December 22, 2003
Hejsan
Jag är ganska blyg av mig och ska praoa imorgon :cy:
Nån som har typ lite "erfarenhet"?
Hur ska man bete sig? Vad kan man göra? Vad kan man fråga och så vidare
Jag ska praoa på Koneo i motala och går i 8:an, är 14 år
Egentligen får jag inte praoa där eftersom bara gymnasieelever får det men jag känner en person som jobbar där.
Men han är inte min handledare.
Tack på förhand / Kim :bok:
December 31, 2001
xe0z wrote: Hejsan
Jag är ganska blyg av mig och ska praoa imorgon :cy:Nån som har typ lite "erfarenhet"?
Hur ska man bete sig? Vad kan man göra? Vad kan man fråga och så vidare
Jag ska praoa på Koneo i motala och går i 8:an, är 14 år
Egentligen får jag inte praoa där eftersom bara gymnasieelever får det men jag känner en person som jobbar där.
Men han är inte min handledare.
Tack på förhand / Kim :bok:
du behöver inte göra ett skit om du inte vill ha jobb/ sommarjobb där efter 🙂
September 8, 2003
August 7, 2003
Nä, men åh, du behöver inte göra nånting 🙂 De är ju vuxna människor och även om du är blyg så löser det sig nog. Bättre en blyg/tillbakadragen kille än nån som tror han är tuff och/eller går alla på nerverna 🙂 Låt dem snacka typ och gör vad de vill mer eller mindre bra... det är nog det som de flesta praosar brukar göra, tror inte de har några stora krav på dig att du ska ta över hela verksamheten 😉
December 17, 2002
Hehe alltid fullt hus här i allmänt 😀
Nä det bästa du kan göra är o säga hej jag heter x o skaka hand samtidigt. Ha en skärpt ton, bra självförtroende och uppför dig exemplariskt så går det bra. Sen ska du bara jobba så hårt du kan också.
Och glöm inte att att blanda ordentligt med såpa i vattnet till rengöringsvagnen du ska köra runt med. Alla kommer trilla och dem kommer skicka hem dig fortare än du kom in där 😀
March 20, 2003
Hetsa inte upp dig, tänk inte på att du kan göra bort dig, tänk inte på att det är totalt avgörande för hur ditt framtida arbetsliv....eller hela livet för den delen kommer att bli.
Arbetsgivare kan lukta till sig rädsla och inkompetens bättre än en strävhårig blodhund så du bör ta ngra djupa andetag och inte tänka på att alla kommer titta extra mkt på dig.
Att ta raster är inte att tänka på, sådant går rätt in på protokollet och kommer granskas av staten. Om du är jävligt nödig kan du möjligtvis pissa i en påse för att snabbt slänga i en nära belägen papperskorg. Nummer 2 skall du göra innan eller efter jobbet.
Svara alltid tilltal med "Ja, chefen" klart och tydligt så att det inte råder ngra tveksamheter om att du kan klara uppgiften på utsatt tid. Dröm inte ens om att säga "Hur sa du nu att jag skulle göra här?" eller "Jag förstod inte det där sista"
Lycka till, och tänk på att din chef är din Gud.
October 13, 2003
Oj oj oj, här var det en del mer eller mindre seriösa svar!
Som några redan har sagt, TA DET LUGNT! Kom i tid, var artig och trevlig. Titta på personen du pratar med och inte ner i golvet, men stirra inte. Gör dina uppgifter så gott du kan och när du är klar så fråga om det finns något mer du kan stå till tjänst med. Gå inte runt och tänk "fan vad jag har tråkigt" utan försök tänka "hmmm, vad kan jag lära mig här då?"
Lycka till grabben!
1 Guest(s)