August 22, 2001
Jag har lyckats få med mig en wordfil med ändelsen .docx som inte går att öppna, vad ska jag göra? Dokumentet är en ca 10-sidig rapport som jag ansvarade för att spara i ett grupparbete och nu kan ingen av oss öppna filen. Jag har typ jätteont i magen nu och funderar starkt på om jag ska åka tillbaka till skolan och se om jag kommer in i datasalen för jag kommer ändå inte kunna sova... HJÄLP NÅN! 🙁
November 27, 2003
Microsoft idioti med nytt filformat för nya versionen av Word skördar fler offer.
Om du använder Word så kan du ladda ner en officiell uppdatering som gör det möjligt att öppna docx med Word 2003 och äldre.
Det borde faktiskt komma upp autimatiskt när du försöker öppna den i Word.
//Andreas
August 2, 2001
Callister wrote: docx är väl helt enkelt Vista's nya påhitt.
Office 2007 snarare. Microsoft hade lite problem med myndigheter som ogillade att de var beroende av ett format som var proprietärt (doc), eftersom det innebar att folk var tvungna att köpa microsofts produkter för att kunna använda det. Överallt i världen började det dyka upp förslag om att byta till odf som är fritt och gratis för alla. Pga. det skapade microsoft docx som är pseudo-öppet, dvs. det är fortfarande täckt av massa patent, är i princip omöjligt att implementera bra för alla andra än microsoft själva samt är till vissa delar odokumenterat. Tyvär är det väl bara en tidsfråga innan docx är allmän standard eftersom det är standard i office 2007, precis som allt annat som microsoft tvingar på sina kunder.
November 27, 2003
nXsty wrote: Tyvär är det väl bara en tidsfråga innan docx är allmän standard eftersom det är standard i office 2007, precis som allt annat som microsoft tvingar på sina kunder.
Jag tror faktiskt inte det för trenden i Europa är snarare att myndigheter och liknande byter till OpenOffice eller Lotus Symphony än tvärtom. ODF är här för att stanna.
Sen har vi dessutom den starkt växande marknaden i Östeuropa och den använder då fasen inte MSOffice 😉
//Andreas
August 20, 2001
Man kan även lägga in denna:
August 20, 2001
Dry_Ice wrote: Vi som kör os x har det svårare...
Fanns ingen smidig lösning första månaden, kanske kommit nu? Suger iaf..
http://mac.softpedia.com/get/D.....rter.shtml
Kanske...
2 Guest(s)