May 21, 2005
Tycker ni astt 11kr/L va för mycket? skriv på då för fasen! http://www.aftonbladet.se/vss/.....61,00.html
January 25, 2004
May 10, 2002
kithiva wrote: ca 2kr / gallon i usa... ja.. 11kr i sverige är för högt.
och en gallon är väl nästan 4liter va? Det är helt sjukt, och så hänger man på ett forum dominerat av amerikaner som klagar på hur högt bensinpriset är där! 🙄
Fast jag skriver inte under det eftersom jag inte själv handlar bensin, alltså får jag bara in stålarna som kommer från skatten.
abishai - skattebetalarna 1-0 :bgrin:
May 10, 2002
Johan Nicklasson wrote: bensinen i usa kostar typ 3kr per liter om jag inte minns fel, det vairerar säkert lite från stad till stad och stat till stat
Mellan 1-2$ är det per gallon iaf. De jag känner protesterade när det började närma 2$ gränsen och de klagade på att de inte kommer ha råd att köra bil längre 😉
July 11, 2002
Men seriöst, ni kan ju erkänna att för låga Bensinpriser är inte bra? Se bara på Amerikanska bilar, stora och bensintörstiga och gammelmodig teknik från sovjetiska lasbilar, sen har vi svenska bilar Som Saab o Volvo som eftersträvar efter relativt bränslesnåla motorer...
Men visst, Skatten är tok för hög 🙁
March 14, 2004
Smirnoff wrote: Men seriöst, ni kan ju erkänna att för låga Bensinpriser är inte bra? Se bara på Amerikanska bilar, stora och bensintörstiga och gammelmodig teknik från sovjetiska lasbilar, sen har vi svenska bilar Som Saab o Volvo som eftersträvar efter relativt bränslesnåla motorer...
Som sagt, det gäller att ha en bra balans, för att ha det som i USA är bara dåligt. Där tar alla bilen över allt och man har många bilar per familj trots att man ej behöver ha det. Men en för hög skatt gynnar inte dom utanför städerna. För min farbror t.ex. så är det mer lönsamt att sjukskriva sig än att jobba då det kostar så förbannat mycket att åka till jobbet.
April 9, 2002
Jag tycker att skatten är för hög..
Jag bor ute i skogen och vi har knappt bussar som går in till stan.
Det är ca 4mil tur och retur till stan, det blir inte billigt, och sen vill man ju bara ut å åka för att det är roligt.. Och hur ska ja ha råd med det?
Dåligt med så hög skatt..
February 4, 2003
Smirnoff wrote: Jag borde poängtera att bensinen gick på under 10an lite för ca 1 år sen, nu ca 11.5.
Det är alltså inte skatten som har höjts utan bensinen.Det finns flera mackar i sverige som säljer besin nu för ca 8-9kr
För mig är skatt och moms samma sak.
Jag vet inte exakta siffror men om bensinmacken höjer priset med säg 10 öre så blir den faktiska skillnaden uppåt en 50öre eftersom skatter och moms delvis säkert baseras på "procent".
Dessutom är det ju lite propaganda och tro att alla amerikanare åker runt i bensinslukande bilar. Och 3 liters motorer. Visst de slösar säkert lite extra eftersom det är billigt. Men seriöst? Det är inte många som cyklar istället för att ta bilen bara för att bensinpriset är ett inticament. Folk kör dit de ska. Oavsett om bensinpriset är högt eller inte. Problemet är att man har hög skatt och sen...
ähh orkar inte.... är förskyld... men håller inte med i alla fall... men visst ska man inte ha allt för lågt.. men en runt 6-7 kr tycker jag är lagom.
May 10, 2002
skinner wrote: [quote=Smirnoff]Men seriöst, ni kan ju erkänna att för låga Bensinpriser är inte bra? Se bara på Amerikanska bilar, stora och bensintörstiga och gammelmodig teknik från sovjetiska lasbilar, sen har vi svenska bilar Som Saab o Volvo som eftersträvar efter relativt bränslesnåla motorer...
Som sagt, det gäller att ha en bra balans, för att ha det som i USA är bara dåligt. Där tar alla bilen över allt och man har många bilar per familj trots att man ej behöver ha det. Men en för hög skatt gynnar inte dom utanför städerna. För min farbror t.ex. så är det mer lönsamt att sjukskriva sig än att jobba då det kostar så förbannat mycket att åka till jobbet.
Min farbror "tjänar" mer på att vara hemma med barnen än att jobba och jobbar han behövs det ju betalas dagisavgifter också etc. Det är vad jag kallar motivation att arbeta
Imorrn skickar jag in om avställning av bilen..
Jag har egenligen inte något större behov av den ioma jag är arbetslös..
Dom kan ta sina bensinpriser och köra upp där bak..
*Edit*
När jag nyss tagit körkort fick man ungefär 25 liter för en hundring..
"Det var bättre förr"
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 11, 2002
ilg@dd wrote: Imorrn skickar jag in om avställning av bilen..
Jag har egenligen inte något större behov av den ioma jag är arbetslös..
Dom kan ta sina bensinpriser och köra upp där bak..*Edit*
När jag nyss tagit körkort fick man ungefär 25 liter för en hundring..
"Det var bättre förr"
skaffa ett jobb.
1 Guest(s)