February 21, 2004
Jag har gjort "ett" köp via blocket som visade sig antagligen vara ett lurendrejeri !
Jag ska ha köpt ett grafikkort o han har sagt att han skulle skicka det men det verkar inte som han har skickat det eller han svarar inte på mina mails så jag antar att detta har gått åt helvetet!
Hans namn telenummer stämmer o allting
Men nu är frågan
Jag tänkte lämna in en anmälan där jag la in pengarna
men nu är frågan är det värt det när det gäller 475kr o hur stor chans finns det att jag får tillbaka dom pengarna?
Köpet var väldigt seriöst jag fick hans personuppgifter m.m men om dom nu inte stämmer men kontot måste ju vara kopplat någonstans!
April 1, 2001
Hur lång tid har det gått då? 3 timmar eller? Du får ju vänta ett tag, så att paketet som han eventuellt har skickat hinner komma fram. Kommer det inget paket och han inte svarar, så skriv till honom att han har en viss stund på sig att ge tillbaka pengarna, annars gör du en anmälan hos polisen.
November 14, 2003
Om det har gått flera veckor utan att han har skickat varan så är det ju självklart att du ska anmäla honom
Han kanske är ute i skogen på hajk som Mullvaden sa om det bara har gått någon dag eller så.
Det finns många logiska förklaringar, han kanske inte använder datorn så ofta vilket gör att han inte har sett dina meddelanden.
Kanske har han i några dagar åkt för att besöka en släkting?
Om han har lurat dig så stämmer förmodligen inte uppgifterna du har fått av honom.
Han kanske inte är så smart och gav sitt riktiga namn och adress?
Du kan alltid ta med dig ett par stycken "thugs" och se till att han ser saker och ting på ditt sätt. :gunsfire:
Lycka till, hoppas att det löser sig 🙂
November 10, 2003
November 14, 2003
Tre månader av vad då? Fängelse?
Jag är mycket skeptisk till att du fick tre månaders fängelse bara för att du lurade någon på några hundringar, om det var en hel internationell bedrägeri organisation som du var ledare över kanske, men inte för att du lurade någon på några hundringar.
Låter vid närmare eftetanke som rena Gestapo metoderna det här som du berättar om.
November 10, 2003
November 14, 2003
jgb_jgb du skriver mycket osammanhängande.
Om jag har förstått det hela rätt så lurade du någon på några hundringar och han anmälde dig. 😮
Du fick tre månaders fängelse på grund av dina bedrägerier?
Han bor i ett hus och du i en lägenhet? Jag vet inte vad detta har med saken att göra, men tydligen är det viktigt för dig att klargöra att du bor i en lägenhet. :bok:
Killen hade en konstig hårfärg som gjorde att du lurade honom? 🙄
Jag förstår inte riktigt här heller vad du menar 🙁
Du kunde inte ha fått tre månaders fängelse bara för att ha lurat någon på några hundringar.
Du måste ha gjrot någonting mer.
November 10, 2003
vadå osammanhängande,
som coalan skrev.
jag blev lurad på 6000 och åkte upp till Gävle och fick mina pengar.
han anmälde mig för hot, utpressning, kidnappning (jag följde med han till bankomaten), person rån.
han fick rättsintyg efter 5 dagar och domen hölls i Gävle.
nu vill jag få det avslutat
June 17, 2002
jgb_jgb wrote: vadå osammanhängande,
som coalan skrev.
jag blev lurad på 6000 och åkte upp till Gävle och fick mina pengar.
han anmälde mig för hot, utpressning, kidnappning (jag följde med han till bankomaten), person rån.
Vaddå.. o han åkte inte dit för Bedrägeri då eller???
January 28, 2003
jgb_jgb wrote: jag blev lurad på 6000 och åkte upp till Gävle och fick mina pengar.
God bless Swedish laws 🙄
Pinsamt att vara svensk för fan! 👿
Gah, dagen mitt missnöjesparti kommer grundas närmar sig för varje gång jag läser något sånt här....
Edit: Så till vida att du inte gjorde något som du inte har skrivet här...
2 Guest(s)