August 10, 2002
Jag har en Inkel 320w förstärkare som jag tycker inte räcker till.
Om man drar på hög volym på en kanal så låter det asbra men när jag ska köra bägge så blir det helt kasst ljud. Tror det är för att den inte orkar me mina MDS 12" klokt.
Den har 4 utgångar, Höger A & B och Vänster A & B.
Kan man på ngt sätt göra så att den får bara tex Höger A och Vänster A?
Har för mig att man brukar kunna göra sånt på bilsteg men funkar det på vanliga förstärkare också?
Förstärkaren klarar 4-16 ohms med bara A inkopplat och 8-16 med Båda inkopplade. Jag har två diskanter inkopplade på B men det lbir ingen skillnad vad jag märkt om jag kopplar bort dem?
Högtalarna ligger på 500W 250WRMS, 4 ohms.
Jag undrar också om man kan tex seriekoppla en av basarna med en annan 4ohms högtalare och få 8ohms genom det.
Tacksam för hjälp hur jag skulle kunna göra för att få det låta bättre.
June 28, 2001
vad du dillar om är Bryggkoppla
det gör du genom att ta ........ eh fan jag måste rita det för att visa.
om du har 2st högtalare på 8 ohm och kopplar dom i serie så blir dom självklart i 16 ohm, och paralellkopplat blir dom 4 ohm.
just nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter så jag ger upp.
May 7, 2001
Asså om du menar att du vill ta båda vänster A och vänster B till en vänster å lika för höger för att få två kanaler så kan du glöma det. Det är samma kanal i förstärkaren, bara två olka utgångar efter stärkaren. Därimot kan du göra om den till en enkanalig stärkare, men då måste du ju ha en likadan till för två kanaligt system...
lite flummigt skrivet men eftersom jag knappt fatta frågan så..
1 Guest(s)