November 4, 2001
Mitt liv har tagit ett störtdyk från studentlycka till ensamhet och ångest.
Har inget kvar att längta till, ingen att prata med, ingen att vända mig till.
Känner att jag måste skriva av mig... vill du inte läsa ännu en "åh vad synd det är om mig-tråd", sluta här!!
Jag är medveten om att de flesta känner en viss osäkerhet efter studenten, men i mitt fall har det nog blivit någorlunda extremt.
Det hela började med mönstringen för ett bra tag sedan. Jag har alltid varit fast inställd på att göra lumpen, och längtat till det. Men pga en löjligt liten hörselnedsättning fick jag inte. Överklagade och mönstrade igen, men icke. Bestämde mig iallafall för att ta ett sabbatsår och tillbringa tid med min flickvän, slappna av och kanske hitta ett soft jobb.
Nu ville det sig så att min flickvän skulle på "språkresa" till frankrike i två månader. Självklart åkte jag ner och hälsade på henne.
Sista dagen innan jag åkte hem gjorde hon slut... 3 år av lycka såg sitt slut. Hemresan var förjävlig, likaså de kommande veckorna. Hade ingen lust med någonting, satt bara och stirrade in i väggen hela dagarna.
Efter 2 veckor kom hon hem, och hämtade sina saker. Blev en hel del tårar, men hon var fast bestämt att hon "behövde tid".
Nåja, veckorna gick och det började kännas lite bättre. Jag försökte hitta på saker att göra (blev mestadels träning eller ut och springa).
Nu ringde hon mig igår, och sa att hon ville snacka. Även fast jag trodde att jag kommit över henne någorlunda började något gro inom mig. Jag visste att det var dumt att inbilla sig hopp och försökte avfärda det. Försökte tänka rationellt, men ändå fanns det något där.
Vad var det hon ville tala om?
Idag träffades vi och gick och fikade, efter ett tag så frågade jag slutligen vad det var hon ville tala om, och hon sa att jag nog visste det.
Jag sa, nej det vet jag inte. Och hon sa, har du verkligen ingen aning?
Det enda jag tänkte på var att hon kanske hade ångrat sig... hjärtat började dunka snabbare och jag skulle precis fråga om hon hade ångrat sig när hon sa att hon träffat en ny kille....
Det kändes overkligt, jag vet inte varför, självklart skulle hon träffa en ny, men just precis då kändes det overkligt... alla saker vi gjort tillsammans flashade förbi och sen byttes jag ut mot en annan kille.
Jag blev lite smått yr i huvudet, men klämde fram "så roligt då" (yeah right 😡 )
Vi skulle gå hem till mig efter fiket och hämta lite saker, och till råga på allt så säger hon att det är en sak till hon har glömt. Jag förstår inte först, men sedan slår det mig... ett sex-lek-spel.....
Ja!! fan vad bra det kändes... inte ens en månad sedan vi gör slut, jag har inte en tanke på att "skaffa" någon ny, men hon är redan i full gång, och till råga på allt så ska hon ha tillbaks det där förbannade sex-spelet!
Det är nog något man kommer kunna skratta åt senare, men nu känns det allt annat än komiskt....
Till er som orkat läsa säger jag tack. Skriva gärna en kommentar, berätta om ni varit med om något liknande eller värre... vad som helst som kan få det att kännas lite bättre är mer än välkommet!!!
Nu ska jag ut och springa för det är det enda som får mig att tänka på annat! Godkväll...
May 17, 2002
Jag kan inte säga att jag har varit med om något liknande men jag måste säga att ditt X kanske inte behövde hämta det där förbenade spelet direkt, hon borde allt ha visat lite hänsyn mot dig. Frågan är om hon ens förstod att du inte tyckte att erat uppbrott gjorde dig ledsen, förkrossad etc. Det verkar som om du borde glömma henne och ta tag i ditt liv. Gå ut och träffa lite nytt folk, jag säger inte att du skall träffa någon ny flickvänn nu på direkten utan mer att du skall bara träffa kompisar och softa runt lite helt enkelt.
mtfbwy
February 10, 2004
Shit asså.. sorry om jag e taskig men villket as hon verkar vara!! *aaaarg!!*... asså vad har bruden för iq igentligen? Vill träffa sitt X för att tala om att hon har träffat en annan kille.. Idiot(?).
Förstår hur du känner. det är jobbigt i början men det blir lättare senare. försök å träffa lite polare eller gör nått som du tycker/tyckte va/är roligt.
titta på film är meningslöst om man inte kommer in i filmen ordentligt... annars så kommer du bara tänka på massa skit. lyssna på musik kanske?
aja lycka till med bearbetningen.
//Adde- Sthlm
March 21, 2003
Krqagyzzz wrote: mtfbwy
Vad betyder det ?
Och du kan göra som jag när jag vill glömma nått.
Gräv ner dig i nått i mitt fall är det NH och allt annat som har med datorer att göra.
Sen efter ett tag så har du glömmt bort hela historien och kommer kunna gå ut och ha det sköjj och träffa trevligt folk.. Kankse om du har tur så träffar du ju en female.. 8)
December 5, 2001
Spannen wrote: det stora problemet är att det suger att vara hemma nu. nästan alla polare gör lumpen och det finns ingen att gå ut med eller hitta på något...
måste börja med nån ny grej och träffa nya människor, men frågan är bara vad?
Skulle du gjort lumpen här i staun? Som vad?
July 11, 2002
Spannen wrote: det stora problemet är att det suger att vara hemma nu. nästan alla polare gör lumpen och det finns ingen att gå ut med eller hitta på något...
Börja med någon ny sport, gå med politiskt parti, gå och läs lilte lull kurser på komvux, skaffa lunarstorm.....
När jag började gymnasiet så förlorade jag nästan alla mina vänner från högstadiet, kändes piss. och gör det lite fortfarande. aja men jag arbetar på med att skaffa nya vänner.
Life is hard :arg:
July 27, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Spannen]det stora problemet är att det suger att vara hemma nu. nästan alla polare gör lumpen och det finns ingen att gå ut med eller hitta på något...
Börja med någon ny sport, gå med politiskt parti, gå och läs lilte lull kurser på komvux, skaffa lunarstorm.....
När jag började gymnasiet så förlorade jag nästan alla mina vänner från högstadiet, kändes piss. och gör det lite fortfarande. aja men jag arbetar på med att skaffa nya vänner.
Life is hard :arg:
Har också lite problem med det. Visst går jag fortfarande med några gamla polare men de är så hemsk tråkiga, kanske inte passar längre? 😕 Trodde man aldrig kanske.
Det sägs ju iaf att de vänner man skaffar i gymnasiet är de man har kvar för livet.. ser inte bra ut.
March 21, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror][quote=Krqagyzzz]mtfbwy
Vad betyder det ?
Har du sett StarWars?
btw: Life is a pain, get used to it
Livet är en plåga, häll djuice på det..
Svar ja .... alla X antal gånger.. men det hjälper inte mej i den frågan vad jag förstår ? :bok:
May 17, 2002
Farbror wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Farbror][quote=Krqagyzzz]mtfbwy
Vad betyder det ?
Har du sett StarWars?
Svar ja .... alla X antal gånger.. men det hjälper inte mej i den frågan vad jag förstår ? :bok:
May the force be with you...
November 4, 2001
mycket bra svar!
Börja spela paintball!
Lirar redan airsoft, men det är inte många här i närheten som man kan ha nytta av som "vanliga" kompisar tyvärr 🙁
Annars kan du ju flytta till en annan stad och börja helt på ny kula.
Det ska iaf jag göra när jag tycker ekonomin tillåter, dvs efter ett tags jobbande.
Har funderat på det.. sökt säsongsjobb i sälen och åre...vore guld att få komma iväg!
Har också lite problem med det. Visst går jag fortfarande med några gamla polare men de är så hemsk tråkiga, kanske inte passar längre? Trodde man aldrig kanske.
Det sägs ju iaf att de vänner man skaffar i gymnasiet är de man har kvar för livet.. ser inte bra ut.
Mmm känner likadant.. har typ bara 3st "riktiga" kompisar sen gymnasiet 🙁
Hehe, har lunarstorm 😛 men där kan man inte hitta mkt som är nåt att ha, tyvärr. Politiskt parti har också slagit mig... ska nog kolla upp muf i nästa vecka!
Tack för alla svar! känns alltid bättre när det är nån som bryr sig om en 😉
March 30, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror][quote=Krqagyzzz]mtfbwy
Vad betyder det ?
Har du sett StarWars?
Den där sista var bara såååå skön!
Ontopic. Har du INGA polare hemma då?
Om du nu har det så ta med dig en/två och gå runt och kolla på dom där ställena du/ni alltid undrat hur det ser ut på men aldrig haft tid att se. är förvånansvärt roligt faktiskt. 😛
1 Guest(s)