Hitta/få tag i person?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hitta/få tag i person?
kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 26, 2007 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är då så, att jag har en kille som har visat intresse för min dator och vi har hållt på i några veckor nu. (obs inte på forumet här eller så). Han har sagt att han ska sätta in pengar i flera veckor, men det känns mer som om han håller på med undflykter och unvdiker hela tiden.

Jag har hans namn & även flera nummer som är registrerat på honom, men inget funkar. Så gäller även hans fars nummer. (hitta.se/eniro.se). Det verkar inte som man kan hitta något hemnummer, eller går det att hitta på något sätt? Det finns iaf inget registrerat när man hittar personerna på hitta eller så iaf.

Någon som har lite tips på vad man ska göra?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1126709
March 26, 2007 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Du ber honom att betala inom två dagar, annars får han inte burken, helt enkelt.

Johan-
Medlem
Forum Posts: 210
1126715
March 26, 2007 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

antar att du fortfarande har datorn, så har han väll antagligen bara svårt för att säga att han inte vill köpa den. dvs låter ganska onödigt att jaga rätt på honom bara för att han är en eventuell köpare av din dator..

Nebelosa_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 259
1126716
March 26, 2007 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis känns som att inte killen är intreserad då ju .. lägg ner & kräng den till någon annan

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1126724
March 26, 2007 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte varför du jagar honom? Om killen inte betalar när han sagt är det väl bara skita i det och hitta en ny köpare...

DrRrIbBeL
Medlem
Forum Posts: 181
1126756
March 26, 2007 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du har hans nummer så finns säkert någon adress på hitta.se ?
Regga dig på Upplysning.se och sök på hans namn så kan du få fram hans personnummer, fråga honom om han ska köpa datorn eller inte och skriv att du har hans personnummer osv 😉

aa32
Medlem
Forum Posts: 220
1126800
March 27, 2007 - 5:24 am
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.

Lägg av nu, ni har tittat för mycket på tv där allt är tillåtet, i riktiga världen får man tänka lite med hjärnan.

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1126801
March 27, 2007 - 5:26 am
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ??

Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.

Lägg av nu, ni har tittat för mycket på tv där allt är tillåtet, i riktiga världen får man tänka lite med hjärnan.

"Ni" :bok:

kappy
Medlem
1126820
March 27, 2007 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.

Detta är jag fullt medveten om. Samtidigt så vill jag ha ett svar från killen, då han visat intresse och sagt att han ska sätta in pengar osv. Hur svårt är det egentligen att säga, "nej, jag vill inte ha den" ?

Och ja, jag ska sälja den till någon annan, men det stör mig fortfarande fruktansvärt att det finns sådana här personer.

Bjornstrom
Member
Medlem
1126879
March 27, 2007 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.

Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?

aa32
Medlem
Forum Posts: 220
1126911
March 27, 2007 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote:
Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?

Sa jag det ? Här snackar vi om en person som vill spåra någon för att han visat intresse för hans dator men "inte betalat" och ett annat pucko som på fullt allvar säger att han ska fixa hans personnummer och sedan använda det som något sorts hot "jag har ditt personnummer".

Helt rubbat från början till slut med andra ord, börja spåra jaga och hota folk för att de visat intresse på en annons. Men du tycker det är okej ?

Bjornstrom
Member
Medlem
1126933
March 27, 2007 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: [quote=Bjornstrom] Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?

Sa jag det ? Här snackar vi om en person som vill spåra någon för att han visat intresse för hans dator men "inte betalat" och ett annat pucko som på fullt allvar säger att han ska fixa hans personnummer och sedan använda det som något sorts hot "jag har ditt personnummer".

Helt rubbat från början till slut med andra ord, börja spåra jaga och hota folk för att de visat intresse på en annons. Men du tycker det är okej ?

Ja jag ser inget negativt med det hela :corn:

kappy
Medlem
1126965
March 27, 2007 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: [quote=Bjornstrom] Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?

Det är visserligen lite skillnad på att Jaga någon som att leta efter ett telefon nummer.

samtidigt så skrev inte DrRrIbBeL att det skulle hotas något. Det är snarare du som tar det som att man ska hota någon med att man har deras personnummer.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 412
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL