January 28, 2003
som andra sagt:
1. Kom i tid!! det är fan det viktigaste, annars kommer dom ha dömt dig innan du har hunnit dit...
2. Skaka hand, fast handslag, och säg ditt namn.
3. Var trevlig, tappa inte humöret för att du får tråkiga arbetsuppgifter, då många gärna vill "testa" dig första dagen/dagarna
4. Visa intresse för det du gör, typ inte "men ÅHHH" när du får en arbetsuppgift, utan "Javisst, vad ska ajg göra sen efter det?"
sen finns det fler saker, men liksom dessa går allt under sunt förnuft...
September 13, 2002
MrWeizel wrote: som andra sagt:
1. Kom i tid!! det är fan det viktigaste, annars kommer dom ha dömt dig innan du har hunnit dit...
3. Var trevlig, tappa inte humöret för att du får tråkiga arbetsuppgifter, då många gärna vill "testa" dig första dagen/dagarna
4. Visa intresse för det du gör, typ inte "men ÅHHH" när du får en arbetsuppgift, utan "Javisst, vad ska ajg göra sen efter det?"sen finns det fler saker, men liksom dessa går allt under sunt förnuft...
kan inte annat än hålla med..
andra dagen när man vet lite var man har folket, så kan man börja med fula skämt etc
January 17, 2002
xe0z wrote: Hejsan
Jag är ganska blyg av mig och ska praoa imorgon :cy:Nån som har typ lite "erfarenhet"?
Hur ska man bete sig? Vad kan man göra? Vad kan man fråga och så vidare
Jag ska praoa på Koneo i motala och går i 8:an, är 14 år
Egentligen får jag inte praoa där eftersom bara gymnasieelever får det men jag känner en person som jobbar där.
Men han är inte min handledare.
Tack på förhand / Kim :bok:
Klampa in och säg "Eyyy, finns det några snygga bruuudar här va?".
March 10, 2002
MrWeizel wrote: som andra sagt:
4. Visa intresse för det du gör, typ inte "men ÅHHH" när du får en arbetsuppgift, utan "Javisst, vad ska ajg göra sen efter det?"sen finns det fler saker, men liksom dessa går allt under sunt förnuft...
Precis tvärtemot vad jag gör. 😀
January 28, 2003
Dehman wrote: [quote=MrWeizel]som andra sagt:
Precis tvärtemot vad jag gör. 😀
jo, och sen så hade du ju inte heller någon prao detta året 😉
1 Guest(s)