hockey på tv, wieee|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hockey på tv, wieee
chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 2, 2004 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

nån mer som känner hur de kryper i kroppen när de kommer hockey på tv 😀 hehe så jävla gött, de e fan de bästa som finns, skön känsla asså,

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
787332
December 2, 2004 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Öhm jo eller...

Zelog
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 359
787360
December 2, 2004 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte om man bor i Jönköping... 5 raka förluster.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
787363
December 2, 2004 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: nån mer som känner hur de kryper i kroppen när de kommer hockey på tv 😀 hehe så j**la gött, de e fan de bästa som finns, skön känsla asså,

Om du menar ishockey så ja...landhockey är lagom intressant...eller ganska fjolligt rättare sagt 😀

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
787373
December 2, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

hocket?

hockey är tradigt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
787383
December 2, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul numera när Timrå går bra..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
787384
December 2, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Kul numera när Timrå går bra..

Vänta bara, Kiprusoffs kontrakt går ut den 15:e...:P

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
787388
December 2, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jo självklart menar jag ishockey, så jävla skönt när frölunda spelar sitt underbara aeg-spel 😀
undrar om kiprusoff kommer gå till luleå, eller kanske finland? timrå lär ju få mer problem när han försvinner, tror jag

Jonas Klar
Member
Medlem
787405
December 2, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, jävla sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
(Som hockeydomare kan jag meddela att maxlängd är 40" och 30.5 cm på bredden.)
Nej, de får nog allt stå i lite mer.
Just nu "håller" jag på SSK, då Jokinen och Stana är så grymma.
I vanliga fall gillar jag att titta på hockey, men jag bryr mig inte hur det går, förutom för luleå, det enda laget jag överhuvudtaget bryr mig om.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
787410
December 2, 2004 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
I vanliga fall gillar jag att titta på hockey, men jag bryr mig inte hur det går, förutom för luleå, det enda laget jag överhuvudtaget bryr mig om.

Hur kan han då ha den längden/bredden då?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
787414
December 2, 2004 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.

Hans benskydd är mätta och kontrollerade som för alla andra i Elitserien .

Det han är bra på är att "göra sig stor" samt är en mkt följsam målvakt.
Jag är ingen fan av Frölunda men Henrik Lundqvist är bäst totalt sett av svenska målvakter.

Jonas Klar
Member
Medlem
787421
December 2, 2004 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Mean Machine]Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.

Hans benskydd är mätta och kontrollerade som för alla andra i Elitserien .

Det han är bra på är att "göra sig stor" samt är en mkt följsam målvakt.
Jag är ingen fan av Frölunda men Henrik Lundqvist är bäst totalt sett av svenska målvakter.

Där kom det. Svenska pressen får det att låta som att han äger hela världen.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
787426
December 2, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Mesiga Maskinen: Min åsikt är inte grundad utifrån vad pressen skriver utan av vad jag har sett!

Nämn en svenskt målvakt som slår honom...

Jonas Klar
Member
Medlem
787435
December 2, 2004 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Mesiga Maskinen: Min åsikt är inte grundad utifrån vad pressen skriver utan av vad jag har sett!

Nämn en svenskt målvakt som slår honom...

Jag säger inte att han inte är bäst av svenskarna, däremot att han inte är bäst i världen.
Iofs kan jag väl dra upp Johan Hedberg...;)
Så länge vi håller Tommy Salo ifrån det här, så...:P
Men absolut bäst i elitserien (imo) är (utan rangordning) Kiprusoff, Nurminen, Stana, Turco, möjligvis nån till...;)
Varför jag kommer in på målvakter? Jag är målvakt själv...:)
EDIT: Tycker även att mr. "Jag-har-näst-störst-benskydd-i-elitserien" a.k.a Daniel Henriksson (heter han det, har glömt bort honom sen han stack från Lule) är bättre.
Och Gusten Törnkvist ska ha ett hedersutnämnande, han är klart ballast i elitserien nu...:bgrin:

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
787585
December 2, 2004 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

du vet ju fan inte va du snackar om, haha för stora benskydd, de va de löjligaste jag har hört, du vet att det är mycket svårare att ha stora benskydd än små, så det är fan inte dåligt gjort av honom att hantera dom så bra som han gör, och daniel henriksson är verkligen inte bättre, du kan ju kolla på statistiken så ser du själv, kolla karjala cup, henriksson fick stå en match, lunkan släppte in uddamålet varje match, men henriksson släppte in flera stycken, ok, en del av målen var ju självmål från han lagkamrat i färjestad per hållberg men de hör inte hit,
haha du håller på ssk nu men luleå annars? de va lite knepigt, man brukar väl hålla sig till ett lag, löjligt att hålla på dom soma har kända spelare, läs på lite innan du vräker ur dig saker.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
787588
December 2, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Är mer för fotboll. 😉
Men det är alltid trevligt när det är tuneringar osv i hockey också, självklart ser man på sånt.

Fotboll, Hockey och Handboll är bland de roligaste sporterna att se på tv.

Jonas Klar
Member
Medlem
787700
December 2, 2004 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: [quote=Mean Machine]Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.

du vet ju fan inte va du snackar om, haha för stora benskydd, de va de löjligaste jag har hört, du vet att det är mycket svårare att ha stora benskydd än små, så det är fan inte dåligt gjort av honom att hantera dom så bra som han gör, och daniel henriksson är verkligen inte bättre, du kan ju kolla på statistiken så ser du själv, kolla karjala cup, henriksson fick stå en match, lunkan släppte in uddamålet varje match, men henriksson släppte in flera stycken, ok, en del av målen var ju självmål från han lagkamrat i färjestad per hållberg men de hör inte hit,
haha du håller på ssk nu men luleå annars? de va lite knepigt, man brukar väl hålla sig till ett lag, löjligt att hålla på dom soma har kända spelare, läs på lite innan du vräker ur dig saker.

Umm, jag, läsa på?
Du ska veta att jag, till en början, har lirat hockey i vad blir det nu, åtta år.
Jag står i mål, det kan läggas på listan gör du det?
Har du erfarenhet av för stora benskydd?
Det har jag, det är svårt till en början, men efter några pass med ett par är det skitenkelt.
Och vem jag tycker om/inte tycker om är väl upp till mig, jag skiter i så om månen ramlar ner, mitt hat för Lundkvist kommer stå kvar.
Nej, jag håller egentligen inte på nån nu, jag ser bara hur det går, gillar som sagt vissa spelare mer än andra, och som det ser ut nu har det varit "vem-kan-värva-flest-NHL-lirare-serien", inte den tråkiga gamla svenskhockeyn som fick mig att gilla luleå.
Och observera även citationstecknena vid "håller".
Och vem bryr sig om statistisk förresten?
Tror du jag gillar Schumacher för att han är "bäst"?
Och Roy, när han höll på?
Dags att sova?
Förresten, kan Lundkvist hantera en klubba? Nej, också en del som gör att jag gillar målvakter, inte för att Henriksson kan det, men ändå, jag syftar på målvakter som Toskala, Nurminen, Turco, Brodeur, och de nissarna.
En sista sak bara: om jag gillar de med kända spelare borde väl jag hålla på Färjestad, eller hur?
Tänk över det här, ta en flaska välling, kolla på bolibompa och sov.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
787711
December 2, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Mora kommer äga allt i slutspelet. Lita på det.

PolarIce
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1442
787716
December 2, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hockey är roligt att se på. Visas det ingen bra match (bra match=Foppa) så åker jag ibland ner till Scaniarinken och ser SSK spela.
Djurgårn är mitt favoritlag, men va fan, biljetterna är dyra + att jag har 6 mil att åka till Globen istället för 1.5 till Södertälje.
Fast idag blir det knepigt, hockey nu, fotboll om 10 min, och timout om 40 min och sedan efterlyst på det. fan...:D

Jokinen är grym, sett 3 matcher "live" med honom.
Nästan Foppa-klass, nästan, men bara nästan 😉

Edit: Någon här som är med i AB DreamTeam?

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
787728
December 2, 2004 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Är mer för fotboll. 😉
Men det är alltid trevligt när det är tuneringar osv i hockey också, självklart ser man på sånt.

Fotboll, Hockey och Handboll är bland de roligaste sporterna att se på tv.

Tycker du ska stoppa in basket och pingis där.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 375
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL