April 9, 2001
Nej, den här tråden hör inte hemma på programmering, utan är ett litet rop på hjälp ifrån er.
Jag håller på med ett burn-in & templog program och jag behöver eran hjälp. Mitt program måste kunna identifiera hårdvara och varje tillverkare gömmer infon lite annorlunda, så jag har gjort ett litet testprogram som jag vill att så många som möjligt kör (ca 70Kb stort, garanterat virusfritt). Det enda programmet gör är att lista lite info om eran hårdvara, så jag vill att ni klickar på knappen "Hämta Info" och väntar mellan 1-10 sekunder (beroende på OS...98an är segast). Ta sedan och markera ALLT i textrutan och maila detta till mig.
Jag vill att ni skriver ner följande:
* vilket OS ni kör (95 OSR2/98/98SE/ME/2000/NT),
* Vilken CPU ni har
* gfx kort
* moderkort
* storlek på minne
...därunder kan ni klistra in texten ifrån programmet (omodifierad....jag vet att det är massa TAB tecken och sånt med, men låt dom vara, pilla ej)
På vissa 98'or så visar programmet endast 4 rader...skicka dom ändå, det betyder att ni har en äldre version av en viss DLL på er dator men som sagt, skicka ändå, då jag måste sammla på mig så mycket info som möjligt för att kunna se "vart" jag ska leta sedan i mitt "riktiga" program.
Ni får givetvis en version av programmet sedan! 😀
Plocka hem ifrån:
http://www.torget.se/users/c/c.....etest2.exe
Maila detta genom att klicka på min mailsymbol nedan..
PS: Om ni (och jag) har riktig tur så står det något of f-n och HEAT oxo...har aldrig sett detta själv men någon måste lyckas få med denna info!!) :-/
April 9, 2001
Tack, tack, jag har hittills fått in ca 2% (av dom som har läst tråden) och jag tackar speciellt för de "ovanlig" kombinationer jag har fått in, bla en Geforce 256 under W2K!
Ni med S3, Kyro, ATI och gärna äldre processorer saknar jag mycket av, även de mer udda moderkorten (äldre)...jag har flest KT7A'or nu! 😀
SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB, Miro StudioDV.
SYS#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400 MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta Meddelande är ändrat av carnail På 2001-07-06 09:44 ]
April 9, 2001
On 2001-07-06 12:29, MadMartigaN Skrev:
Jag har X antal datorer på jobbè som jag kan prova på!
Körde på en nu och fick fel. 🙁
Jag behöver MSVBVM60.DLL om någon har.
April 9, 2001
Tacka som bockar för alla resultat som har kommit in. Jag ser att W98/NT har allvarliga problem med att få fram infon, medans ME/W2K/XP är helt ok.
Saknar dock Kyro info, är det någon som har detta som vill testa åt mig?
Det lustiga är oxo att det bara är en (1) dator (bärbar till på köpet) som har lyckats kläckt ur sig fläkt och värmestatus vilket är lite oroande. Jag måste tydligen hitta något annat sätt att få denna info...
Tack än en gång. jag återkommer senare när det har börjat "hända" saker..
1 Guest(s)