June 6, 2005
Det är då så, att jag har en kille som har visat intresse för min dator och vi har hållt på i några veckor nu. (obs inte på forumet här eller så). Han har sagt att han ska sätta in pengar i flera veckor, men det känns mer som om han håller på med undflykter och unvdiker hela tiden.
Jag har hans namn & även flera nummer som är registrerat på honom, men inget funkar. Så gäller även hans fars nummer. (hitta.se/eniro.se). Det verkar inte som man kan hitta något hemnummer, eller går det att hitta på något sätt? Det finns iaf inget registrerat när man hittar personerna på hitta eller så iaf.
Någon som har lite tips på vad man ska göra?
November 21, 2005
April 17, 2003
November 7, 2006
Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.
Lägg av nu, ni har tittat för mycket på tv där allt är tillåtet, i riktiga världen får man tänka lite med hjärnan.
August 13, 2004
aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ??
Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.
Lägg av nu, ni har tittat för mycket på tv där allt är tillåtet, i riktiga världen får man tänka lite med hjärnan.
"Ni" :bok:
June 6, 2005
aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.
Detta är jag fullt medveten om. Samtidigt så vill jag ha ett svar från killen, då han visat intresse och sagt att han ska sätta in pengar osv. Hur svårt är det egentligen att säga, "nej, jag vill inte ha den" ?
Och ja, jag ska sälja den till någon annan, men det stör mig fortfarande fruktansvärt att det finns sådana här personer.
December 17, 2005
aa32 wrote: Jag fattar inte vad ni håller på med, det finns ingen lag som säger att man måste köpa om man visar intresse så vad fn håller ni på och jagar killen för ?? Spåra upp och säga att man har personnummer ? Är ni rubbade ? Jag blir fn rädd av att det finns folk som ni.
Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?
November 7, 2006
Bjornstrom wrote:
Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?
Sa jag det ? Här snackar vi om en person som vill spåra någon för att han visat intresse för hans dator men "inte betalat" och ett annat pucko som på fullt allvar säger att han ska fixa hans personnummer och sedan använda det som något sorts hot "jag har ditt personnummer".
Helt rubbat från början till slut med andra ord, börja spåra jaga och hota folk för att de visat intresse på en annons. Men du tycker det är okej ?
December 17, 2005
aa32 wrote: [quote=Bjornstrom] Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?
Sa jag det ? Här snackar vi om en person som vill spåra någon för att han visat intresse för hans dator men "inte betalat" och ett annat pucko som på fullt allvar säger att han ska fixa hans personnummer och sedan använda det som något sorts hot "jag har ditt personnummer".
Helt rubbat från början till slut med andra ord, börja spåra jaga och hota folk för att de visat intresse på en annons. Men du tycker det är okej ?
Ja jag ser inget negativt med det hela :corn:
June 6, 2005
aa32 wrote: [quote=Bjornstrom] Haha längesedan jag skrattade så mycket som nu.. Får jag fråga på vilket sätt det INTE! skulle vara tillåtet att spåra någon?
Det är visserligen lite skillnad på att Jaga någon som att leta efter ett telefon nummer.
samtidigt så skrev inte DrRrIbBeL att det skulle hotas något. Det är snarare du som tar det som att man ska hota någon med att man har deras personnummer.
1 Guest(s)