August 3, 2003
Detta kanske får mig att framstå som en idiot, but here goes nothing.
Sitter och kollar på gamla exempeltentor i en datasäkerhetskurs. Hjälp mig med följande fråga:
Vi har ett krypteringssystem som använder 56-bitars nyckel. Det har visat sig att det tar 1
minut att knäcka krypteringen med en Brute Force-attack. Hur lång tid tar det då om vi ökar
nyckellängden till 64 bitar?
Redovisa dina beräkningar.
Det enda jag kan komma fram till är:
64 - 56 = 8 | 2 ^ 8 = 256 minuter till?
April 18, 2003
Prova vetenskapstråden: https://www.nordichardware.se/.....83163.html
June 5, 2004
east_lake wrote: Detta kanske får mig att framstå som en idiot, but here goes nothing.
Sitter och kollar på gamla exempeltentor i en datasäkerhetskurs. Hjälp mig med följande fråga:
Vi har ett krypteringssystem som använder 56-bitars nyckel. Det har visat sig att det tar 1
minut att knäcka krypteringen med en Brute Force-attack. Hur lång tid tar det då om vi ökar
Isf skulle det väl ändå vara 256 Sekunder? :bok:
March 21, 2003
azN- wrote: [quote=east_lake]Detta kanske får mig att framstå som en idiot, but here goes nothing.
Isf skulle det väl ändå vara 256 Sekunder? :bok:
Jo sekunder 🙄
1 Guest(s)