October 11, 2002
Ja, som topicen lyder så vill jag ha lite professionell hjälp att ljuga ihop en liten historia.
Det är nämligen såhär att jag är väldigt hemmabiointresserad, och framförallt av formatet DTS, som är ett ljudsystem inom hemmabio-genren, samma som Dolby Digital. Iallafall, varje år så skickar DTS ut en "sampler" med ett visst antal olika "demonstrationsljudspår" för att dema DTS-ljudet helt enkelt. I år har de släppt ut sampler #7, och den vill jag väääldigt gärna ha då den har fått lysande recensioner.
Slängde iväg ett mail till de på DTS-Tech och frågade vart man kunde köpa den eller om de kanske tillochmed kunde skicka en gratis till mig. Då fick jag svaret att den är inte till för försäljning utan att den skickas ut till företag bla bla bla. Då skrev jag lite snabbt att jag jobbade på ett svenskt elektronikföretag som ska satsa på en ny hemmabio-"hörna" och vi behöver den skivan för att demonstrera lite. Då skrev de att jag skulle berätta mer om detta "företaget". Vad ska jag skriva? :bok:
October 11, 2002
Laglorden wrote: Eftersom de frågar om vad det är för ett företag så misstänker de säkert att du bara hittar på och ger dig chansen att gräva ned dig djupare i lögnerna.
Avstå helst från det *tycka*
Dessutom är det fult att ljuga, har din mamma inte lärt dig det?
Jo, men vill man ha en grej riktigt mycket, då är det ok. :eye:
October 4, 2002
Annars kan du ju prova här:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA.....tegory=617
Du har 14 timmar på dig 😀
Hoppas det var rätt...
Varsågod :eye:
October 11, 2002
Tobiaz wrote: Annars kan du ju prova här:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA.....tegory=617
Du har 14 timmar på dig 😀
Hoppas det var rätt...
Varsågod :eye:
Har sett det också, fast jag gillar inte riktigt Ebay. Bättre om man kan få det gratis
December 25, 2000
Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.
Så jag skulle tro att du har låst in dig ganska ordentligt, betvivlar att dom kommer skicka demon åt dig innan dom vet att du är ett riktigt företag som dom kan göra riktiga affärer med.
Men det här är bara vad jag tror, eftersom jag knappt vet vad DTS är så kan jag ha helt fel också.
October 11, 2002
ViU wrote: Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.
Så jag skulle tro att du har låst in dig ganska ordentligt, betvivlar att dom kommer skicka demon åt dig innan dom vet att du är ett riktigt företag som dom kan göra riktiga affärer med.
Men det här är bara vad jag tror, eftersom jag knappt vet vad DTS är så kan jag ha helt fel också.
Förmodligen är det så som du vist säger. Lägger ner det här, får gärna låsa tråden eller vad ni nu vill göra, bara låta den dö bort. :blink:
October 11, 2002
Hauk wrote: Säg att du jobbar på Hi-Fi butiken där och där och ge dom din hemma adress. klart
Hitta på org. nummer mm bara 🙂
Postbox är ju bra att ha.
ring, det låter trovärdigt 😉
försäljare är dumma, det går att lura till sig allehanda roliga ting 🙂
Hm jo, men tänk om de vill ha numret till chefen eller nåt? Eller vad som helst.. hmm :bok:
September 12, 2001
Jiggly wrote: [quote=ViU]Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.
Förmodligen är det så som du vist säger. Lägger ner det här, får gärna låsa tråden eller vad ni nu vill göra, bara låta den dö bort. :blink:
Visst.
Jag låter den dö den långsamma tråddöden med ett vackert hänglås på trådskaparens begäran.
2 Guest(s)