Hjälp mig langa|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp mig langa
Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
sp_UserOfflineSmall Offline
448671
November 2, 2003 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Det var värst vad alla blev aggressiva och "vuxna" helt plötsligt. Bara för att ni kanske är äldre än personen ifråga så behöver ni ju inte skriva: "Bla bla ta av föräldrarna, väx upp för tusan" osv. Förmodligen har ni nog kanske själva också gjort det nån gång under ert liv.

Och vart har han förresten skrivit att han skulle dricka OCH köra bil? Han skrev ju att det skulle bli ett problem om han skulle köra, och det problemet uppstår ju OM han skulle få för sig att dricka då det INTE är så jättebra att köra bilen hem sen igen.

:bok:

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
448733
November 2, 2003 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

Har du åldern inne för att köpa sprit: Flytta hemifrån! Annars brukar det funka att fråga. Särskilt om du har åldern inne.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
448767
November 2, 2003 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta men endel här verkar vara så jävla dumma så det är inte sant!
Tycker ni är så jävla idiotiska, ta reda på fakta innan ni anklagar mig för en jävla massa skit!

Jiggly verkar ju bara vara den som tänker här ju. Tack!

Jag körde dit utan att ha druckit en enda droppe och sen så fick jag skjuss hem så tack för att ni anklagade mig för att vara så jävla dum att jag kör bil och dricker samtidigt....verkligen smart av er!

Ps. Vilka är det som ska växa upp egentligen?

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
448775
November 2, 2003 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Ursäkta men endel här verkar vara så j**la dumma så det är inte sant!
Tycker ni är så j**la idiotiska, ta reda på fakta innan ni anklagar mig för en j**la massa skit!

Jag körde dit utan att ha druckit en enda droppe och sen så fick jag skjuss hem så tack för att ni anklagade mig för att vara så j**la dum att jag kör bil och dricker samtidigt....verkligen smart av er!

Du kanske inte är rätt person att ställa frågan om vilka som ska växa upp.
Är man tvungen att stjäla från sina egna föräldrars spritförråd för att få lite alkohol i sig är man inte så mogen, alt. en desperat och utstött människa som agerar under grupptryck.

x-per
Member
Medlem
448780
November 2, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=x-per]Ursäkta men endel här verkar vara så j**la dumma så det är inte sant!
Tycker ni är så j**la idiotiska, ta reda på fakta innan ni anklagar mig för en j**la massa skit!

Jag körde dit utan att ha druckit en enda droppe och sen så fick jag skjuss hem så tack för att ni anklagade mig för att vara så j**la dum att jag kör bil och dricker samtidigt....verkligen smart av er!

Du kanske inte är rätt person att ställa frågan om vilka som ska växa upp.
Är man tvungen att stjäla från sina egna föräldrars spritförråd för att få lite alkohol i sig är man inte så mogen, alt. en desperat och utstött människa som agerar under grupptryck.

Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀
Bra att du känner mig så väl så att du kan säga en sådan kommentar 😀

PaiN
Member
Medlem
448786
November 2, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote:
Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀

Vad ska du med sprit till om du inte dricker då?
Ge till dina kompisar i gruppen? (Grupptryck)
Eftersom jag inte har fått chansen att träffa dig öga mot öga får jag dra slutsatser från vad du skriver och hur du skriver det. 🙂

x-per
Member
Medlem
448790
November 2, 2003 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=x-per] Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀

Eftersom jag inte har fått chansen att träffa dig öga mot öga får jag dra slutsatser från vad du skriver och hur du skriver det. 🙂

Eh spelar det någon roll?
Vad har du med det att göra?
Så du menar att i grunden ska det bara finnas en enda person på denna planeten som får dricka`? Och alla andra som dricker gör det pga grupptryck!
Och det ska bara finnas en enda person som kör bil och alla andra som kör bil gör det pga grupptrycket!
Alla som går gör det pga grupptrycket!
Alla som pissar i en toalett gör det pga grupptrycket?
Alla som har sex gör det pga grupptrycket!
Aja nu borde du fatta hur kass din kommentar va!

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
448792
November 2, 2003 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar faktiskt ta av mina föräldrar när det helt plötsligt har blivit en akut-fest, men jag får ju också göra det.

Är det så jäkla farligt att göra det? Är man helt dum i huvudet uppenbarligen och 12 år gammal? Verkar onekligen så på det som vissa skriver..

Är man t.ex 18 år och inte har kunnat skaffa på annat sätt så är ju kanske det sista utvägen.

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
448794
November 2, 2003 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=PaiN][quote=x-per] Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀

Så du menar att i grunden ska det bara finnas en enda person på denna planeten som får dricka`? Och alla andra som dricker gör det pga grupptryck!
Och det ska bara finnas en enda person som kör bil och alla andra som kör bil gör det pga grupptrycket!

när man läser vad du har skrivit så låter det som att du sak ge sprit till kompisar som frågat om du kan fixa.. och det är faktiskt ett slags grupptryck.. jag tror nog det är de som han menar.. lr nåt. !

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
448796
November 2, 2003 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag brukar faktiskt ta av mina föräldrar när det helt plötsligt har blivit en akut-fest, men jag får ju också göra det.

Är det så jäkla farligt att göra det? Är man helt dum i huvudet uppenbarligen och 12 år gammal? Verkar onekligen så på det som vissa skriver..

Är man t.ex 18 år och inte har kunnat skaffa på annat sätt så är ju kanske det sista utvägen.

ja men du kan man ju fråga föräldrarna istället för o komma på ett sätt o sno spriten.. lr?

x-per
Member
Medlem
448797
November 2, 2003 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag brukar faktiskt ta av mina föräldrar när det helt plötsligt har blivit en akut-fest, men jag får ju också göra det.

Precis!
Jag tycker att dom andra i denna tråden kan acceptera att alla peroner tänker olika och tycker olika så då ska man inte anklaga andra personer pga att dom har en annan "livsstil"!

x-per
Member
Medlem
448800
November 2, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L wrote: [quote=x-per][quote=PaiN][quote=x-per] Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀

när man läser vad du har skrivit så låter det som att du sak ge sprit till kompisar som frågat om du kan fixa.. och det är faktiskt ett slags grupptryck.. jag tror nog det är de som han menar.. lr nåt. !

Allvarligt tänk lite längre kanske?
Bara för att ni har en sån syn på just alkohol så anklagar ni mig för grupptryck!
Hade jag fixat 1 kg godis till dom hade ni då sagt att det var grupptryck....skylle inte tro det!

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
448801
November 2, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L wrote: [quote=Jiggly]Jag brukar faktiskt ta av mina föräldrar när det helt plötsligt har blivit en akut-fest, men jag får ju också göra det.

ja men du kan man ju fråga föräldrarna istället för o komma på ett sätt o sno spriten.. lr?

Klart man kan, men tänk om de inte vill ge ut sprit då? Vad gör man då?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
448804
November 2, 2003 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

En hembränningsappart skulle i detta fall ha löst ditt problem, tar dock lite tid men vem har inte druckit bult någongång 🙂

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
448806
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Jiggly]Jag brukar faktiskt ta av mina föräldrar när det helt plötsligt har blivit en akut-fest, men jag får ju också göra det.

Klart man kan, men tänk om de inte vill ge ut sprit då? Vad gör man då?

ger upp antagligen.. bara o respektera vad föräldrarna säger i så fall.. man borde ha kommit upp i den åldern att man gör det.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
448807
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: En hembränningsappart skulle i detta fall ha löst ditt problem, tar dock lite tid men vem har inte druckit bult någongång 🙂

Word. Men det är lite.. mer komplicerat. :eye:

x-per
Member
Medlem
448809
November 2, 2003 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L kommentera det jag sa innan så får vi se!

PaiN
Member
Medlem
448811
November 2, 2003 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote:

En dag upphör ditt förnekande och då kommer du inse att tråden du skapade var helt värdelös. Men forsätt du att "skaffa" sprit och sedan inte dricka den.

Jag glömde visst att fjortisar har svårt att handskas med ordet grupptryck, förlåt, det ska inte hända igen.

Du sa något om att det skulle bli problem med bilkörandet; när du säger "skaffa alkohol" följt av "problem+bil" så kan du inte förvänta dig något annat än vad du fått här i tråden.

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
448813
November 2, 2003 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Allvarligt tänk lite längre kanske?
Bara för att ni har en sån syn på just alkohol så anklagar ni mig för grupptryck!
Hade jag fixat 1 kg godis till dom hade ni då sagt att det var grupptryck....skylle inte tro det!

allvarligt talat.. anklagade jag dig för något?
du vill inte ens veta vad jag har för syn på alkohol..! jag försökte bara få dig att förstås varför han skrev så!. med tanke på hur du hade skrivit så såg det ut som att det var så.. ingen mer.. ingen som säger att det är så!.. ok? förlåt om du missförstod..

PaiN
Member
Medlem
448815
November 2, 2003 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: BubbleAng3L kommentera det jag sa innan så får vi se!

Försöker du nå din totala botten pojk?
Du menar alltå att godis har samma inverkan på folk som alkohol?

För övrigt:
BubbleAng3L, jag menade något sånt ja. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 417
Currently Browsing this Page:
6 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL