Kul numera när Timrå går bra..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, jävla sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
(Som hockeydomare kan jag meddela att maxlängd är 40" och 30.5 cm på bredden.)
Nej, de får nog allt stå i lite mer.
Just nu "håller" jag på SSK, då Jokinen och Stana är så grymma.
I vanliga fall gillar jag att titta på hockey, men jag bryr mig inte hur det går, förutom för luleå, det enda laget jag överhuvudtaget bryr mig om.
June 5, 2004
Mean Machine wrote: Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
I vanliga fall gillar jag att titta på hockey, men jag bryr mig inte hur det går, förutom för luleå, det enda laget jag överhuvudtaget bryr mig om.
Hur kan han då ha den längden/bredden då?
September 12, 2001
Mean Machine wrote: Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
Hans benskydd är mätta och kontrollerade som för alla andra i Elitserien .
Det han är bra på är att "göra sig stor" samt är en mkt följsam målvakt.
Jag är ingen fan av Frölunda men Henrik Lundqvist är bäst totalt sett av svenska målvakter.
February 12, 2003
skiroy wrote: [quote=Mean Machine]Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
Hans benskydd är mätta och kontrollerade som för alla andra i Elitserien .
Det han är bra på är att "göra sig stor" samt är en mkt följsam målvakt.
Jag är ingen fan av Frölunda men Henrik Lundqvist är bäst totalt sett av svenska målvakter.
Där kom det. Svenska pressen får det att låta som att han äger hela världen.
February 12, 2003
skiroy wrote: Mesiga Maskinen: Min åsikt är inte grundad utifrån vad pressen skriver utan av vad jag har sett!
Nämn en svenskt målvakt som slår honom...
Jag säger inte att han inte är bäst av svenskarna, däremot att han inte är bäst i världen.
Iofs kan jag väl dra upp Johan Hedberg...;)
Så länge vi håller Tommy Salo ifrån det här, så...:P
Men absolut bäst i elitserien (imo) är (utan rangordning) Kiprusoff, Nurminen, Stana, Turco, möjligvis nån till...;)
Varför jag kommer in på målvakter? Jag är målvakt själv...:)
EDIT: Tycker även att mr. "Jag-har-näst-störst-benskydd-i-elitserien" a.k.a Daniel Henriksson (heter han det, har glömt bort honom sen han stack från Lule) är bättre.
Och Gusten Törnkvist ska ha ett hedersutnämnande, han är klart ballast i elitserien nu...:bgrin:
March 13, 2004
du vet ju fan inte va du snackar om, haha för stora benskydd, de va de löjligaste jag har hört, du vet att det är mycket svårare att ha stora benskydd än små, så det är fan inte dåligt gjort av honom att hantera dom så bra som han gör, och daniel henriksson är verkligen inte bättre, du kan ju kolla på statistiken så ser du själv, kolla karjala cup, henriksson fick stå en match, lunkan släppte in uddamålet varje match, men henriksson släppte in flera stycken, ok, en del av målen var ju självmål från han lagkamrat i färjestad per hållberg men de hör inte hit,
haha du håller på ssk nu men luleå annars? de va lite knepigt, man brukar väl hålla sig till ett lag, löjligt att hålla på dom soma har kända spelare, läs på lite innan du vräker ur dig saker.
February 12, 2003
chalaha wrote: [quote=Mean Machine]Frölunda... Fyfan, jag hatar verkligen de, vadå "Henrik Lundqvist bäst i världen"? Fuck off, j**la sportmurvlar, han har störst benskydd, de är väl 46", eller nåt, och minst en halvmeter breda.
du vet ju fan inte va du snackar om, haha för stora benskydd, de va de löjligaste jag har hört, du vet att det är mycket svårare att ha stora benskydd än små, så det är fan inte dåligt gjort av honom att hantera dom så bra som han gör, och daniel henriksson är verkligen inte bättre, du kan ju kolla på statistiken så ser du själv, kolla karjala cup, henriksson fick stå en match, lunkan släppte in uddamålet varje match, men henriksson släppte in flera stycken, ok, en del av målen var ju självmål från han lagkamrat i färjestad per hållberg men de hör inte hit,
haha du håller på ssk nu men luleå annars? de va lite knepigt, man brukar väl hålla sig till ett lag, löjligt att hålla på dom soma har kända spelare, läs på lite innan du vräker ur dig saker.
Umm, jag, läsa på?
Du ska veta att jag, till en början, har lirat hockey i vad blir det nu, åtta år.
Jag står i mål, det kan läggas på listan gör du det?
Har du erfarenhet av för stora benskydd?
Det har jag, det är svårt till en början, men efter några pass med ett par är det skitenkelt.
Och vem jag tycker om/inte tycker om är väl upp till mig, jag skiter i så om månen ramlar ner, mitt hat för Lundkvist kommer stå kvar.
Nej, jag håller egentligen inte på nån nu, jag ser bara hur det går, gillar som sagt vissa spelare mer än andra, och som det ser ut nu har det varit "vem-kan-värva-flest-NHL-lirare-serien", inte den tråkiga gamla svenskhockeyn som fick mig att gilla luleå.
Och observera även citationstecknena vid "håller".
Och vem bryr sig om statistisk förresten?
Tror du jag gillar Schumacher för att han är "bäst"?
Och Roy, när han höll på?
Dags att sova?
Förresten, kan Lundkvist hantera en klubba? Nej, också en del som gör att jag gillar målvakter, inte för att Henriksson kan det, men ändå, jag syftar på målvakter som Toskala, Nurminen, Turco, Brodeur, och de nissarna.
En sista sak bara: om jag gillar de med kända spelare borde väl jag hålla på Färjestad, eller hur?
Tänk över det här, ta en flaska välling, kolla på bolibompa och sov.
March 29, 2003
Hockey är roligt att se på. Visas det ingen bra match (bra match=Foppa) så åker jag ibland ner till Scaniarinken och ser SSK spela.
Djurgårn är mitt favoritlag, men va fan, biljetterna är dyra + att jag har 6 mil att åka till Globen istället för 1.5 till Södertälje.
Fast idag blir det knepigt, hockey nu, fotboll om 10 min, och timout om 40 min och sedan efterlyst på det. fan...:D
Jokinen är grym, sett 3 matcher "live" med honom.
Nästan Foppa-klass, nästan, men bara nästan 😉
Edit: Någon här som är med i AB DreamTeam?
1 Guest(s)