HjäLP! får inte köpa grejjer på internet.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HjäLP! får inte köpa grejjer på internet.
Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
sp_UserOfflineSmall Offline
1125024
March 18, 2007 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

-8-DEAMON-8- wrote: dom säger att pengarna kan försvinna och så kan man få något annat än det man har tänkt sig. dom säger att det är riskabelt. hmm

Du kan dö när du ska gå över gatan... Du kan dö när du kör bil.. Visst kan du bli lurad.. Men köper du från amazon, och "kända" säljare på tradera så är nog riskerna inte vidare stor..

Bjornstrom
Member
Medlem
1125025
March 18, 2007 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: [quote=Bjornstrom][quote=-8-DEAMON-8-]åjdå, jag kan inte köpa för mamma och pappa alltså då.
stackars mejj!

Frågar du innan du går på TOA om det är ok? Är väl bara beställa, varför måste du säga något?

magstarkt tips utan att veta ålder kanske?

Vad är så magstarkt? Killen ska väl inte beställa en bil för 100k precis?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1125029
March 18, 2007 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Köper man nytt, tex från Dustin så behöver man ju inte betala föräns man hämtar ut varan från posten.

Bjornstrom
Member
Medlem
1125036
March 18, 2007 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Köper man nytt, tex från Dustin så behöver man ju inte betala föräns man hämtar ut varan från posten.

Sant, men då kostar det ofta mer.. Blir ju postförskott då vilket brukar kosta runt 49:- extra sen är det ingen garanti då det ändå kan vara en sten i paketet.

Rent generellt tror jag många har idén att det är mer säkert att använda sig utav postförskott än förskottsbetalning. Då du betalar när du hämtar ut paketet.. Men saken är den att om du får en sten i paketet så kommer du ändå inte kunna "ångra" dig och få pengarna tillbaka direkt. Du kan heller inte kolla inhållet innan du betalt.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1125040
March 18, 2007 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänker du efter innan du skriver en tråd, hur ska vi veta vilka "dem" är ?!

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1125059
March 19, 2007 - 6:59 am
sp_Permalink sp_Print

Förmodligen är det väl så att de inte vill låna ut sina kort till dig? Och du är för ung för att ha ett eget?

Då är det förmodligen bara en sak som gäller. Vänta, och sen skaffar du ett kort själv.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1125060
March 19, 2007 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂

Bjornstrom
Member
Medlem
1125068
March 19, 2007 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂

Är inte så ofta posten slarvar bort paket... Och nej dustin skickar nog inga stenar wink

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1125078
March 19, 2007 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Ang det med att skicka stenar på pf så kan man öppna paketet i butiken för att kolla så att allt står rätt till...

Casy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1079
1125080
March 19, 2007 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Ang det med att skicka stenar på pf så kan man öppna paketet i butiken för att kolla så att allt står rätt till...

Du får ej öppna paketet om du inte har betalat först!

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1125082
March 19, 2007 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Casy wrote: [quote=Bogus]Ang det med att skicka stenar på pf så kan man öppna paketet i butiken för att kolla så att allt står rätt till...

Man får inte iheller pengarna tillbaka eller så utan man har bara ett vittne på att man inte fått rätt saker.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1125089
March 19, 2007 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂

Jag läste faktiskt senast i förrgår om att en kille på dustin fått en hög med stenar istället för sin mediastation i kartongen! 😀

Vet inte om killen ljuger eller om han har laggt i stenar själv eller hur det är.. Men han sa så iaf. 🙂

EDIT:
Hittade rätt produkt.. Checka in kundrecensionerna!
http://www.dustinhome.se/dacsa.....5010099518

Bilder:
http://www.hatakka.se/gallery/dustin

Bjornstrom
Member
Medlem
1125098
March 19, 2007 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Casy wrote: [quote=Bogus]Ang det med att skicka stenar på pf så kan man öppna paketet i butiken för att kolla så att allt står rätt till...

Precis, därför blir inte PF mer "säkert" än andra betalsätt..

Bjornstrom
Member
Medlem
1125099
March 19, 2007 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: [quote=addeee]tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂

Jag läste faktiskt senast i förrgår om att en kille på dustin fått en hög med stenar istället för sin mediastation i kartongen! 😀

Vet inte om killen ljuger eller om han har laggt i stenar själv eller hur det är.. Men han sa så iaf. 🙂

EDIT:
Hittade rätt produkt.. Checka in kundrecensionerna!
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/products/_1007_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010099518

Bilder:
http://www.hatakka.se/gallery/dustin

Antagligen är det där bullshit, eller så har någon på posten gjort det ialla fall vad jag tror..

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1125116
March 19, 2007 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

eller så är det dustin som inte kollat och blivit lurade själva.. från deras leverantör dvs 😀

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1125253
March 19, 2007 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är det du ska övertala dina föräldrar om att beställa?

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1125343
March 20, 2007 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom(, Polekatt), ja, inte är det Dustin iaf.

För övrigt.. Postförskott är hyvens.. då kan de inte hindra dig!

-8-DEAMON-8-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
1125451
March 20, 2007 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: vad är det du ska övertala dina föräldrar om att beställa?

nått gammalt spel som jag inte hittar nånn annan stans än på amazon.co.uk. tidigare en massa andra saker också som senare försvann och syntes alldrig mer och så blev jag helt förkrossad bara för att dom inte fanns kvar att köpa ;(

mamma&pappa säger att det är en massa krångel med siffror och koder och kort man måste hålla på och trixa mä. Att skapa ett nytt kort är jobbigt säger dom eller vad det är. Om man gör fel så kan pengar försvinna säger dom.

Bjornstrom
Member
Medlem
1125468
March 20, 2007 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

-8-DEAMON-8- wrote: [quote=Johan-]vad är det du ska övertala dina föräldrar om att beställa?

nått gammalt spel som jag inte hittar nånn annan stans än på amazon.co.uk. tidigare en massa andra saker också som senare försvann och syntes alldrig mer och så blev jag helt förkrossad bara för att dom inte fanns kvar att köpa ;(

mamma&pappa säger att det är en massa krångel med siffror och koder och kort man måste hålla på och trixa mä. Att skapa ett nytt kort är jobbigt säger dom eller vad det är. Om man gör fel så kan pengar försvinna säger dom.

Dina föräldrar ljuger, eller så är dom jävligt okunniga.. Varför skulle det försvinna pengar? Sen behöver ni inte skapa något "nytt" kort..

Dina föräldrar borde ha visa,mastercard osv.. Bara skriva in kortnummret + säkerhetskoden så är det KLART!

försvinner inga pengar, ej heller svårt på något sätt..

-8-DEAMON-8-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
1125500
March 21, 2007 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

ok, tack för alla svar! faktiskt!!

1. aa, och nu säger dom att jag får nöja mig med det som finns i affären hemma och att jag redan har så många dataspel (i detta fall var det ett dataspel som jag ville ha). Men dom fattar inte att det är just det som finns på internet jag vill ha.

2. och dom tror fortfarande att pengarna kan försvinna. Vad ska jag säga för att göra så att dom förstår att det inte är så stor chans?

3. och så säger dom att vanliga svenskar inte köper på internet. Svenskar går till affären. dom säger att det mest är sådana som är födda i utlandet och flyttat in i sverige som gör dä. ;(
men ja vill köpa på internet!

ja blir så trött :burn: !!!
:banghead: !!

Hjälp! ;(

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 371
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL