och inte tala om vad hans kollegor lär fått när han anlände till jobbet i sin Peugot 206 Filmjölk Edition 😛

Kom på vad vi gjorde på gymnasiet oxå. Där provade vi det som nämndes här tidigare med gladpack över toasitsen, blev en succé 😛 Sen tog vi oxå en ost, en stor ost, och la uppe i taket, sånt skoltak med plattor som man kan lyfta av. Där låg den i över ett halvår på tjejernas toalett. Kan ju säga att det inte luktade liljekonvalj där efter dem månaderna 😛
Haha sen det bästa var när vi skulle hetsa läraren, som för övrigt hade ett temprament som inte var av denna värld. Jag gick Restaurangprogrammet, så vi tog ett flak med ägg och stoppade in i frysen. Dagen efter satte vi in dom i kylen så att dom skulle gå åt först. Hur det gick för "fröken" när hon skulle skala, steka och koka ägg kan ni nog sjävla räkna ut 😛
Sen är det ju en klassiker att gå förbi en gryta med typ 1 liter sås och råka tappa i en näve maizenamjöl. För er som inte står i köket så ofta så kan jag tala om att gör man det så kan man mer eller mindre skära såsen i bitar 😛

Edit: man kan ju oxå "hjälpa" till lite med kaffekokningen och hälla på lite extra vatten, ca. 1½ liter. Så har man efter ett tag en full kanna kaffe och 3 liter på golvet 😀
En sak som var ganska irriterande var när man t.ex. hade gjort en tårta och precis spritsat på grädde på toppen. Så går man iväg i 1 min. Så kommer man tillbaka och ser två feta fingrar som har gått rätt genom all grädde 😛

PaCk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1006026
January 21, 2006 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ta någons dator och kör "prinscreen" på skrivbordet, lägg sedan denna bild som skrivbordsbakgrund, tryck på ctrl-alt-del och stäng ner "explorer.exe". Nu kommer alla ikoner e.t.c bara bakgrunden kommer vara kvar, sen är det bara att skratta när dem klickar som getter och skratta.

ctrl-alt-del arkiv->kör "explorer.exe" för att återställa.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1006047
January 21, 2006 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

shampo eller diskmedel i spolarvätskan.
Bubbel !

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1006113
January 21, 2006 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

En kul grej att göra över helgen är att lägga böngroddar i någonstangentbord. Lägg dit lite vatten etc också och låt det växa...

Tror det var sådanna vi använde, små korn iaf som blev till grässtrån typ. Såg ut som en gräsmatta ner chefen kom tillbaka efter 5 dagars konferens, mkt mkt roligt.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1006198
January 21, 2006 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp en burk med fiskbullar som du sköljer noga, rulla dom därefter i kakao och pärlsocker så har du fina negerbollar, ta med dom till jobbet och lägg dom på ett fat i kylskåpet när ingen ser. Riktigt smaskigt vill jag lova.

Silent Shadow
Medlem
Forum Posts: 167
1006241
January 21, 2006 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

kör över en kollega på parkeringsplatsen, sedan backar du och kör över han igen.

HÄHÄ alltid lika roligt :arg:

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
1006519
January 22, 2006 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Silent Shadow wrote: kör över en kollega på parkeringsplatsen, sedan backar du och kör över han igen.

HÄHÄ alltid lika roligt :arg:

Annars mår du bra och så?

malicious
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1006593
January 22, 2006 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Olla telefonen och ring upp. Stackars den som svarar. OBS! Lite småäckligt...

dupa666
Medlem
Forum Posts: 179
1007286
January 24, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

loool.

Mera mera!

Annrs är det alltid lika roligt att paktera någons arbetsplats i tidningspapper, alternativt julklappspapper. Man ska gärna använda mycket tejp också för bästa effekt.
Glöm bara inte att stänga av eventuell dator osv innan du skapar ett lufttätt paket =P

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
1007554
January 24, 2006 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Lås alla toalettdörrar utfirån

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 427
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL