November 8, 2002
Starscream wrote: Börjar bli liiiite less på 1,2,4;an :cy:
Och tänker skaffa parabol med massa kanaler..
Nån som har nåt tips på vad jag ska skaffa mig, är väldigt noob på detta område 🙂
varför inte en digitalbox? har ingen erfarenhet av sånna men de verkar funka bra. Annars så kan jag tipsa lite om motorstyrda paraboler.... har en 1.5m i diameter monterad hemma på tomten uppsatt i en fastgjuten lyktstolpe... Fast lite overkill för att få in 1,2,4 kanske
July 18, 2001
få tag på nån begagnad digitalbox och kör med piratkort, billigast..
för att få canal digital att funka med piratkort så måste man (så vitt jag vet) använda ett seasoninterface mellan boxen och en dator.
Viasat är däremot lättare, gå in på http://www.sat.nu och köp (lagligt att köpa) en programmerare och nått guldkort (kanske även en röd ca modul (redcam)), leta sedan upp nån sida med koder och programmera.. man får då alla viasat kanaler + spel gratis...
May 23, 2001
Vad jag har hört är det inte olagligt att sälja piratkort. Dock är det olagligt att sälja piratkort med mastercoderna installerade.
ELler har jag fått allt helt om bakfoten?
Canal+ hade sånt avancerat systäääääm så man får lov att ha ett seasoninterface kort. Dock så tror jag nog att det snart skall komma upp nån annan lösning, drygt att ha en dator bredvid digitalboxen.
November 26, 2002
ThaMole wrote: piratkort till Digital boxar e helt lagligt så länge ingen tjänar pengar på det...
Man får sälja tomma kort o sen kan den som köpt kortet gå in på internet o fixa koderna...
Så.. moddarna har inget att säja om denna tråd vad gäller pirat...=) jippii...=)
"Det är okej att snacka warez, för det är lagligt att köpa CD-R"
Jag tror inte att din argumentation håller.
June 17, 2002
Öwall wrote: [quote=ThaMole]piratkort till Digital boxar e helt lagligt så länge ingen tjänar pengar på det...
Man får sälja tomma kort o sen kan den som köpt kortet gå in på internet o fixa koderna...
Så.. moddarna har inget att säja om denna tråd vad gäller pirat...=) jippii...=)
Warez o pirat kort till digitalboxar e inte samma sak...
Så min argumentation håller...=)
February 1, 2002
Öwall wrote: [quote=ThaMole]piratkort till Digital boxar e helt lagligt så länge ingen tjänar pengar på det...
alla bränner inte warez på sina cd-r
July 18, 2001
mp3jojje wrote: tycker att du borde köpa en digitatbox som både klarar av canal digital samt viasat... tyvär kostar de typ omkring 5000 kr! + månadsavgift, försök också att få tag på piratkort det bli mycket billigare då 😀
man kan ju köpa en box utan abbonemang med en kortplats och en/flera common interface och stoppa i en redcam... vet dock inte hur mycket man tjänar på´t..
3 Guest(s)