Hjäp till lite nu då|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjäp till lite nu då
The_Riddle
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 19, 2004 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi jagska göra ett arbete på engelskan om datorer .. så vi tänkte visa i grova drag hur en dator funkar .. non som vet non simpel förklaring ... gärna url till non text med många bilder =)

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
573896
March 19, 2004 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

non, hm väldigt irreterande 😛

skriv nån lr någon istället..

förlåt men det retade mig väldigt 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
573910
March 19, 2004 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

googla...

eller skriv helt enkelt 42 bara...

Marron
Member
Medlem
573912
March 19, 2004 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: eller skriv helt enkelt 42 bara...

laugh

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
573947
March 19, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Radera din jävla cs-grammtik först.

Det heter NÅGON, I svenska språket används ÅÄÖ.

Marron
Member
Medlem
573949
March 19, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: Radera din j**la cs-grammtik först.

Det heter NÅGON, I svenska språket används ÅÄÖ.

precis!

The_Riddle
Medlem
573952
March 19, 2004 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

haha .. CS gryyymt ! =)

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
573968
March 19, 2004 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

The_Riddle wrote: haha .. CS gryyymt ! =)

höhö.. me tarzan

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
574119
March 19, 2004 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: googla...

Strunta i Google, 42 räcker!

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
574150
March 19, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]googla...

Strunta i Google, 42 räcker!

42

(vill inte skriva något mer... enbart 42 säger allt som jag skulle förklarat)

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
574203
March 19, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Fin stämning här på forumet ibland.. Hjälp killen istället för att hacka ner på honom!

Själv anser jag att min kunskap inte är tillräcklig för en förklaring.

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
574486
March 19, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Skriv bara lite enkelt om varje viktig datorkomponent som typ moderkort, cpu, minnen, hårdisk, grafikkort osv. Sen gör ni en powerpoint presentation med bilder på varje komponent som ni turas om att tala lite omkring. Efter ni har plöjt igenom det viktigaste kan ni prata lite om hur allting fungerar tillsammans, det är bra att inte överarbeta när man ska hålla muntlig redovsning (jag gissar att det är det ni ska göra).

Sen är google ett utmärkt verktyg till dessa endamål.

Sen tycker jag också att det är för mycket offtopic prat på detta forum ibland. Om ni inte kan bidra med något så låt bli att skriva, och när ni väl väljer att skriva något ta er lite tid och tänk till på vad ni vill ha sagt. Annars kan ni ju lika gärna använda irc :D. Sen är det en grymt hatisk inställning till spelet cs här i allmänt.

Hoppas jag gjorde nån nytta.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
574535
March 20, 2004 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

galningen wrote: Sen tycker jag också att det är för mycket offtopic prat på detta forum ibland. Om ni inte kan bidra med något så låt bli att skriva, och när ni väl väljer att skriva något ta er lite tid och tänk till på vad ni vill ha sagt. Annars kan ni ju lika gärna använda irc :D. Sen är det en grymt hatisk inställning till spelet cs här i allmänt.

Jag håller med.. men ibland är det svårt att låta bli. Så länge det finns cs-spelare som alltid levererar extrema grammatik-missar och acronymer på allt dom kan tänka sig så kommer det finnas fördommar mot cs-spelare i allmänhet.
Det måste väl ändå vara befogat att svara dumt på en dum fråga? Vill man ha ett intelligent svar får man väl iaf anstränga sig för att åtminstonde stava rätt. Har man inte tid att ta några sekunder att kolla igenom vad man egentligen har skrivit så får man fan ta lite skit. Jag blir i alla fall förolämpad om någon förväntar sig att få ett ordentligt svar på något som han har hammrat ner på 5 sekunder. Precis som du säger, det här är ingen chat.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
574620
March 20, 2004 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Vad betyder 42 :blink:

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
574637
March 20, 2004 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Läs Liftarens Guide till Galaxen Callister så kommer du säkert att förstå. Låt oss nu återgå till topic gott folk.

Jag bidrar själv med:

http://computer.howstuffworks.com/

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
574758
March 20, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Godkänd förkortning på "någon" är "ngn" ingenting annat.

Marron
Member
Medlem
574928
March 20, 2004 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Vad betyder 42 :blink:

livets mening.. är det väl?!

The_Riddle
Medlem
575138
March 20, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: [quote=galningen]Sen tycker jag också att det är för mycket offtopic prat på detta forum ibland. Om ni inte kan bidra med något så låt bli att skriva, och när ni väl väljer att skriva något ta er lite tid och tänk till på vad ni vill ha sagt. Annars kan ni ju lika gärna använda irc :D. Sen är det en grymt hatisk inställning till spelet cs här i allmänt.

Jag håller med.. men ibland är det svårt att låta bli. Så länge det finns cs-spelare som alltid levererar extrema grammatik-missar och acronymer på allt dom kan tänka sig så kommer det finnas fördommar mot cs-spelare i allmänhet.
Det måste väl ändå vara befogat att svara dumt på en dum fråga? Vill man ha ett intelligent svar får man väl iaf anstränga sig för att åtminstonde stava rätt. Har man inte tid att ta några sekunder att kolla igenom vad man egentligen har skrivit så får man fan ta lite skit. Jag blir i alla fall förolämpad om någon förväntar sig att få ett ordentligt svar på något som han har hammrat ner på 5 sekunder. Precis som du säger, det här är ingen chat.

OMG "get a life" känns det så viktit ?! man kan vell fan överleva utan att stava rätt alltid

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
575144
March 20, 2004 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

The_Riddle wrote: [quote=Gulzebra][quote=galningen]Sen tycker jag också att det är för mycket offtopic prat på detta forum ibland. Om ni inte kan bidra med något så låt bli att skriva, och när ni väl väljer att skriva något ta er lite tid och tänk till på vad ni vill ha sagt. Annars kan ni ju lika gärna använda irc :D. Sen är det en grymt hatisk inställning till spelet cs här i allmänt.

OMG "get a life" känns det så viktit ?! man kan vell fan överleva utan att stava rätt alltid

OMG!!!!!1111 neeeeeee... eee well nti sa vktgt.. LOL!!!!!11 sryy lixom.. vrfr sk man stva rigt forr? eee ju brra nerds sme gr sånt!! LOL shitt ee de nan swedish lekton lr???????+++

hr r n link sm kna hjläp dej fröestn::

http://www.bralnk.cmo/dtra/hrfnkardt/inof.htlm

OOPPPSS!!11 aj stvade ngo fle.. mn dne r jttebar!!!11 kmr lsöa alla dnia porblems!!!11 😀

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 382
575147
March 20, 2004 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: [quote=The_Riddle][quote=Gulzebra][quote=galningen]Sen tycker jag också att det är för mycket offtopic prat på detta forum ibland. Om ni inte kan bidra med något så låt bli att skriva, och när ni väl väljer att skriva något ta er lite tid och tänk till på vad ni vill ha sagt. Annars kan ni ju lika gärna använda irc :D. Sen är det en grymt hatisk inställning till spelet cs här i allmänt.

OMG!!!!!1111 neeeeeee... eee well nti sa vktgt.. LOL!!!!!11 sryy lixom.. vrfr sk man stva rigt forr? eee ju brra nerds sme gr sånt!! LOL shitt ee de nan swedish lekton lr???????+++

Grammatikern själv......

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 237
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL