Hjälp mig nu.. står helt still!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp mig nu.. står helt still!
Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
sp_UserOfflineSmall Offline
752196
October 20, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

-dejavu- wrote: snälla du.. gör det inte.. lovar dig att du inte kommer se röken av nån bil

Jag känner på mig det också, så jag nu har detta förvandlats till nån sorts lek... sitter o säger att jag ska ta planet ner i övermorgon.
Men nu vill han ha 30000 i handpenning även om jag ska dit eller han ska hit.
Det är riktigt skumt 🙂 Priset på bilen är så billigt att han måste tro man är dum.
Han vill ha ungefär 8000 Euro för en Bmw 530i -02. 😉
Han har skickat bilder på "den" bilen och man blir ju sugen bara man ser bilderna, men han borde lätt kunna sälja den för det dubbla där.
Men jag har fått serienummer o allt på bilen och det stämmer faktiskt och bilen är reggad i hans namn.
Jag o en kompis hade planerat innan jag såg denna att åka ner till London bara över en helg för o vara ledig fast inte just nu.
Men gör vi det så kan vi ju spela vidare..... 🙂
Men man lär ju möta nån yxmördare eller nåt ..

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
752203
October 20, 2004 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Men, är inte bilen högerstyrd om den är engelsk. har du tänkt på det?

Starscream
Member
Medlem
752224
October 20, 2004 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Men, är inte bilen högerstyrd om den är engelsk. har du tänkt på det?

Den är vänsterstyrd, för han köpte den från tyskland...
En av anledningarna som han inte vill ha kvar den + att han skulle köpa en till sonen då.
Men jag tycker, ska man köpa en helt ny sportbil åt sonen så borde det inte spela någon roll på 8000 euro.
Det borde han ha råd med och inte ha så bråttom o sälja.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
752251
October 20, 2004 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=bjorne]Fråga varför han måste ha pengarna i förhand.

gee, i wonder why...

jag skrev vad jag syfta på.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
752260
October 20, 2004 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=fastbullit][quote=AMD_RULEZ][quote=Callister]Det är billigt och ta hästen.
[Image Can Not Be Found]

Nu blommar löken...laugh
Var hittade du den där? 🙂

den smileyn var fetgrym

Om man följer adressen http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/ridebanana.gif kanske man hittar mera. :bgrin:

nähä!!! det menar du inte :blink:

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
752278
October 20, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=Krqagyzzz]Men, är inte bilen högerstyrd om den är engelsk. har du tänkt på det?

En av anledningarna som han inte vill ha kvar den + att han skulle köpa en till sonen då.
Men jag tycker, ska man köpa en helt ny sportbil åt sonen så borde det inte spela någon roll på 8000 euro.

Ja en vänsterstryrd bil är omöjligt att sälja i england, dock verkar det som du kan bli blåst, var försiktig!

Starscream
Member
Medlem
752375
October 20, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=Starscream][quote=Krqagyzzz]Men, är inte bilen högerstyrd om den är engelsk. har du tänkt på det?

Ja en vänsterstryrd bil är omöjligt att sälja i england, dock verkar det som du kan bli blåst, var försiktig!

Vi har skickat över 30 mail fram och tillbaks nu och ibland tror jag att det är superskumt och han försöker blåsa mig men ibland så tror jag inte det... nu t.ex så säger han att jag kan komma dit utan att behöva lämna handpenning och hans fru som jobbar på flygplatsen kan ta emot mig. (eller oss, måste ha någon eller några med mig).
Jag funderar faktiskt starkt på o åka dit, det är mer förlust att missa chansen än att åka dit och åka hem.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
752381
October 20, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

LOVA att du tar med dig en kamera och dokumenterar hur blåst du blir, och hur du blir blåst, så vi andra kan ta efter och tjäna pengar på det!

Seriöst, går du på detta kommer jag att skicka en dumstrut till dig med posten...

Starscream
Member
Medlem
752391
October 20, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: LOVA att du tar med dig en kamera och dokumenterar hur blåst du blir, och hur du blir blåst, så vi andra kan ta efter och tjäna pengar på det!

Seriöst, går du på detta kommer jag att skicka en dumstrut till dig med posten...

Morsan har en kusin där som köpte en clk för 88000, den hade en liten repa på skärmen men ändå.

Jag blir så brydd på att serienummret stämmer och allt på hans namn, adress och allt.
Bilen hade sålts/köpts precis som han säger och allt.
Nåt måste ju vara fel men jag kan inte komma på vad 🙂

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
752398
October 20, 2004 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=CoLiC]LOVA att du tar med dig en kamera och dokumenterar hur blåst du blir, och hur du blir blåst, så vi andra kan ta efter och tjäna pengar på det!

Morsan har en kusin där som köpte en clk för 88000, den hade en liten repa på skärmen men ändå.

Jag blir så brydd på att serienummret stämmer och allt på hans namn, adress och allt.

Saken är att bilar med en repa eller krossad lampa hamnar på skrotavdelningen i tyskland, och reas bort

Starscream
Member
Medlem
752449
October 21, 2004 - 5:32 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Starscream][quote=CoLiC]LOVA att du tar med dig en kamera och dokumenterar hur blåst du blir, och hur du blir blåst, så vi andra kan ta efter och tjäna pengar på det!

Saken är att bilar med en repa eller krossad lampa hamnar på skrotavdelningen i tyskland, och reas bort

hmm nje..

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
752466
October 21, 2004 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

men åk för fan! 200:- är ju ingenting, särskillt om du får bilen! Skulle ju vara lite nice om du inte blev blåst.. säg till hur det blev om du åker 😉

Starscream
Member
Medlem
752474
October 21, 2004 - 7:09 am
sp_Permalink sp_Print

GroundX wrote: men åk för fan! 200:- är ju ingenting, särskillt om du får bilen! Skulle ju vara lite nice om du inte blev blåst.. säg till hur det blev om du åker 😉

Försöker få tag i en kusin i London men jag har fått snubbens telenummer, adress o allt.
Just nu känns de bara som jag sitter o spelar med han för o se om han är o lita på.
Jag har sagt till han 10ggr att jag inte sätter in pengar på nåt skumt konto och det accepterar han nu.
Vi får se hur det går.. 🙂 Har hittat en nästan lika intressant i sverige också.

Starscream
Member
Medlem
752918
October 21, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Happ, den bilen hade visst gått 24/7 som taxi eller nåt sen ny så den hade iaf inte gått de milen som stog på mätaren.
Däcken var splitternya, mycket av inredningen tydde på att den gått långt, riktigt långt.
Då vet man inte hur kry motorn eller geartronicen är.

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 331
752995
October 21, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Men om han ska ha 8000 euro för en bmw530-02, alltså varför skulle han sitta o ödsla massa tid på att sälja bilen till en svensk? Blir ju bara mer omständigt o tidsödslande. Istället för att sälja den i uk för 8k euro? Nej istället vill han va snäll o sälja bilen skit billigt till en svensk! Verkar jävligt skumt!

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
753056
October 21, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Han kanske ha en fetish och tänder på att sälja saker åt svenskar.

Starscream
Member
Medlem
753058
October 21, 2004 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Men om han ska ha 8000 euro för en bmw530-02, alltså varför skulle han sitta o ödsla massa tid på att sälja bilen till en svensk? Blir ju bara mer omständigt o tidsödslande. Istället för att sälja den i uk för 8k euro? Nej istället vill han va snäll o sälja bilen skit billigt till en svensk! Verkar jävligt skumt!

läs inlägget jag skrev innan dig... dne har gått låååångt trots den är ny.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 148
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL