Höga fraktavgifter hos komplett!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Höga fraktavgifter hos komplett!
Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 1, 2005 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

Jag sitter i köpandets stund och letar efter en återförsäljare som säljer CM stacker i det svarta utförande, dom får gärna ha båda tillbehören i sitt sortiment (cross flow fan och 4-in-3 modulen) komplett har i alla fall rätt färg på chassit och modulen men saknar fläkten så jag tänkte jag beställer där ifrån så tar jag fläkten vi senare tilfälle men när jag fick se fraktavgiften: 398,38kr mot postförskott och efter som dom inte har elektroniska fakturor utan man måste uppge kontouppgifter till dom så väljer jag hellre det alt. men trots förskottsbet. är frakten nästan 300kr

ett så stort företag som Komplett tycker man borde ha en fixerad fraktavgift

Citat: ".. Komplett.se är en av Sveriges största Internetbutiker. Vi ingår i koncernen Komplett ASA med säte i Sandefjord. Koncernens omsättning år 2003 uppgick till 1 800 miljoner SEK, varav Komplett.se omsatte ca 300 miljoner SEK. Komplett ASA är noterat på Oslo-börsen med ticker KOM. .."
¨
det var 2003.. tror inte det går sämre för dom i år...
dom har en schysst omsättning och jag gissar på att deras vinst är där efter..
många mindre internet företag har fixerade fraktavgifter så lågt som 75kr (itservice vid förskottsbet. behöver ej uppge konto uppgifter man betalar bara in pengar på deras konto med ordernummer som medelande)
i detta fallet har itservice sämre pris på chassit men så var inte fallet när jag köpte en switch då var dom billigare både i pris och frakt.

Vad kan då en enskilld konsument göra? inte mycket.. men en stor grupp konsumenter kan, om alla här som har/tänkter/vill beställa/t saker från komplett skriver till kundtjänsten och anmärker på deras fraktavgifter tror jag att det kommer göras något (hoppas går ju ialla fall). i stället för att bara leta upp en billigare källa, gnäll lite också.. om vi är tillräckligt många som gnäller så kanske det händer nått, bara vi gnäller så att rätt människor hör det.

Nu kan man argumentera att komplett kan hålla sina fina priser tackvare att frakten inte är fast men det tycker är lite som att fösöka gömma totalkostnaden för kunden tills han står i kassan..

Så gör oss alla en tjänst och gnäll lite på dom när ni har en 5minutare över!

Tack för mig
/Johan

Ps. vill ni gnälla på min stavning el. dyl. skicka pm. kladda inte ner tråden i onödan Ds.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
901428
June 1, 2005 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Konstigt med så hög frakt..
Här har du din låda 😉

Mycom.se:

Cooler Master Miditower Stacker Svar 1388:-
4-in-3 Bay t. Coolermaster Stacker 205:-
Cross Flow Fan for Stacker 398:-

Välj leveranssätt: Posten postpaket
Frakt: 159:-

Att betala: 2149:-

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
901431
June 1, 2005 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

de skickar från norge väl, så inte så konstigt att det kostar mer

de har bra service, är faktiskt det som räknas i slutet

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
901434
June 1, 2005 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Japp stör mig också på det, både DB och Komplett kör på vikten och det känns ganska löjligt med tanke på att mindre butiker kan skicka ut paket mot PF och under 100kr total fraktkostnad.
Sen att de skickar från Norge har ingen betydelse då Oneshop.nu (också från Norge :P) också hade under 100kr frakt när de fortfarande hade en butik som sålde till Sverige och prylarna kommer ofta från Finland också när man beställer från vissa butiker osv så det skulle bara vara en dålig bortförklaring.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
901474
June 1, 2005 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: Konstigt med så hög frakt..
Här har du din låda 😉

Mycom.se:

Cooler Master Miditower Stacker Svar 1388:-
4-in-3 Bay t. Coolermaster Stacker 205:-
Cross Flow Fan for Stacker 398:-

Välj leveranssätt: Posten postpaket
Frakt: 159:-

Att betala: 2149:-

dår kolla där! tackar!
fel chassi... det är detta jag söker: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=SER

INTE: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=SER

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 467
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL