April 5, 2003
Arny wrote: Vill du åka bil? Köp en Volvo.
Vill du åka skokartong? Köp en Ford Escort.
Vad är de med alla? När ska ni fatta att Volvo inte är en bil! De är en TRAKTOR!!
Vill du åka skönt - Köp en fransk bil, gärna Citroen.
Vill du ha en driftsäker bil - Köp tyskt!
Vill du bråka och ha problem - köp svenskt...
Och dessa påståenden gäller naturligtvis bilar i prisklassen 5000.
November 5, 2001
Darko wrote: [quote=Arny]Vill du åka bil? Köp en Volvo.
Vill du åka skokartong? Köp en Ford Escort.
Vad är de med alla? När ska ni fatta att Volvo inte är en bil! De är en TRAKTOR!!
Måste tyvärr påpeka att du har fel. Volvo är en stabil och driftsäker bil. Skulle bilen mot all förmodan gå sönder kan man göra mycket själv. Gillar man inte Volvo bör man överväga att Volvo skapar många arbeten i Sverige och det bör man stödja.
October 27, 2001
Arny wrote: [quote=Darko][quote=Arny]Vill du åka bil? Köp en Volvo.
Vill du åka skokartong? Köp en Ford Escort.
Vad är de med alla? När ska ni fatta att Volvo inte är en bil! De är en TRAKTOR!!
Måste tyvärr påpeka att du har fel. Volvo är en stabil och driftsäker bil. Skulle bilen mot all förmodan gå sönder kan man göra mycket själv. Gillar man inte Volvo bör man överväga att Volvo skapar många arbeten i Sverige och det bör man stödja.
Ja, volvo skapar ju många arbeten... i belgien och andra lågpris länder.
Hur stabil och driftsäker den än är så är det fortfarande bara traktor. De har börjat närma sig bil-marknaden de senaste åren dock.
May 17, 2002
PaiN wrote: [quote=Arny][quote=Darko][quote=Arny]Vill du åka bil? Köp en Volvo.
Vill du åka skokartong? Köp en Ford Escort.
Vad är de med alla? När ska ni fatta att Volvo inte är en bil! De är en TRAKTOR!!
Måste tyvärr påpeka att du har fel. Volvo är en stabil och driftsäker bil. Skulle bilen mot all förmodan gå sönder kan man göra mycket själv. Gillar man inte Volvo bör man överväga att Volvo skapar många arbeten i Sverige och det bör man stödja.
Ja, volvo skapar ju många arbeten... i belgien och andra lågpris länder.
Hur stabil och driftsäker den än är så är det fortfarande bara traktor. De har börjat närma sig bil-marknaden de senaste åren dock.
oj då.. du har nog missat lite där tror jag. Beligen är inget Låglöneland.
Köp Volvo och stöd oss panka volvoanställda.
October 27, 2001
Krqagyzzz wrote:
oj då.. du har nog missat lite där tror jag. Beligen är inget Låglöneland.
Köp Volvo och stöd oss panka volvoanställda.
Okay, inget låglöneland kanske, men lägre driftkostnader för företaget än i Sverige, därför flyttar de.
Du skrämmer ju bort kunder när du säger att du skulle få pengar om folk köper volvos.
November 5, 2001
PaiN wrote: [quote=Krqagyzzz] oj då.. du har nog missat lite där tror jag. Beligen är inget Låglöneland.
Köp Volvo och stöd oss panka volvoanställda.
Okay, inget låglöneland kanske, men lägre driftkostnader för företaget än i Sverige, därför flyttar de.
Du skrämmer ju bort kunder när du säger att du skulle få pengar om folk köper volvos.
Det enda som är billigt i Belgien är öl och sprit.
April 5, 2003
PaiN wrote: Hur stabil och driftsäker volvo än är så är det fortfarande bara en traktor. De har börjat närma sig bil-marknaden de senaste åren dock.
Efter de att Ford köpte upp dom...
Och Arny vill du ha en lektion i "lätt skruvad bil", så titta inte åt något nyare än en -75a. Efter de kommer bara mer och mer elektronik. Visst kan man göra väldigt mycket själv, men leka med Mcpherson ben gör man inte frivilligt. Volvo fungerar, jag aldrig sagt annat. Vad jag däremot har sagt är att de inte är nån rolig bil. Lider man av mindervärdes komplex kan väl en 740 funka eftersom baken inte har nått marktryck(ger taskig väghållning och gör de lätt att sladda/ställa upp), eller om man vill ha en skramlande, hucklande, gnällig och tung driven soppa älskare, då knallar 240in med B23a bra. Men skulle jag rekomendera nått framför 240/740 i skruvnings synpunkt och underhåll måste jag säga Ford. Dom har dom billigaste reservdelarna (hade iaf senast jag kolla 🙄 ) och är absolut inte mer svårskruvade än Volvo, snarare tvärtom. Och kom inte å säg att ford bara rostar för de är inte sant. Jag har sett volvos, som enligt dom flesta jag pratat med inte rostar alls nästan, som ramen bak har rostat bort helt på så att om man lastat för mycket i skuffen så skulle bakändan vikt sig ner till backen, och ett par utan sparklådor, skärmar, dörrkanter och naturligtvis reservhjuls baljor. Volvo funkar, men de finns XX antal bättre val att göra än volvo.
sorry för offtopic, men jag var bara tvungen att få de där ur mig. Kan iaf hålla mig lite till topic och upprepa att ingen volvo drar 0.5-0.6L/mil heller...
May 17, 2002
Darko wrote: [quote=PaiN]Hur stabil och driftsäker volvo än är så är det fortfarande bara en traktor. De har börjat närma sig bil-marknaden de senaste åren dock.
Efter de att Ford köpte upp dom...
Och Arny vill du ha en lektion i "lätt skruvad bil", så titta inte åt något nyare än en -75a. Efter de kommer bara mer och mer elektronik. Visst kan man göra väldigt mycket själv, men leka med Mcpherson ben gör man inte frivilligt. Volvo fungerar, jag aldrig sagt annat. Vad jag däremot har sagt är att de inte är nån rolig bil. Lider man av mindervärdes komplex kan väl en 740 funka eftersom baken inte har nått marktryck(ger taskig väghållning och gör de lätt att sladda/ställa upp), eller om man vill ha en skramlande, hucklande, gnällig och tung driven soppa älskare, då knallar 240in med B23a bra. Men skulle jag rekomendera nått framför 240/740 i skruvnings synpunkt och underhåll måste jag säga Ford. Dom har dom billigaste reservdelarna (hade iaf senast jag kolla 🙄 ) och är absolut inte mer svårskruvade än Volvo, snarare tvärtom. Och kom inte å säg att ford bara rostar för de är inte sant. Jag har sett volvos, som enligt dom flesta jag pratat med inte rostar alls nästan, som ramen bak har rostat bort helt på så att om man lastat för mycket i skuffen så skulle bakändan vikt sig ner till backen, och ett par utan sparklådor, skärmar, dörrkanter och naturligtvis reservhjuls baljor. Volvo funkar, men de finns XX antal bättre val att göra än volvo.
sorry för offtopic, men jag var bara tvungen att få de där ur mig. Kan iaf hålla mig lite till topic och upprepa att ingen volvo drar 0.5-0.6L/mil heller...
Arny är el-utbildad så det är nog inga större prob..
May 17, 2002
PaiN wrote: [quote=Krqagyzzz]
oj då.. du har nog missat lite där tror jag. Beligen är inget Låglöneland.
Köp Volvo och stöd oss panka volvoanställda.
Okay, inget låglöneland kanske, men lägre driftkostnader för företaget än i Sverige, därför flyttar de.
Du skrämmer ju bort kunder när du säger att du skulle få pengar om folk köper volvos.
flyttar och flyttar.. de har haft fabrik i Belgium i 30 år tror jag..
November 5, 2001
Darko wrote: [quote=PaiN]Hur stabil och driftsäker volvo än är så är det fortfarande bara en traktor. De har börjat närma sig bil-marknaden de senaste åren dock.
Efter de att Ford köpte upp dom...
