May 22, 2001
*Just nu är det stressigt
LunarStorm är Sveriges mest trafikerade sajt* och trots att kapaciteten ständigt förbättras kan du då och då råka ut för att maskinerna nekar din sidförfrågan för att kunna hinna ikapp kön. Bit dig i läppen, vänta ett litet ögonblick och försök sedan igen.
(* LunarStorm har 750 miljoner sidvisningar varje månad vilket under kvällstid innebär att fler än 500 HTML-sidor skickas ut varje sekund. Källa: TNS Gallup) *
Taget från Lunarstorm...
Jo undrar hur mycket NH har. 🙂 🙂
December 22, 2000
DraGoN wrote: *Just nu är det stressigt
LunarStorm är Sveriges mest trafikerade sajt* och trots att kapaciteten ständigt förbättras kan du då och då råka ut för att maskinerna nekar din sidförfrågan för att kunna hinna ikapp kön. Bit dig i läppen, vänta ett litet ögonblick och försök sedan igen.
(* LunarStorm har 750 miljoner sidvisningar varje månad vilket under kvällstid innebär att fler än 500 HTML-sidor skickas ut varje sekund. Källa: TNS Gallup) *Taget från Lunarstorm...
Jo undrar hur mycket NH har. 🙂 🙂
Har du inte sett deras statistik dom har? Dom har ju ungefär 400.000 unika besökare om dagen 🙂 Man kan läsa allt sånt när man är inloggad. Men de är en sak jag undrar över. Man kan ju annonsera på Lunar, och bara som ett exempel så kan jag ta den stora bannern på högersidan av framsidan. Den kostar strax under 1 miljon att få göra reklam på för företag.. sen kostar alla dom andra små inte under 200.000 och annonsera på. Och dom är ju alltid fulla av reklam så jag förstår inte varför dom förvaltar dom pengarna på en uppgradering. 🙂
December 22, 2000
Mind wrote: huh 1 mille för en banner ?!??
😮hur mkt får inte nh ihop då :wide:
Yes, de kunde man läsa i deras prislista innan.. dom håller på och göra om den nu, ska kolla till den sen oxå.
Men sen är de ju oxå sveriges mest besökta hemsida, och för företag som vill åt den målgruppen som för de mesta finns där så är de ju som en guldgruva..
July 8, 2001
hur många besökare hade DH förra året på sin tickets.dreamhack.org (biljettsidan) ? dom sålde iaf ut 5000 biljetter på under 24 timmar och första krashen kom ju efter bara några minuter..
hehe, undrar hur det kommer gå i år.. 27 mars smäller det för er som inte visste 🙂
June 16, 2002
1 Guest(s)