July 13, 2004
Jag känner igen det där. För ett par år sen så blev min ms oxå så. Kommer dock inte ihåg hur jag fixa det :(. Men testa att göra rent den och om inte den funkar så kan du testa så kan du testa att ta ut musen och sen sätta in den igen. Annars tycker jag du kan säga till chefen att skaffa en ny mus till dig, kul möss är ett döende släkte ändå ;).
November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Delph1]Skiroy styr mer än du tror 😉
//Andreas
Hehe...riktigt så elak är jag inte.
Inte när det gäller en dam. 🙂
Sant att skiroyismen förespråkar ett gentlemannabeteende, men vi får icke glömma att han fortfarande finns överallt och att det är allmänt kännt att han har ett riktigt stort sinne för humor.
Jag menar detta är ju ett rätt typiskt härligt skämt där man inte riktigt vet vad som händer. Är det bara datorn som flippar ur? är det någon som styr min dator? eller är det den allsmäktige som bara känner för att skoja lite? I efterhand vet du inte vad du ska tro och det precis vad som är meningen. Finns han där eller var allt en enda slump?
Jag vet att han finns där för allt och alla som behöver han och även om lösningen på dina problem kan vara långt ifrån vad du tänkt dig så nog fasen blir det löst och det kanske just för att du inte kunde se den riktiga lösningen. eller ens inse vad som är bäst för dig.
Kontentan är att det finns ett enkelt och väldigt logiskt val att göra och det är att lita till skiroy och hans lärdomar inom skiroyismen. Allting blir så enkelt och det man kan äntligen fokusera på det som verkligen betyder något i livet: vänner, bekanta, nära och kära, hobbies och allt annat som förgyller vardagen.
//Andreas
August 22, 2001
Ja, nu är det ju inte så enkelt. Det är inte "min" dator utan hela arbetsplatsens och i första hand arbetsledarens. Som de primitiva varelser vi är vill jag gärna lösa problemet om det går så att jag slipper vara den som "orsakade felet". Folk tror sällan att saker kan gå sönder av sig själva utan den som sist handskades med dem blir gärna skyldig.
Nej, ingen har installerat nåt på jävelskap. På min arbetsplats är jag datateknikern 😀 Jag vet inte om jag kan få er att förstå kunskapsnivån men jag kan ju göra ett försök.
En uppgiven (manlig 😛 ) kollega som håller på att skriva protokoll kommer till mig lite kallsvettig då "hela dokumentets första sida spårlöst försvunnit". Till saken hör att han jobbat på denna första sida i två timmar. Jag uppvisade mina omfattande kunskaper i Word genom att visa honom var man scrollar uppåt när markören automatiskt hoppar till sida två! 😀
September 12, 2001
Vaniljflickan wrote:
En uppgiven (manlig 😛 ) kollega som håller på att skriva protokoll kommer till mig lite kallsvettig då "hela dokumentets första sida spårlöst försvunnit". Till saken hör att han jobbat på denna första sida i två timmar. Jag uppvisade mina omfattande kunskaper i Word genom att visa honom var man scrollar uppåt när markören automatiskt hoppar till sida två! 😀
Hahahahahaha...månadens inlägg detta! :)R
Citattråden! 😀
January 25, 2004
August 16, 2003
Mind wrote: Men hallå, vad är ni för nördar ?!
Det är ju ett hårstrå i musen som ligger och stör fotosensorn.
skruva isär och plocka bort håret, du borde utan tvekan ha erfarenhet av hårborttagning.
men hallå?
Vaniljflickan wrote: Jag har tagit ut kulan och gjort rent den samt kollat alla sladdar.
behöver jag säga något mer?
jag har aldrig sett en mus med kula som har en fotosensor, men jag kan ju ha fel
June 28, 2001
Poontus wrote: [quote=Mind]Men hallå, vad är ni för nördar ?!
Det är ju ett hårstrå i musen som ligger och stör fotosensorn.
skruva isär och plocka bort håret, du borde utan tvekan ha erfarenhet av hårborttagning.
men hallå?
Vaniljflickan wrote: Jag har tagit ut kulan och gjort rent den samt kollat alla sladdar.
behöver jag säga något mer?
jag har aldrig sett en mus med kula som har en fotosensor, men jag kan ju ha fel
inuti sitter det 2 axlar med ett "hjul" på, dessa hjulen snurrar runt och bryter en typ av fotosensor.
Skruva isär så förstår du.
August 16, 2003
Mind wrote: inuti sitter det 2 axlar med ett "hjul" på, dessa hjulen snurrar runt och bryter en typ av fotosensor.
Skruva isär så förstår du.
😮
måste skruva isär och se efter.
jag måste bara hitta en gammal mus och en skruvmejsel, vilket kan bli svårt i röran här hemma 😛
jag har i alla fall inte varit med om att ett hårstrå i en kulmus har sababt för mig.
däremot en gång när brorsan hade städat här så att det var damm över hela min musmatta och jag skulle spela CS och det var kaxiga snurungar jag körde 2 on 1 med, jag hade lyckats springa runt och smög bakom dom med awp på de_cbble, precis när jag har min fina changs, tar och ska zooma in på huvet på jävlarna, trycker på zoomen för långsamt upp siktet, men nej, precis innan huvet så åker siktet åt helvete, jag försöker igen, samma reslutat precis innan huvet, och en tredje gång, en var min changs över och mitt fina tillfälle till förnedring för dom kaxiga snorungarna misslyckades :/
June 28, 2001
Vaniljflickan wrote: Ja, jag vet inte vad det var/är för fel men nu har jag lämnat över till IT-enheten. Ska bli kul att höra sen, men jag kan tänka mig att svaret blir att de inte vet utan installerade nån ny komponent.
Du är fullt medveten om att du har dragit igång en hel undersökning tack vare ett hårstrå som ligger i musen ?
Kan du inte nalla tillbaka musen o skruva isär den och visa för världen att det ligger ett hårstrå i den ?
August 22, 2001
Mind wrote:
Du är fullt medveten om att du har dragit igång en hel undersökning tack vare ett hårstrå som ligger i musen ?
Kan du inte nalla tillbaka musen o skruva isär den och visa för världen att det ligger ett hårstrå i den ?
Äsch, IT-teknikerna måste väl också ha nåt att göra. Trist för dem att bara sitta och fika hela dagarna.
Är det verkligen en fotosensor i den här gamla musen? Har svårt att tro att den skulle kunna känna av ljus.
June 28, 2001
Vaniljflickan wrote: [quote=Mind]
Äsch, IT-teknikerna måste väl också ha nåt att göra. Trist för dem att bara sitta och fika hela dagarna.
Är det verkligen en fotosensor i den här gamla musen? Har svårt att tro att den skulle kunna känna av ljus.
det var längesedan jag läste elektronik, den kan säkert heta något annat men principen är densamma.
Ett hjul med massa små hål i som snurrar genom en optisk sak och bryter en ljusstråle.
July 18, 2001
Mind wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=Mind]
det var längesedan jag läste elektronik, den kan säkert heta något annat men principen är densamma.
Ett hjul med massa små hål i som snurrar genom en optisk sak och bryter en ljusstråle.
jag har också sett nån sådan mus (ms nånting har ja för mej), men funkar alla kulmöss på det viset?
3 Guest(s)