December 17, 2005
-8-DEAMON-8- wrote: dom säger att pengarna kan försvinna och så kan man få något annat än det man har tänkt sig. dom säger att det är riskabelt. hmm
Du kan dö när du ska gå över gatan... Du kan dö när du kör bil.. Visst kan du bli lurad.. Men köper du från amazon, och "kända" säljare på tradera så är nog riskerna inte vidare stor..
December 17, 2005
ZIre wrote: [quote=Bjornstrom][quote=-8-DEAMON-8-]åjdå, jag kan inte köpa för mamma och pappa alltså då.
stackars mejj!
Frågar du innan du går på TOA om det är ok? Är väl bara beställa, varför måste du säga något?
magstarkt tips utan att veta ålder kanske?
Vad är så magstarkt? Killen ska väl inte beställa en bil för 100k precis?
December 17, 2005
DiDi wrote: Köper man nytt, tex från Dustin så behöver man ju inte betala föräns man hämtar ut varan från posten.
Sant, men då kostar det ofta mer.. Blir ju postförskott då vilket brukar kosta runt 49:- extra sen är det ingen garanti då det ändå kan vara en sten i paketet.
Rent generellt tror jag många har idén att det är mer säkert att använda sig utav postförskott än förskottsbetalning. Då du betalar när du hämtar ut paketet.. Men saken är den att om du får en sten i paketet så kommer du ändå inte kunna "ångra" dig och få pengarna tillbaka direkt. Du kan heller inte kolla inhållet innan du betalt.
December 17, 2005
addeee wrote: tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂
Är inte så ofta posten slarvar bort paket... Och nej dustin skickar nog inga stenar
January 13, 2003
Casy wrote: [quote=Bogus]Ang det med att skicka stenar på pf så kan man öppna paketet i butiken för att kolla så att allt står rätt till...
Du får ej öppna paketet om du inte har betalat först!
Man får inte iheller pengarna tillbaka eller så utan man har bara ett vittne på att man inte fått rätt saker.
December 15, 2004
addeee wrote: tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂
Jag läste faktiskt senast i förrgår om att en kille på dustin fått en hög med stenar istället för sin mediastation i kartongen! 😀
Vet inte om killen ljuger eller om han har laggt i stenar själv eller hur det är.. Men han sa så iaf. 🙂
EDIT:
Hittade rätt produkt.. Checka in kundrecensionerna!
http://www.dustinhome.se/dacsa.....5010099518
December 17, 2005
the_C@t wrote: [quote=addeee]tror inte dustin skickar stenar...dessutom som är postförskott säkrare då man betalar vid paket leverans så inte paketet "kommer bort" och man betalat endå, nu får man iallafall en scysst sten för 5k att ha på mat bordet 🙂
Jag läste faktiskt senast i förrgår om att en kille på dustin fått en hög med stenar istället för sin mediastation i kartongen! 😀
Vet inte om killen ljuger eller om han har laggt i stenar själv eller hur det är.. Men han sa så iaf. 🙂
EDIT:
Hittade rätt produkt.. Checka in kundrecensionerna!
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/products/_1007_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010099518
Bilder:
http://www.hatakka.se/gallery/dustin
Antagligen är det där bullshit, eller så har någon på posten gjort det ialla fall vad jag tror..
November 21, 2005
December 30, 2005
Johan- wrote: vad är det du ska övertala dina föräldrar om att beställa?
nått gammalt spel som jag inte hittar nånn annan stans än på amazon.co.uk. tidigare en massa andra saker också som senare försvann och syntes alldrig mer och så blev jag helt förkrossad bara för att dom inte fanns kvar att köpa ;(
mamma&pappa säger att det är en massa krångel med siffror och koder och kort man måste hålla på och trixa mä. Att skapa ett nytt kort är jobbigt säger dom eller vad det är. Om man gör fel så kan pengar försvinna säger dom.
December 17, 2005
-8-DEAMON-8- wrote: [quote=Johan-]vad är det du ska övertala dina föräldrar om att beställa?
nått gammalt spel som jag inte hittar nånn annan stans än på amazon.co.uk. tidigare en massa andra saker också som senare försvann och syntes alldrig mer och så blev jag helt förkrossad bara för att dom inte fanns kvar att köpa ;(
mamma&pappa säger att det är en massa krångel med siffror och koder och kort man måste hålla på och trixa mä. Att skapa ett nytt kort är jobbigt säger dom eller vad det är. Om man gör fel så kan pengar försvinna säger dom.
Dina föräldrar ljuger, eller så är dom jävligt okunniga.. Varför skulle det försvinna pengar? Sen behöver ni inte skapa något "nytt" kort..
Dina föräldrar borde ha visa,mastercard osv.. Bara skriva in kortnummret + säkerhetskoden så är det KLART!
försvinner inga pengar, ej heller svårt på något sätt..
December 30, 2005
ok, tack för alla svar! faktiskt!!
1. aa, och nu säger dom att jag får nöja mig med det som finns i affären hemma och att jag redan har så många dataspel (i detta fall var det ett dataspel som jag ville ha). Men dom fattar inte att det är just det som finns på internet jag vill ha.
2. och dom tror fortfarande att pengarna kan försvinna. Vad ska jag säga för att göra så att dom förstår att det inte är så stor chans?
3. och så säger dom att vanliga svenskar inte köper på internet. Svenskar går till affären. dom säger att det mest är sådana som är födda i utlandet och flyttat in i sverige som gör dä. ;(
men ja vill köpa på internet!
ja blir så trött :burn: !!!
:banghead: !!
Hjälp! ;(
1 Guest(s)