Och Arny vill du ha en lektion i "lätt skruvad bil", så titta inte åt något nyare än en -75a. Efter de kommer bara mer och mer elektronik. Visst kan man göra väldigt mycket själv, men leka med Mcpherson ben gör man inte frivilligt. Volvo fungerar, jag aldrig sagt annat. Vad jag däremot har sagt är att de inte är nån rolig bil. Lider man av mindervärdes komplex kan väl en 740 funka eftersom baken inte har nått marktryck(ger taskig väghållning och gör de lätt att sladda/ställa upp), eller om man vill ha en skramlande, hucklande, gnällig och tung driven soppa älskare, då knallar 240in med B23a bra. Men skulle jag rekomendera nått framför 240/740 i skruvnings synpunkt och underhåll måste jag säga Ford. Dom har dom billigaste reservdelarna (hade iaf senast jag kolla 🙄 ) och är absolut inte mer svårskruvade än Volvo, snarare tvärtom. Och kom inte å säg att ford bara rostar för de är inte sant. Jag har sett volvos, som enligt dom flesta jag pratat med inte rostar alls nästan, som ramen bak har rostat bort helt på så att om man lastat för mycket i skuffen så skulle bakändan vikt sig ner till backen, och ett par utan sparklådor, skärmar, dörrkanter och naturligtvis reservhjuls baljor. Volvo funkar, men de finns XX antal bättre val att göra än volvo.
sorry för offtopic, men jag var bara tvungen att få de där ur mig. Kan iaf hålla mig lite till topic och upprepa att ingen volvo drar 0.5-0.6L/mil heller...
Som sagt: Vill du åka i en skokartong ska du definitvt köpa en gammal Ford. Helt klart bättre komfort i en Volvo i samma prisklass. Tycker man att bakändan släpper för mycket kan man på vintern lägga dit sandsäckar. Funkar alldeles utmärkt.
Håller dock med dig om att Volvo drar mycket bränsle. De äldre modellerna ligger väl runt 1.0/mil?
October 27, 2001
Krqagyzzz wrote:
flyttar och flyttar.. de har haft fabrik i Belgium i 30 år tror jag..
Tror gör man i kyrkan, här vet man.
De flyttar mer och mer verksamhet utomlands, hur djupt du än försvinner ner i din lilla guide kommer du inte ifrån det. Så argumentet att man ska köpa volvo för Sveriges skull är kanska söndersmulat.
November 5, 2001
PaiN wrote: [quote=Krqagyzzz] flyttar och flyttar.. de har haft fabrik i Belgium i 30 år tror jag..
Tror gör man i kyrkan, här vet man.
De flyttar mer och mer verksamhet utomlands, hur djupt du än försvinner ner i din lilla guide kommer du inte ifrån det. Så argumentet att man ska köpa volvo för Sveriges skull är kanska söndersmulat.
Fel. Tror gör man på guiden.
Man köper Volvo för att man vill ha en stabil och driftsäker bil. Volvos fabriker är bland de bästa och modernaste i världen. Bilarna har en mycket hög kvalitet och man har få returer från köparen.
October 27, 2001
Arny wrote:
Man köper Volvo för att man vill ha en stabil och driftsäker bil. Volvos fabriker är bland de bästa och modernaste i världen. Bilarna har en mycket hög kvalitet och man har få returer från köparen.
Titta på oss, vi har nya fabriker, köp vår produkt så vi inte går back.
Klart de inte har någon retur, de går rätt till tippen.
May 23, 2002
Volvo gör bra bilar, men trista och soppatörstiga. B23 dricker ju som 3 stora motorer 😉 Iofs är de rätt okej att trimma... Men det är Saab Turbos också...
Arny: Om du vill veta så har Skoda Europas modernaste fabriker/utvecklingsavdelningar. De utvecklar och bygger motorer till hela VAG koncernen numera...
Går ju mycket elaka rykten om Volvo och skatter också...
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Volvo gör bra bilar, men trista och soppatörstiga. Iofs är de rätt okej att trimma... Men det är Saab Turbos också...
Det menar du inte... våran numera sålda 960 med den raka 6:an drack fan nästan 2 liter milen. 😮
Angående trim har vi sett exempel på det ja.
Volvos äldre motorer går det att få phett med mos ur.
Hörde talas om någon som fått ut över 700 häst ur en B23:a. 😮
Kollade i Bilsports saab-special.. den där jeppen med 604 häst var ju lite tuff endå.
Men det är lite dumt med så mycket effekt i en framkraffsare.
Man får ju inte ner effekten i backen.
"110-120 km/h, trampar ur och man ser lakritsremmar i backspegeln." Säger sig själft.
2 Guest(s)