February 21, 2003
Näpp, det är förbjudet. Får du inte köpa, får du inte inneha. Det står t o m uttryckligen i lagen:
Spritdrycker, vin eller starköl får inte överlämnas som gåva eller lån till den som inte har fyllt 20 år. Öl får inte överlämnas som gåva eller lån till den som inte har fyllt 18 år. Vad nu sagts gäller inte när någon bjuder av en alkoholdryck för förtäring på stället.
February 10, 2003
nja, du får inte köra tungmotorcykel innan du är 20 heller va ? 😉
men säg såhär.. vem kommer hindra dig ?
du lär ju inte kunna få tag på det om man säger så..
"Vad nu sagts gäller inte när någon bjuder av en alkoholdryck för förtäring på stället" <- se på den du 😀 bara att be dom ge dig spriten/starkölen när du kommit till festen så dricker du den där 😛 (lite förvridet jag vet 🙄 )
February 21, 2003
DraGoN wrote: Inte ens dina föräldrar få ge dig när du är under 20 år. Man får bara köpa på Resturang. Helknäppa lagar.
Det är tillåtet att bli bjuden på sprit (även om man är underårig) i slutet sällskap vid tillställningar. En 18-åring får t ex alltså ta snapsar vid midsommar eller familjemiddag.
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: Näpp, det är förbjudet. Får du inte köpa, får du inte inneha. Det står t o m uttryckligen i lagen:
Spritdrycker, vin eller starköl får inte överlämnas som gåva eller lån till den som inte har fyllt 20 år. Öl får inte överlämnas som gåva eller lån till den som inte har fyllt 18 år. Vad nu sagts gäller inte när någon bjuder av en alkoholdryck för förtäring på stället.
Så om jag får en 7'a av nån för att dricka upp på en gång å jag känner att den personen är så snygg så jag ger honom 200 då är det inget olagligt i de.. 😀 (Jag 19)
February 21, 2003
Mezzlock wrote: "Vad nu sagts gäller inte när någon bjuder av en alkoholdryck för förtäring på stället" <- se på den du :D bara att be dom ge dig spriten/starkölen när du kommit till festen så dricker du den där :P (lite förvridet jag vet :roll: )
Nja, inte riktigt. Det betyder ju att det finns någon 20+ på festen och bör räknas som vuxet sällskap som ser till att det inte går över styr. En ensam fjortis med jamaica-rom kan ju däremot dö...
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast]Näpp, det är förbjudet. Får du inte köpa, får du inte inneha. Det står t o m uttryckligen i lagen:
Så om jag får en 7'a av nån för att dricka upp på en gång å jag känner att den personen är så snygg så jag ger honom 200 då är det inget olagligt i de.. 😀 (Jag 19)
Övertyga rätten om det vetja
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Ogrebeast]Näpp, det är förbjudet. Får du inte köpa, får du inte inneha. Det står t o m uttryckligen i lagen:
Övertyga rätten om det vetja
Men vad ahr jag gjort fel? 🙄
OT men de är samma me sexköp. Om jag träffar en snygg tjej (prostituerad) plockar upp henne i min bil har sex med henne å efter de aner att hon är värd e nslant för att hon har så fina lår. De borde ju man inte kunna åka dit för, man hade ju bara sex å pengarna var ju en gåva..
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: OT men de är samma me sexköp. Om jag träffar en snygg tjej (prostituerad) plockar upp henne i min bil har sex med henne å efter de aner att hon är värd e nslant för att hon har så fina lår. De borde ju man inte kunna åka dit för, man hade ju bara sex å pengarna var ju en gåva..
Jag slår vad om att den ursäkten har funkat 100%-igt för dem som använt den 🙄
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]OT men de är samma me sexköp. Om jag träffar en snygg tjej (prostituerad) plockar upp henne i min bil har sex med henne å efter de aner att hon är värd e nslant för att hon har så fina lår. De borde ju man inte kunna åka dit för, man hade ju bara sex å pengarna var ju en gåva..
Jag slår vad om att den ursäkten har funkat 100%-igt för dem som använt den 🙄
Jo de tror jag me. Men egentligtn varför håller den inte? Har undrat.. 😀
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jo de tror jag me. Men egentligtn varför håller den inte? Har undrat.. 😀
För att lagen alltid ger utrymme till sunt förnuft. De har nog aldrig gått på historier som "Det kom en svan flygande som råkade trycka in en chokladkaka i min innerficka utan att jag märkte det! Jag lovar snälla butiksinnehavare!"
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Hur kan de bevisa i rätten att vi inte låg med varrandra för att vi blev kåta å att pengarna bara var en present. Som jag sa har aldrig fattat de å har undrat.
För att de bedömer hur sannolik din historia är, inte om det går att bevisa motsatsen till 110%.
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Hur kan de bevisa i rätten att vi inte låg med varrandra för att vi blev kåta å att pengarna bara var en present. Som jag sa har aldrig fattat de å har undrat.
För att de bedömer hur sannolik din historia är, inte om det går att bevisa motsatsen till 110%.
Men jag fattar de ändå inte? Vad har de för bevis? Förlåt för att jag är trög, men .. 😕
March 10, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Mezzlock]"Vad nu sagts gäller inte när någon bjuder av en alkoholdryck för förtäring på stället" <- se på den du :D bara att be dom ge dig spriten/starkölen när du kommit till festen så dricker du den där :P (lite förvridet jag vet :roll: )
Nja, inte riktigt. Det betyder ju att det finns någon 20+ på festen och bör räknas som vuxet sällskap som ser till att det inte går över styr. En ensam fjortis med jamaica-rom däremot kan ju dö däremot...
Haha, bra exempel. 😀
3 Guest(s)