Hjälp mig langa|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp mig langa
x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
sp_UserOfflineSmall Offline
448852
November 2, 2003 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=x-per]Haha grupptryck......är det därför jag inte snusar, jag röker inte och jag dricker inte så haha grupptryck 😀
Bra att du känner mig så väl så att du kan säga en sådan kommentar 😀

Just det jag sa inte att jag inte dricker....jag sa "dricker inte så" alltså dricker inte för att bli full utan jag dricker för att det är gott och jag har aldrig varit full! Eftersom törsten är släkt efter en XIDER

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
448857
November 2, 2003 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

x-per, det var ju extremt moget sagt. Då kanske vi kan sluta diskutera?

Du dricker bakom ryggen på dina föräldrar, det räcker inte med att du tänkte lura dina föräldrar och bryta ett vad, du tänkte dessutom ta deras sprit. Lågt.

x-per
Member
Medlem
448859
November 2, 2003 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

Du dricker bakom ryggen på dina föräldrar, det räcker inte med att du tänkte lura dina föräldrar och bryta ett vad, du tänkte dessutom ta deras sprit. Lågt.

Ok mina föräldrar vet att jag dricker XIDER och sånt och WOW vad mycket % det är i det verkligen....jag dricket inget som är över 10 %
Förresten hur mycket promille tror du att jag fick när bränslepumpen inte funkade och jag var tvungen att tanka planet? Fick i mig hur lite metanol som hellst när jag sög så att det blev vaakum och ändå blev det runt 2 promille!

Ps. Jag tycker att alla som säger "I helgen ska jag supa som fan" är så jädra töntiga....det Pain måste du la hålla med om att det är fjortis beteènde?

PaiN
Member
Medlem
448861
November 2, 2003 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=PaiN]Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

Ok mina föräldrar vet att jag dricker XIDER och sånt och WOW vad mycket % det är i det verkligen....jag dricket inget som är över 10 %
Förresten hur mycket promille tror du att jag fick när bränslepumpen inte funkade och jag var tvungen att tanka planet? Fick i mig hur lite metanol som hellst när jag sög så att det blev vaakum och ändå blev det runt 2 promille!

Flygplan? Vad? Det verkar som om du har druckit lite för mycket "Xider".

Edit: Ja, de som skryter om sitt supande är riktiga fjortisar.

x-per
Member
Medlem
448863
November 2, 2003 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=x-per][quote=PaiN]Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

Du vet man tankar flygplan med metanol...visste du inte det....om inte jag minns fel så har la du en Kyosho mp X

PaiN
Member
Medlem
448864
November 2, 2003 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=PaiN][quote=x-per][quote=PaiN]Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

Du vet man tankar flygplan med metanol...visste du inte det....om inte jag minns fel så har la du en Kyosho mp X

Jo tack, jag vet att man kan tanka modellflygplan med en blandning som huvudsakligen består av metanol, men det kändes lite off topic 😛
Jag har en 1:8 buggy som är snarlik Kyoshos mp modeller, ja.

Hur mättes din promille då? Om det var utandningsluften är det inte så svårt att förså, men om det var i blodet var det ju lite creepy. 🙂

x-per
Member
Medlem
448867
November 2, 2003 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=x-per][quote=PaiN][quote=x-per][quote=PaiN]Jiggly läs vad Marcan har skrivit.

Jo tack, jag vet att man kan tanka modellflygplan med en blandning som huvudsakligen består av metanol, men det kändes lite of topic 😛
Jag har en 1:8 buggy som är snarlik Kyoshos mp modeller, ja.

Hur mättes din promille då? Om det var utandningsluften är det inte så svårt att förså, men om det var i blodet var det ju lite creepy. 🙂

Det var ontopic.....jag syftar på att vissa tycker att det är tabu att man dricker i sig det....men det är helt accepterbart att jag fick i mig det på det sättet! Japp det var i uttandingsluften...polisen har inte med sig blodtester utan då får man hänga med till sjukhuset!

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
448874
November 2, 2003 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

de e väl klart det är.. olyckshändelse eller medveten handling...

om du dricker en lättöl å tar alkotest i utandningsluften direkt efter så kommer du ha hyffsat hög promille då med..

btw; snygg räddning med det att du "inte dricker så" 😛

man tolkar det som "Jag dricker inte, så haha"

x-per
Member
Medlem
448876
November 2, 2003 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: de e väl klart det är.. olyckshändelse eller medveten handling...

om du dricker en lättöl å tar alkotest i utandningsluften direkt efter så kommer du ha hyffsat hög promille då med..

btw; snygg räddning med det att du "inte dricker så" 😛

man tolkar det som "Jag dricker inte, så haha"

Haha tack!
Ja det är klart men det var ungefär 30 minuter efter men det värdet var nog rätt falskt 😀

PaiN
Member
Medlem
448882
November 2, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote:
Det var ontopic.....jag syftar på att vissa tycker att det är tabu att man dricker i sig det....men det är helt accepterbart att jag fick i mig det på det sättet! Japp det var i uttandingsluften...polisen har inte med sig blodtester utan då får man hänga med till sjukhuset!

Det är ingen som har påstått att det är någon sorts tabu på att dricka sprit. När du skriver att föräldrarna inte skulle få veta om att du tar sprit, så är det du som sätter tabu-stämpel på sprit. Sen om det var p.g.a. ett vad eller att du inte tänkte dricka upp det själv kvittar.

Du dricker alkohol. Dina föräldrar vet om det. Klart som f*n att de slår vad om att du inte ska dricka alkohol då. 🙂 De har ju inget att förlora.
Alkohol som alkohol, om det är hög eller låg procent är en annan variabel du blandade in, men det blir inte mindre en alkoholhaltigdryck för det.

Sen om du sniffar rc-modell-bränsle ibland har jag inte med att göra, det hör inte hit.
Vi snackade om alkoholhaltiga drycker. Man vet oftast vad de innehåller och man väljer själv om man vill dricka det.

x-per
Member
Medlem
448885
November 2, 2003 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=x-per] Det var ontopic.....jag syftar på att vissa tycker att det är tabu att man dricker i sig det....men det är helt accepterbart att jag fick i mig det på det sättet! Japp det var i uttandingsluften...polisen har inte med sig blodtester utan då får man hänga med till sjukhuset!

Det är ingen som har påstått att det är någon sorts tabu på att dricka sprit. När du skriver att föräldrarna inte skulle få veta om att du tar sprit, så är det du som sätter tabu-stämpel på sprit. Sen om det var p.g.a. ett vad eller att du inte tänkte dricka upp det själv kvittar.

Du dricker alkohol. Dina föräldrar vet om det. Klart som f*n att de slår vad om att du inte ska dricka alkohol då. 🙂 De har ju inget att förlora.
Alkohol som alkohol, om det är hög eller låg procent är en annan variabel du blandade in, men det blir inte mindre en alkoholhaltigdryck för det.

Sen om du sniffar rc-modell-bränsle ibland har jag inte med att göra, det hör inte hit.
Vi snackade om alkoholhaltiga drycker. Man vet oftast vad de innehåller och man väljer själv om man vill dricka det.

Oj nu blev det lite missförstånd!
Ska jag åka till u-hamn så att vi kan snacka istället för här?
Anledningen till att jag drog in rc-bränslet är att aja min föräldrar bara aja hmm min son fick i sig 2 promille men det är lugnt men skulle jag komma hem med 2 promille i kroppen så skulle dom nog inte vara så glada!
Ska tilläggas att det var olja i bränslet också som band metanolen annars hade det nog blivit rätt mycket värre....fy fasen vad jag hatar alkohol egentligen! Tar bara död på massa människor

PaiN
Member
Medlem
448907
November 2, 2003 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Oj nu blev det lite missförstånd!
Ska jag åka till u-hamn så att vi kan snacka istället för här?
Anledningen till att jag drog in rc-bränslet är att aja min föräldrar bara aja hmm min son fick i sig 2 promille men det är lugnt men skulle jag komma hem med 2 promille i kroppen så skulle dom nog inte vara så glada!
Ska tilläggas att det var olja i bränslet också som band metanolen annars hade det nog blivit rätt mycket värre....fy fasen vad jag hatar alkohol egentligen! Tar bara död på massa människor

Du är så välkommen om du känner ett behov av att besöka vår vackra lilla stad. 🙂

Klart att dina föräldrar hellre ser att du råkat få i dig det av ett "misstag" än att du suttit och pimplat sprit på en parkbänk.

Själv dricker jag inte p.g.a. medecinska skäl. Jag kan dock förstå att vissa vill fly från verkligheten ibland, men att begå brott eller svika familj och vänner för att få sin sprit skulle jag inte göra. (Med det har jag inte sagt att du gör det x-per, det har du så fint förklarat att du inte är en sån typ)

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
449055
November 3, 2003 - 3:12 am
sp_Permalink sp_Print

Just tell your parents that you dont drink and drive tell them you drink and then drive and it will all be fine 😛 laugh 😛 laugh

nej gör inte det kör inte onykter vad du änn gör ffs

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
449279
November 3, 2003 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: Just tell your parents that you dont drink and drive tell them you drink and then drive and it will all be fine 😛 laugh 😛 laugh

Skriv inte inlägg onykter...? 😕

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
449527
November 3, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

men om de va 15 min kvar till festen skulle börja... varför satt du på nh? 😀

och om du går på fester... varför är du då på nh och "geekar" dig? laugh

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
449732
November 4, 2003 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Blekingen wrote: [quote=Metz]Just tell your parents that you dont drink and drive tell them you drink and then drive and it will all be fine 😛 laugh 😛 laugh

hört talats om ironi ?? 😕

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
449735
November 4, 2003 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Blekingen][quote=Metz]Just tell your parents that you dont drink and drive tell them you drink and then drive and it will all be fine 😛 laugh 😛 laugh

hört talats om ironi ?? 😕

Ja herregud :bgrin:

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
449923
November 4, 2003 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara undrar varför allt gnäll på författaren dök upp?
Va e det som e så knasigt med å nalla av föräldrarna? Jag brukar nalla ur farsans läkarsprit som han har stående i en 15-liters dunk i garaget.
E man ute efter å supa sig själv och ens vänner odrägliga så e den ett givet val..:) Annars är det väl bara att sno lite ur varje flaska...se till att ordentligt med pet-flaskor så du inte blandat whiskey, gin, rom och vodka i en enda stor omysig häxblandning...:) Cykla hem efter kalaset brukar gå bra....hehe

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
449958
November 4, 2003 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: Bara undrar varför allt gnäll på författaren dök upp?
Va e det som e så knasigt med å nalla av föräldrarna? Jag brukar nalla ur farsans läkarsprit som han har stående i en 15-liters dunk i garaget.
E man ute efter å supa sig själv och ens vänner odrägliga så e den ett givet val..:) Annars är det väl bara att sno lite ur varje flaska...se till att ordentligt med pet-flaskor så du inte blandat whiskey, gin, rom och vodka i en enda stor omysig häxblandning...:) Cykla hem efter kalaset brukar gå bra....hehe

Va äre läkarsprit brukar vara 94%+ va?

Va blandar du ut de me?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
449971
November 4, 2003 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: Bara undrar varför allt gnäll på författaren dök upp?

Läkarsprit e väl kanske inte så smart att sitta och dricka...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL