February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Hur kan de bevisa i rätten att vi inte låg med varrandra för att vi blev kåta å att pengarna bara var en present. Som jag sa har aldrig fattat de å har undrat.
För att de bedömer hur sannolik din historia är, inte om det går att bevisa motsatsen till 110%.
Men jag fattar de ändå inte? Vad har de för bevis? Förlåt för att jag är trög, men .. 😕
Deras bevis består förmodligen av:
- De ser en hooker-klädd tjej stå vid trottoarkanten på Malmskillnadsgatan
- De ser dig stanna till och hon lutar sig in genom sidorutan
- Det går några sekunder
- Ni åker bakom hörnet
- De ser ett huvud försvinna
- Eftersom det rör sig om dig kråkan så är det saknade krullhuvudet uppe igen efter fyra sekunder
- De ser att hon kliver ut ur bilen
- De ingriper och finner att hon har pengar i den fickan som hon stoppade ner handen i precis innan
Din historia är vad? Att du lyckades ragga upp henne bara sådär och gav henne pengar till taxi sen (500-1000 spänn)? Eller att ni snackade lite väder runt knuten och hon knöt sina skor i bilen, som råkar vara lackade pumps?
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: De senariot, då äre nog kört men om man tar denan flicka å åker hem till sin lägenhet, då borde de ju inte gå bevisa. Tycker jag iallafall.
Nä det scenariot blir väl svårare att bevisa... Finns ju alltid luckor man kan försöka utnyttja, men inget är ju vattentätt.
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]De senariot, då äre nog kört men om man tar denan flicka å åker hem till sin lägenhet, då borde de ju inte gå bevisa. Tycker jag iallafall.
Nä det scenariot blir väl svårare att bevisa... Finns ju alltid luckor man kan försöka utnyttja, men inget är ju vattentätt.
Jo en påse med vatten i som inte har nån öppning å inte går göra hål i.. 😛
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]De senariot, då äre nog kört men om man tar denan flicka å åker hem till sin lägenhet, då borde de ju inte gå bevisa. Tycker jag iallafall.
Nu gör natthumorn entré ser jag 😀
September 12, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]De senariot, då äre nog kört men om man tar denan flicka å åker hem till sin lägenhet, då borde de ju inte gå bevisa. Tycker jag iallafall.
Kråkan...kan du utveckla det där? 🙂
Du verkar vara mkt erfaren inom det området. 😀
December 19, 2002
DraGoN wrote: Nej.
Inte ens dina föräldrar få ge dig när du är under 20 år. Man får bara köpa på Resturang. Helknäppa lagar.
När man är myndig får man göra allt utom att supa... Hmmm skumt.
Inte vidare skumt. Svenska ungdomar visar ett par ggr varje vecka klart och tydligt att dom inte kan "hantera spriten". Det tror faan att det inte ens är tal om att lätta på reglerna då.
February 12, 2002
skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Ogrebeast][quote=-=*ThE_cRoW*=-]De senariot, då äre nog kört men om man tar denan flicka å åker hem till sin lägenhet, då borde de ju inte gå bevisa. Tycker jag iallafall.
Kråkan...kan du utveckla det där? 🙂
Du verkar vara mkt erfaren inom det området. 😀
Vilket av de? de vattentäta påsarna eller de prostutuerade? 🙄
June 23, 2002
BubbleAng3L wrote: hm.. ja är 19 o borde inte heller få ha sprit hemma, men grejjen är ju att jag köpt de själv.. på finlandsbåten... då får man ju ta de med sig hem...
sjukt de oxå i så fall..
Haha, det låter rätt sjukt.
Men Sveriges system för alkohol verkar lite skumt om man säger så enligt mig iaf. 🙄
October 26, 2003
Steel wrote: Så man kan åka med finnlandsfärjorna och ta med alkohol in till sverige när man är under 20 men man får inte åka över till Danmark å köpa alkohol och ta med till Sverige när man är under 20? 😕
Hur skumt låter inte det. :bok:
mm.. 18 år när man åker till finland på att köpa alkoholen.. men 20 när man åker ifrån finland.. o eftersom ja köpt den så borde ja få ta med mig den hem.. 🙂
January 23, 2002
BubbleAng3L wrote: [quote=Steel]Så man kan åka med finnlandsfärjorna och ta med alkohol in till sverige när man är under 20 men man får inte åka över till Danmark å köpa alkohol och ta med till Sverige när man är under 20? 😕
mm.. 18 år när man åker till finland på att köpa alkoholen.. men 20 när man åker ifrån finland.. o eftersom ja köpt den så borde ja få ta med mig den hem.. 🙂
Lite tveksam till det, tror du måste vara över 20 för att frakta alkohol över svenska gränsen in i Sverige oavsett var eller när du har köpt den.
:bok:
June 20, 2002
BubbleAng3L wrote: hm.. ja är 19 o borde inte heller få ha sprit hemma, men grejjen är ju att jag köpt de själv.. på finlandsbåten... då får man ju ta de med sig hem...
sjukt de oxå i så fall..
grejen är den att du inte får ta den med hem... 😉
20 år gäller på införsel också...
och det oberoende av var eller när du köpt den...
dock har vi inte speciellt mycket tullar kvar, så det är ju bara att chansa och med allra största sannolikhet lyckas plocka med sig ändå...
October 26, 2003
boogey wrote: [quote=BubbleAng3L]hm.. ja är 19 o borde inte heller få ha sprit hemma, men grejjen är ju att jag köpt de själv.. på finlandsbåten... då får man ju ta de med sig hem...
sjukt de oxå i så fall..
grejen är den att du inte får ta den med hem... 😉
20 år gäller på införsel också...
och det oberoende av var eller när du köpt den...
dock har vi inte speciellt mycket tullar kvar, så det är ju bara att chansa och med allra största sannolikhet lyckas plocka med sig ändå...
Precis, men ja menar om ja inte får ta med mig de tillbax så tycker ja dom borde sätta gränser att man inte ska få handla..
October 26, 2003
Steel wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Steel]Så man kan åka med finnlandsfärjorna och ta med alkohol in till sverige när man är under 20 men man får inte åka över till Danmark å köpa alkohol och ta med till Sverige när man är under 20? 😕
Lite tveksam till det, tror du måste vara över 20 för att frakta alkohol över svenska gränsen in i Sverige oavsett var eller när du har köpt den.
:bok:
de låter sjukt.. men då borde tullarna kolla alla mindeåriga.. underligt iaf..
October 26, 2003
oxiswoofer wrote: alla tror att det e 18års gräns för att föra in till sverige, pga tullarna kollar aldrig juh... vilket e väldigt dåligt igentligen... var i danmark i okober...köpte jävligt mkt...tog det till sverige...o var bara 17 år...noll koll alltså har tullarna..
precis.. ja handlade sprit på en skolresa i tyskland då var ja 17.. tullen har ju noll koll där oxå.. helt sjukt..
2 Guest(s)