January 17, 2002
http://www.expressen.se/expres.....38;a=54334
Jag e inte så säker på lagarna, men är inte det där olagligt??
November 4, 2001
Vadå det är väll fortfarande lagligt att ladda hem men inte att sprida!?
Bara AntiPiratbyrån som blir kränkta och trampade på fötterna.
En sak jag tänkt på: Vem fan arbetar frivilligt på apb?
Svar: Antagligen några dumma jävla bakåtsträvare som inte kan motivera sig själv att göra något annat än att klaga på andra. För skulle det vara normala människor skulle dem säkert ladda hem nån mp3-låt då och då och det är ju som att arbeta på McDonalds och säga till sina vänner att hemgjorda hamburgare smakar bäst.
February 21, 2003
Med tanke på citat som "Små filer går snabbare att ta hem" och "Nedladdningstiden kan variera kraftigt. Den beror dels på hur snabb din
egen uppkoppling är" så är det väl inte så troligt att dom har koll på Sveriges lagar.
Men det är väl inte olagligt att enligt lagen att tanka ner? Har dålig koll.. (kan reglerna på detta forum ja)
June 18, 2001
Om ni tittar mer på sidan så fanns också denna länken som beskriver den lagliga aspekten...
February 21, 2003
XaMMi wrote:
Ansvarsfullt att säga att han laddar ner filmer själv, men är det lagligt så är det.
Ganska ansvarsfullt är det också när Internetworld publicerar artiklar om det. Läste en sån för ett tag sen.. Men det säljer ju, och det är ju huvudsaken i detta förbannade kommersiella skitsamhälle vi lever i.
October 28, 2002
JA! det vore mycket bättre om vi levde i ett kommunistsamhälle så kamrat göran kunde bestämma vad som skrevs. håller med dig twinsen!
Det är lagligt, TANKA!
Det är bra med sånna här artiklar...fler o fler börjar, och fler får upp ögonen för det...ju fler som gör det ju svårare blir det att stoppa.
Dessutom tror jag att folk kommer lessna att se på datorn snart, och man kommer börja gå på bio iaf...
March 14, 2002
Hauk wrote: JA! det vore mycket bättre om vi levde i ett kommunistsamhälle så kamrat göran kunde bestämma vad som skrevs. håller med dig twinsen!
Det är lagligt, TANKA!
Det är bra med sånna här artiklar...fler o fler börjar, och fler får upp ögonen för det...ju fler som gör det ju svårare blir det att stoppa.
Dessutom tror jag att folk kommer lessna att se på datorn snart, och man kommer börja gå på bio iaf...
Lessna? snart (eller redan nu tillochmed) kan man ladda ner dvd-r och bränna på dvd'n. Och då får man bra kvalite och kan utnyttja sin hemmabio
December 15, 2002
hehe rätt ballt att dom tipsar om filmer också... 🙂
http://www.expressen.se/expres.....38;a=54338
400:e inlägget för min del
January 17, 2002
XaMMi wrote: Människan som har skrivit det verkar ha problem med sitt tangentbord, "mellanslag" och "h" saknas på vissa ställen.
Han har nött ut H:et när han sökt efter Horsepr0n på google, mellanslaget kan bara förklaras med att han har ena handen "otherwise engaged"
August 20, 2001
CoLiC wrote: [quote=XaMMi]Människan som har skrivit det verkar ha problem med sitt tangentbord, "mellanslag" och "h" saknas på vissa ställen.
Han har nött ut H:et när han sökt efter Horsepr0n på google, mellanslaget kan bara förklaras med att han har ena handen "otherwise engaged"
Aftonbladet och Expressen har aboslut inga korrekturläsare anställda 😉
July 27, 2002
Öwall wrote: Vad en hel del av er inte tycks förstå är att oavsett om det är lagligt eller ej så är det mot forumets regler.
Ojoj, varningar och låsning och haddedudanedå.
Forumets regler är väl emot att prata om warez?
Eftersom man får ladda hem filmer är det ju inte warez längre. 🙂
1 Guest(s)