February 4, 2003
Hmm.
Då har folk även i min lilla hålla börjat mördas. Helt otroligt.
Folk blir mer kriminella med tiden.
Snart går vi väl om USA i mord och våldsbrott.
http://www.expressen.se/index......sp?a=97889
Tragiskt. En av dem gick i min skola!
Fyfan egentligen!
Vart är Sverige påväg?
August 19, 2001
December 31, 2001
Brottsligheten stiger pågrund av värdelösa straff...
Inför dödsdom.
Har en person berövat en annan livet så varför ska inte han få känna på samma sak ?
Han en person rånat en annan person på något värdefult och inte har råd att erstätta de så får denna person välja en lem som den blir av med. Förr högg de av händerna och det funkade då så varför inte nu ? brottsligheten har ju bara stigit sedan vi blivit mer human som de kallar det.
July 13, 2002
Death On Wings wrote: Brottsligheten stiger pågrund av värdelösa straff...
Inför dödsdom.
Har en person berövat en annan livet så varför ska inte han få känna på samma sak ?
Han en person rånat en annan person på något värdefult och inte har råd att erstätta de så får denna person välja en lem som den blir av med. Förr högg de av händerna och det funkade då så varför inte nu ? brottsligheten har ju bara stigit sedan vi blivit mer human som de kallar det.
hell yeah... kolla bara på singapore, där är det typ spöstraff fr nedskräpning... har de mkt proboem med brottslighet? NEJ!
March 20, 2003
Sniff sniff....vad är det som luktar???
October 6, 2003
Pim_ wrote: Sniff sniff....vad är det som luktar???
???
February 4, 2003
Om du läser så ser du att de dödades i Båstad (som är i Skåne).
Men de är från Laholm / Halland.
Dock ligger Båstad precis i "gränsen" mellan
Halland / Skåne och kan lika gärna egentligen betraktas Halländskt.
Båstad ligger på "vår sida" av Hallandsåsen.
Varför heter den Hallandsås?
Jo för att den från början var i Halland. Snappharnarna var ju där och krigade när ni skåningar tillhörde Danmark om jag inte minns fel.
mvh/d
February 4, 2003
Woxiz wrote: Jo tråkigt... Vet du vilka det var? Dom skulle fylla 19 i år väl? Är också från Laholm... Känns ju helt sjukt...2 stycken mördade.... 🙁 🙁 🙁
Japp jag vet åtminstonde vem en av dem var.
Vill inte nämna hela namnen eftersom jag tycker det är oetiskt. Men det kommer väl ut imorgon ändå så.
Emma. HP01 (årskurs: 3). Osbeckgymnasiet. Laholm (veinge).
Den andra hette Lina.
Vet dock inte vem det var.
mvh/david
March 10, 2002
smurfen87 wrote: Om du läser så ser du att de dödades i Båstad (som är i Skåne).
Halland / Skåne och kan lika gärna egentligen betraktas Halländskt.Båstad ligger på "vår sida" av Hallandsåsen.
Varför heter den Hallandsås?Jo för att den från början var i Halland. Snappharnarna var ju där och krigade när ni skåningar tillhörde Danmark om jag inte minns fel.
mvh/d
Aha, orkade inte läsa allt. Fann inte det så intressant.
Ska båstad betraktas halländskt? Bara för att det ligger nära? Varför hör då Bornholm till Danmark och inte Sverige? Varför hör Kanarieöarna till Spanien? O.s.v. Så kan man inte resonera.
February 4, 2003
Dehman wrote: [quote=smurfen87]Om du läser så ser du att de dödades i Båstad (som är i Skåne).
Halland / Skåne och kan lika gärna egentligen betraktas Halländskt.Båstad ligger på "vår sida" av Hallandsåsen.
Varför heter den Hallandsås?Jo för att den från början var i Halland. Snappharnarna var ju där och krigade när ni skåningar tillhörde Danmark om jag inte minns fel.
mvh/d
Aha, orkade inte läsa allt. Fann inte det så intressant.
Ska båstad betraktas halländskt? Bara för att det ligger nära? Varför hör då Bornholm till Danmark och inte Sverige? Varför hör Kanarieöarna till Spanien? O.s.v. Så kan man inte resonera.
Alltså det handlar inte ens om frågan!
Båstad klassas som Halländskt ofta.
Även i media.
Vart ligger tunneln genom Hallandsås?
Jo i Båstad! Vilket län brukar man nämna?
Oftast Halland.
Vilka är det som ryker ut vid eldsvådor?
Jo Laholms brandförsvar. Även om det finns "lokala" i Båstad. Mindre.
Men liksom det är inte det det handlar om. Personerna var från Laholm och blev dödade i Båstad som "ligger nära / i Halland".
Om det skiljer 500 meter det bråkar du om.
January 15, 2004
Pim_ wrote: [quote=fragone]tycker de e bättre me livstid, om fångarna får sitta tills dom DÖR!, mer lidande 😀
Och vems skattepengar tror du bekostar det? Tänk om, tänk rätt.
Jag kan tänka rätt:
Släng in dom i en liten låda utan mat, så kan dom svälta ihjäl. Billigt och bra.
Fast då är jag inte riktigt seriös.. bara i dom allra värsta fallen kanske.. Och då ska det vara 100% säkert att det är en skyldig som slängs in.
Annars går det bra med en old-school avrättning med en ganska lång tids väntetid, så dom får lida lite.
Absolut inte ut i samhället efter x antal år, det är i mina ögon mycket sjukare än dödsstraff..
Nu pratar vi mord, inte dråp.
1 Guest(s)