Hjälp mig med att ljuga lite|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp mig med att ljuga lite
Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 20, 2003 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, som topicen lyder så vill jag ha lite professionell hjälp att ljuga ihop en liten historia.

Det är nämligen såhär att jag är väldigt hemmabiointresserad, och framförallt av formatet DTS, som är ett ljudsystem inom hemmabio-genren, samma som Dolby Digital. Iallafall, varje år så skickar DTS ut en "sampler" med ett visst antal olika "demonstrationsljudspår" för att dema DTS-ljudet helt enkelt. I år har de släppt ut sampler #7, och den vill jag väääldigt gärna ha då den har fått lysande recensioner.

Slängde iväg ett mail till de på DTS-Tech och frågade vart man kunde köpa den eller om de kanske tillochmed kunde skicka en gratis till mig. Då fick jag svaret att den är inte till för försäljning utan att den skickas ut till företag bla bla bla. Då skrev jag lite snabbt att jag jobbade på ett svenskt elektronikföretag som ska satsa på en ny hemmabio-"hörna" och vi behöver den skivan för att demonstrera lite. Då skrev de att jag skulle berätta mer om detta "företaget". Vad ska jag skriva? wink :bok:

Matts
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
440184
October 20, 2003 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Backa ihop en snabb hemsida till företaget bara, få det att se trovärdig ut och proffsit ut.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
440209
October 20, 2003 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Matts wrote: Backa ihop en snabb hemsida till företaget bara, få det att se trovärdig ut och proffsit ut.

Eller så gör jag inte det, säger att vi inte har en hemsida helt enkelt.

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
440214
October 20, 2003 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom de frågar om vad det är för ett företag så misstänker de säkert att du bara hittar på och ger dig chansen att gräva ned dig djupare i lögnerna.

Avstå helst från det *tycka*

Dessutom är det fult att ljuga, har din mamma inte lärt dig det?

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
440220
October 20, 2003 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Eftersom de frågar om vad det är för ett företag så misstänker de säkert att du bara hittar på och ger dig chansen att gräva ned dig djupare i lögnerna.

Avstå helst från det *tycka*

Dessutom är det fult att ljuga, har din mamma inte lärt dig det?

Jo, men vill man ha en grej riktigt mycket, då är det ok. :eye:

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
440226
October 20, 2003 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars kan du ju prova här:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA.....tegory=617

Du har 14 timmar på dig 😀

Hoppas det var rätt...

Varsågod :eye:

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
440228
October 20, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobiaz wrote: Annars kan du ju prova här:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA.....tegory=617

Du har 14 timmar på dig 😀

Hoppas det var rätt...

Varsågod :eye:

Har sett det också, fast jag gillar inte riktigt Ebay. Bättre om man kan få det gratis wink

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
440710
October 20, 2003 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.

Så jag skulle tro att du har låst in dig ganska ordentligt, betvivlar att dom kommer skicka demon åt dig innan dom vet att du är ett riktigt företag som dom kan göra riktiga affärer med.

Men det här är bara vad jag tror, eftersom jag knappt vet vad DTS är så kan jag ha helt fel också.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
440733
October 20, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.

Så jag skulle tro att du har låst in dig ganska ordentligt, betvivlar att dom kommer skicka demon åt dig innan dom vet att du är ett riktigt företag som dom kan göra riktiga affärer med.

Men det här är bara vad jag tror, eftersom jag knappt vet vad DTS är så kan jag ha helt fel också.

Förmodligen är det så som du vist säger. Lägger ner det här, får gärna låsa tråden eller vad ni nu vill göra, bara låta den dö bort. :blink:

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
440741
October 20, 2003 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Säg att du jobbar på Hi-Fi butiken där och där och ge dom din hemma adress. klart

Hitta på org. nummer mm bara 🙂

Postbox är ju bra att ha.

ring, det låter trovärdigt 😉

försäljare är dumma, det går att lura till sig allehanda roliga ting 🙂

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
440747
October 20, 2003 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Säg att du jobbar på Hi-Fi butiken där och där och ge dom din hemma adress. klart

Hitta på org. nummer mm bara 🙂

Postbox är ju bra att ha.

ring, det låter trovärdigt 😉

försäljare är dumma, det går att lura till sig allehanda roliga ting 🙂

Hm jo, men tänk om de vill ha numret till chefen eller nåt? Eller vad som helst.. hmm :bok:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
440748
October 20, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: [quote=ViU]Skulle inte satsa för mycket pengar på att du lyckas lura dom, jag vet inte riktigt vad DTS är, eller vad DTS-Tech jobbar med/tillverkar. Men antagligen håller dom på med något som säljs till företag/butiker, och om du säger att du jobbar för ett företag/butik som är intresserade kommer dom säkert att vilja få "er" som kund.

Förmodligen är det så som du vist säger. Lägger ner det här, får gärna låsa tråden eller vad ni nu vill göra, bara låta den dö bort. :blink:

Visst.

Jag låter den dö den långsamma tråddöden med ett vackert hänglås på trådskaparens begäran.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 524
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL