January 12, 2004
Det enda du bör göra är att tala om det för hennes föräldrar eller ta kontakt med psyk och tala om vad du vet...
Du ska inte försöka att övertala henne till att låta bli, du har varken kunskap eller möjligheten att klara av det själv...
Tex hur skulle du reagera om hon begick självmord, utan att du hade talat om det för någon?
Hur skulle du reagera om hon försökte begå självmord, utan att du hade talat om det för någon?
Det kan vara ett rop på uppmärksamhet...
Det kan vara rent skitsnack...
Det kan även vara äkta, att hon vill begå självmord...
September 12, 2001
obelix wrote: [quote=.doedels]Försöker man ta självmord med vodka och piller så försöker man inte tillräckligt hårt.
Och du bygger ditt utalande på vilka erfarenheter och vilka kunskaper?
Han bygger utalandet enbart på ungdomlig bristande erfarenhet.
Ack ja...den ungdomen....
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=obelix][quote=.doedels]Försöker man ta självmord med vodka och piller så försöker man inte tillräckligt hårt.
Ack ja...den ungdomen....
Den var kort men ack så ljuvlig, tills den dagen man tog klivet rakt ut i verkligheten...
September 12, 2001
obelix wrote: Det enda du bör göra är att tala om det för hennes föräldrar eller ta kontakt med psyk och tala om vad du vet...
Du ska inte försöka att övertala henne till att låta bli, du har varken kunskap eller möjligheten att klara av det själv...
Tex hur skulle du reagera om hon begick självmord, utan att du hade talat om det för någon?
Hur skulle du reagera om hon försökte begå självmord, utan att du hade talat om det för någon?Det kan vara ett rop på uppmärksamhet...
Det kan vara rent skitsnack...
Det kan även vara äkta, att hon vill begå självmord...
Det kan vara äkta = Krävs yrkesmässig erfarenhet.
Det kan vara ett rop på uppmärksamhet = Krävs yrkesmässig erfarenhet.
Det kan vara rent skitsnack = krävs föräldrar som bryr sig.
Egentligen hänger alla dessa saker samman mer eller mindre.
September 7, 2003
skiroy wrote: [quote=obelix][quote=.doedels]Försöker man ta självmord med vodka och piller så försöker man inte tillräckligt hårt.
Ack ja...den ungdomen....[/quote
Må så vara... eller så bygger jag det på tv och tv spel. Kanske internet också.
Skulle jag ta livet av mig skulle jag hoppat från nåt riktigt högt ställe eller skjutit skallen av min med ett avsågat hagelgevär.
December 15, 2003
Hm jag hade nog tagit tag i henne och skakat henne fram och tillbaka samtidigt som jag vrålat "vad faan är det du tänker göra!".
Sen hade jag suttit ner med henne och diskuterat vad som är problemet och hjälper inte det kontaktar man hennes släkt, funkar inte det så sjukvården.
2 Guest(s)