June 17, 2005
JA jag e sjuk igen!
mår piss vaknade 8 ringde jobbet, slocknade igen vaknade vid 12 klarade inte att gå upp(brukar inte hända mig). vaknade vid 14 insåg att jag MÅSTE gå upp och få mig något att äta, så efter jag suttit i 10 minuter på sängkanten och kämpat mot den bultande huvudvärken och febern så lyckas jag få till ett par ost mackor och kaffe.
o nu sitter jag här eftersom det var längesen(har jag någongång?) mått så här dåligt av en förkylning, börjar bli lite bättre nu men huvudvärken är bedövande och halsontet och allt slem och smärtan när man hostar tär verkligen på mig och sen att man har feber gör inte det hela bättre!
så jag undrar om det finns några bra grejjer att köpa på apoteket, blir tvungen att släpa mig dit, idag eller imorgon. vitaminer kanske kan vara nått, eller någon sån där förkylnings kur som fungerar?
nu går jag till sängen att tag o lider...
June 5, 2004
välkommen i klubben, fick samma sak i tisdags i skolan så nu sitter jag här hemma. Mitt har nästan gått över nu men ditt kanske är värre. En värktablett i form av ipren uträttade underverk för mig, febern försvann och jag kände att jag kunde andas igen (halsen kändes inte helt igentäppt längre)
Krya på dig
June 17, 2005
tack så mkt, kunde inte lägga mig i sängen så jag pälsade på mig och köpte nezeril och mucoangin som hjälper mot smärtan i halsen, ska nog lyckas gräva fram någon värktablett i någon låda här, sen är det bara vänta...
kanske hitta något spel så man tänker på annat. glömmer aldrig när jag satt o körde hl2 när jag hade 39 graders feber...
usch sugtabletten smakar verkligen satan!
August 11, 2005
Såna där brukar inte funka mig veterligen, 80 läkarstuderande i en klass och ingen vet nåt bra sätt att bli av med en förkylning, förslag finns, meninga effektiva.
Vitaminer som du skriver hjälper inte så mycket nu i efterhand. Du kan inte råda bot på prblemet, bara mildra symptomen (vila o dyl.)
January 2, 2004
Jag fick tips på ett recept för nått år sedan mot förkylning.
Jag var vrålförkyld och provade detta:
Du tar en kopp vatten och häller ner en matsked honung i.
Värm det i micron tills det blir varmt.
Pressa 6-8 vitlöksklyftor och häll i.
Rör om och drick upp alltihop.
Förkylningen var borta 2 dagar senare.
Nackdelar: Du luktar vitlök i 3 dagar efter 🙄
June 5, 2004
addeee wrote: jobbigt, j**la förkylning!
halsen känns iallafall bättre efter mucoangin bedövnings tabletterna. kanske ska man trösta sig med lite cola och chips och en god film?
haha precis det jag gjorde. Skickade iväg mor till affären för att köpa chips o dip och apelsinjuice. Sen bara lägga sig o kolla lite på vänner och liknande 🙂
August 11, 2005
kithiva wrote: Jag fick tips på ett recept för nått år sedan mot förkylning.
Jag var vrålförkyld och provade detta:Du tar en kopp vatten och häller ner en matsked honung i.
Förkylningen var borta 2 dagar senare.Nackdelar: Du luktar vitlök i 3 dagar efter 🙄
Hur många dagar brukar era förkylningar hålla i egentligen?!
två eller tre dagar för mig, innebär det att jag aär unik?
June 17, 2005
håller verkligen med dig Adam vilket underbart fint namn du har 🙂
min aptit är i botten även suget efter vätska men jag e svag för godsaker så en läsk och lite chips skulle sitta fint. sen kan man aldrig få för mkt av choklad. 🙂
tagit en ipren 400mg nu och det känns väldigt bra, huvudvärken är så gott som över. har alltid kör alvedon men det har aldrig riktigt fungerat för mig så av en slump kom jag över ipren o de fungerar alltid, kanske är jag inte en paracetamol person och mer åt vad-det-nu-som-ipren-innehåller-heter person.
October 10, 2004
csm101 wrote: [quote=kithiva]Jag fick tips på ett recept för nått år sedan mot förkylning.
Jag var vrålförkyld och provade detta:Du tar en kopp vatten och häller ner en matsked honung i.
Förkylningen var borta 2 dagar senare.Nackdelar: Du luktar vitlök i 3 dagar efter 🙄
Förkylningssymtomen tar ca. 2-3 dagar. Börjar smått med lite ont i halsen. Efter de 2-3 dagarna så är man redigt förkyld, går inte sova, täpt näsa, halsont, slem, hosta. Det tar väl än 3-4 dagar innan det är borta. Sen finns det tråkigaste kvar, halv-förkylningen. Dvs. man är inte sjuk, men man är lite svag, trött hosta ibland. Det går över på ca 7 dagar. Så sammanlagt tar det cirkus 2 veckor för mig att bli av med förkylning.
August 11, 2005
yazaka wrote: [quote=csm101][quote=kithiva]Jag fick tips på ett recept för nått år sedan mot förkylning.
Förkylningssymtomen tar ca. 2-3 dagar. Börjar smått med lite ont i halsen. Efter de 2-3 dagarna så är man redigt förkyld, går inte sova, täpt näsa, halsont, slem, hosta. Det tar väl än 3-4 dagar innan det är borta. Sen finns det tråkigaste kvar, halv-förkylningen. Dvs. man är inte sjuk, men man är lite svag, trött hosta ibland. Det går över på ca 7 dagar. Så sammanlagt tar det cirkus 2 veckor för mig att bli av med förkylning.
Fast jag räknar ju inte de första, milda, dagarna som förkylningen iom att den inte brutit ut till fullo...
October 10, 2004
csm101 wrote: [quote=yazaka][quote=csm101][quote=kithiva]Jag fick tips på ett recept för nått år sedan mot förkylning.
Fast jag räknar ju inte de första, milda, dagarna som förkylningen iom att den inte brutit ut till fullo...
mjo egentligen inte 🙂 inte dagarna efter heller. Men om man har hela förhändelseförloppet dock.
June 17, 2005
Jerry wrote: Vad hindrar det dig från att göra? Det kanske håller dig hemma, men väl hemma finns det mycket kul att syssla med.
gå ut o spela fotboll, gå till jobbet,"leka" med tjejen...tja man går miste om en del. men jag kan ju som sagt leka med datorn lite nu.
aj vad jag fått ont i ryggen...
2 Guest(s)