December 28, 2004
...utan band runt halsen.
Jag var på en stor parkeringsplats runt 23:30 och ser en liten pluttiplutt hund komma springande.
Stannar vid mig och är allmänt ful, kollar om den har band runt halsen men nada, kollar mig runt och finner ingen person alls i närheten.
Denna parkeringsplatsen ligger vid ett industriområde därför slog det mig att bry sig om hunden.
EDIT: Måste tillägga att i Sverige ser man inte ofta lösdrivande hunder som man gör i övriga Europa.
Efter ett tag jag ringer jag polisen som kopplar vidare till närpolisen i Frölunda.
Vi för "vi" var faktiskt några, åkte bil till polisen och lämnade den där.
Hunden verkade vara utmattad för den gav inte ifrån ett enda ljud och var inte vild/livlig.
Jag kan ju iallafall vara nöjd med mig själv och känna att man har gjort en god gärning 🙂
Jag tror det var en hund av denna sorten:
Bichon frisé
[Image Can Not Be Found]
Vad hade ni gjort med hunden?
March 11, 2003
Bogus^ wrote: klappa säften?
October 16, 2003
denstore wrote: [quote=Bogus^]klappa säften?
https://www.nordichardware.se/forum/australiensk-djurpark-vt120373.html?highlight=
:)R :cy: :whops:
December 28, 2004
obelix wrote: [quote=Collateral]
Ringt polisen, pga av min hane så kan jag inte at hem främmande hundar, om jag vill att dom ska överleva.
Man hörde en vakthund skälla konstant längre bort, antagligen en Schäfer.
Hundrackar-stackarn borde ju ha blivit lite skraj av den.
January 12, 2004
Collateral wrote: [quote=obelix][quote=Collateral]
Ringt polisen, pga av min hane så kan jag inte at hem främmande hundar, om jag vill att dom ska överleva.
Nja, små hundar kan vara otroligt kaxiga.
Ta min lilla pansartax tex, hon räds inte en stor aggresiv Schäfer.
November 5, 2001
obelix wrote: [quote=Collateral][quote=obelix][quote=Collateral]
Nja, små hundar kan vara otroligt kaxiga.
Ta min lilla pansartax tex, hon räds inte en stor aggresiv Schäfer.
Det kan katter också. Min gamla katt (dog för ett par månader sedan) läxade upp familjens nya rottweiler när den kom. Bör tillägas att rottisen var ca 3år när vi fick den.
February 16, 2005
har själv vi ett par tillfällen råkat på lösdrivande hundar längs en landsväg i nån mil utanför stan, har försökt få tag på dom men båda gångerna har dom hunnit undan, ringde polisen båda gångerna och dom skulle skicka en bil, hur det gick vet jag dock inte, den andra gången misstänker jag att hunden kom från ett närliggande hus så jag svängde in där men ingen var hemma (altan dörren stod smått öppen) ...
hoppas det går bra för hunden ni hittade och kul å se att folk bryr sig och inte bara väljer att titta bort..
1 Guest(s)